- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

3 kľúčové poznatky

 Tento rok bol pre mňa osobne plný nových objavov, pokusov a všimnutí. Často to boli zistenia, ktoré mi potvrdili to, čo som už vedel… teoreticky. Začnime od začiatku:

Pravidlo 80/20

S týmto pravidlom sa stretávam takmer neustále. Odkedy som sa začal venovať predajom, neskôr všeobecnému marketingu a teraz aj online marketingu.

Pokiaľ som si to nevyskúšal a nezistil na vlastnej koži, tak som tomuto pravidlu nevenoval veľkú pozornosť.

Prekvapenie nastalo v momente, keď som zistil, ako napríklad cez skvelý marketing predať 5-krát viac s rovnakou alebo menšou námahou.

Predstavte si to takto: Obmedzíte vaše aktivity na 20 % súčasného času a za ideálnych okolností vám ešte aj stúpne príjem.

Rovnako to môže byť aj s článkami na blog alebo s videami do VIP zóny. Keď nad tvorbou článku strávim hodinu, tak je 80 % taký dobrý ako článok, nad ktorým strávim 5 hodín. Jednoducho sa neoplatí tráviť 80 % času na to, aby som článok len nepatrne zlepšil.

Nikdy nie je neskoro

Počas mojej dovolenky som sa dozvedel o predajnej akcii jedného môjho klienta. Vedel som, že toto patrí do tých aktivít, ktoré zaberú 10 % času, ale prinesú 90 % príjmu. Pretože som dovolenkoval, tak som sa jej vedome nezúčastňoval. Vopred som nevedel, že sa takáto akcia bude konať, pretože môj partner mi nedal vopred vedieť.

Vyzeralo to, že budeme na tom obaja „škodní“. Po mojom návrate do pracovného tempa však ešte táto predajná akcia bežala. Rozhodol som sa do nej zapojiť môj marketing.

Viete, čo sa stalo? Mojim marketingom sa behom 2 dní predalo viac, ako za 2 týždne pred tým predal ktokoľvek iný na celom internete…

Z toho plynú 2 poučenia:

  1. Nikdy nie je neskoro nastúpiť do rozbehnutého vlaku a stať sa hoci aj najlepším (viz Apple a dotykové telefóny alebo MP3 prehrávače – oboje už roky existovalo keď sa Apple rozhodlo na tento trh vstúpiť)
  2. Ak idete niečo predávať, tak neleňošte v komunikácii s partnermi, ktorí vám môžu priniesť najviac zisku. Ak sa o vašej akcii dozvedia tak či onak, dajte im vedieť vopred, nech sa môžu na to prichystať (a neodídu na dovolenku). Obaja na tom získate.

Najväčšia šanca na úspech

Niečo takéto som pred pár mesiacmi písal odberateľom emailového spravodajcu:

Každý nejak začínal. Pokiaľ začínate, rozmýšľajte o tom, ako postupovať, aby ste uspeli na prvý pokus. Dajte vašej činnosti najlepší predpoklad pre úspech.

Pýtajte sa sami seba: „Čo môžem urobiť preto, aby som mal najväčšiu šancu uspieť v X?“

Za X si dosaďte nejakú každodennú činnosť. Tam si to precvičíte najlepšie…

Napríklad: nákup „chleba“. Predstavte si, že cestou domov idete okolo troch obchodov, kde môžte kúpiť to isté.

Ako dať tejto činnosti najväčšiu šancu na úspech? Zastavíte sa v prvom obchode. Ak tam náhodou ten náš „chleba“ nebudú mať, máte ešte 2 šance.

Keď sa ale rozhodnete kúpiť „chleba“ až v tom poslednom obchode, automaticky ste si znížili šancu na úspech a dali ste si len 1 pokus namiesto troch.

Dúfam, že po tomto príspevku neskrachuje obchod, ktorý máte najbližšie k domu 🙂

BONUS: O druhej šanci

…ale keby aj náhodou skrachoval – majiteľ dostane druhú šancu 😀

Počuli ste už meno Soichiro Honda? Ešte ako školák vynašiel piestové krúžky, ktoré chcel predávať Toyote. Tá ho však odmietla, že nespĺňajú ich štandardy.

Vzdal to? Nie… O dva roky ďalšieho vývoja sa to už podarilo. Bolo to zrovna v roku 1940. Japonsko sa pripravovalo na vojnu. Pán Honda ale potreboval postaviť továreň zrovna v čase nedostatku materiálov.

Vzdal to? Nevzdal sa. Musel sám vynájsť nový spôsob výroby betónu. Vďaka nemu postavil továreň len pre to, aby bola zbombardovaná.

Vzdal to? Nie, továreň postavil znova, aby bola znova zbombardovaná. Tentokrát sa k tomu pridal aj nedostatok ocele.

Vzdal to? Nie… Továreň postavil znova. Od Američanov začal zbierať nepotrebné kanistre na benzín. Tie sa stali základom jeho materiálov na výrobu piestových krúžkov. Vďaka tomu, že nepoužíval originálnu oceľ, musel zmeniť proces výroby. Viete, čo sa stalo potom? Prišlo zemetrasenie…

Vzdal to už konečne? Nie… a okrem toho začal vyrábať aj malé motorčeky pre bicykle.

V 70-tych rokoch minulého storočia prišla ďalšia ropná kríza. Honda bola už expertom vo výrobe malých motorov a začali preto vyrábať autá menšie, ako kedy kto videl. Bola to ďalšia vlna úspechu.

V roku 2016 mala firma Honda cez 200 000 zamestnancov po celom svete.

Zhrnutie

Preto sa vždy pýtajte:

Úspešný nadchádzajúci rok prajem!

Zdieľajte radosť: