Čítate: Ako fungujú bestsellery?

1

Ako fungujú bestsellery?

Za tých viac ako 23 rokov používania internetu som zistil, že sú tu nejaké nemenné vzory jeho fungovania.

Ako byť úspešný na internete?

Pozrime sa na vzory fungovania u bestsellerov. Od nich potom logicky odvodíme, ako urobiť bestseller cez váš marketing.

Knihy

  • všetky majú k dispozícii rovnaké písmenká
  • najpredávanejšia kniha používa rovnaké písmenká ako tá, čo v kníhkupectve už roky zapadá prachom

Hudba

  • všetci skladatelia majú k dispozícii rovnaké množstvo tónov
  • čím to je, že niektoré pesničky neznesiete a iné milujete?

Filmy

  • každý film je zložením troch základných farieb
  • trhák nepoužíva žiadnu špeciálnu farbu, aby sa stal trhákom

Čo odlišuje tie najlepšie od tých najhorších?

Jedno jediné: Usporiadanie kľúčových prvkov.

Ako je to s úspechom na internete? Úspech začína u vás samotných. Internetový marketing už dnes patrí k všeobecnej inteligencii a je len na vás, či sa chcete o ňom dozvedieť viac.

Dodnes sú ľudia, ktorí svietia petrolejkami, pretože neprijali elektrinu a nepoužívajú žiarovky. Dodnes sú ľudia, ktorí jazdia na koňoch, pretože neprijali vynález auta. A dodnes sú ľudia, ktorí nepoužívajú internet, pretože to vzdali.

Je to vždy ich rozhodnutie na ich vlastnú zodpovednosť. Ich obavy z nového im zatemnili mysle a ich nesprávne uváženie spôsobilo, že im ušiel vlak.

Zoberme si auto, ktoré sa z nuly na 100 rozbehne za 10 sekúnd. Teraz však chcete, aby sa rozbehlo za 5 sekúnd. Pomôže Vám, keď mu dáte nové pneumatiky? Viem čo si asi teraz myslíte, ale ja mám na mysli pneumatiky za 3 000 eur! Že to nepomôže? Fajn... a čo tak nové fólie na okná? Zase nič? Tak tam dáme novú farbu! Nič! Aha už si spomínam! Keď som sa v takom aute viezol, tak malo zabudované televízie v operadlách! Tak to je kľúč k rýchlemu autu...

Že uvažujem nesprávne? Prečo? Veď všetky tieto úpravy vyžadujú investíciu času, energie a financií. Zamestná ma taká výmena pneumatík, prefarbenie auta alebo inštalácia televízie? Áno! Je potom viditeľná zmena? Áno! Tak prečo potom to auto nepôjde rýchlejšie?

Ľudia sa dnes stávajú expertami a učia sa, ako robiť tú alebo onú vec dokonale. Problém je, že sa učia nesprávne veci. Takže nakoniec vedia urobiť síce nesprávnu vec, ale zato najlepším možným spôsobom.

Mám pocit, že chápete kam mierim s tým autom. Stále zabúdame na to hlavné, čo zvyšuje jeho výkon... a to môžeme byť experti vo výmene pneumatík, kvalitní autolakírnici alebo autoelektrikári. Nič z toho nám však auto nezrýchli.

Na strane druhej - celok je vždy závislý na jednotlivých častiach. Môžte dať do auta najlepší motor, aký sa tam vojde. Ak máte ale defekt, tak je nefunkčné aj najnovšie auto. Sedadlo samotné vás tiež nikam nedovezie. Celok nám umožňuje urobiť niečo, čo by samostatné časti nedokázali.

Rovnako to funguje dnes aj na internete. Technológia zašla tak ďaleko, že je dnes extrémne jednoduché urobiť si vlastný blog, stránku na Facebooku alebo účet na YouTube. Nemusíte vedieť programovať a nemusíte byť počítačový expert. Stačí, keď budete ľuďom pomáhať tak, ako viete. Aj tak si ale musíte zvoliť vhodnú marketingovú techniku na použitie týchto častí vo vašom marketingu.

Vaše marketingové procesy musia fungovať ako dobre naolejovaný stroj. V skutočnosti - musia fungovať všetky systémy vašej firmy. Tu je zoznam všetkých predajných systémov:

  • marketingové systémy
  • predajné systémy
  • servisné systémy

Tieto spoločne fungujú a majú jediný cieľ: hľadať, získavať, udržiavať a zväčšovať vašu základňu klientov.

Marketing nie je prvým len tak zo žartu. Pretože keď firma začína a neurobí dobrý prieskum trhu, skončí veľmi rýchlo. Keď podnikáte, chcete vedieť, či robíte veci správnym a zároveň efektívnym spôsobom, použijete marketingový prieskum.

Do marketingu spadá aj celý internetový marketing. Veľa ľudí hľadá na internete nejaké "šperky", ktoré by im mohli predať viac. To, že sa tieto "šperky" vôbec nehodia do vašej marketingovej stratégie - alebo ešte horšie - to, že vám môžu ublížiť, si veľa ľudí neuvedomuje. Jednoducho preto, že nevedia, čo sa za tou alebo onou online vecou skrýva.

Preto je potrebné vzdelávať sa v tejto oblasti. Ale ignorujte veci, ktoré boli populárne pred 12 mesiacmi alebo pred 6 mesiacmi. Tie v tejto rýchlej dobe nemusia fungovať veľmi dlho. Začnite sa reálne zaujímať o marketing ako celok.

Najlepší čas začať je DNES. Najlepší čas začať sa zaujímať o marketing je TERAZ.

Poviem Vám jedno tajomstvo: Veľa ľudí si myslí, že začať robiť niečo na internete je ťažké. Pravdou je, že tento mýtus vôbec nie je pravda. Ono je to v skutočnosti veľmi jednoduché! Ale nikomu to nehovorte...

Práve preto, že veľa ľudí žije v tomto omyle, je tu OBROVSKÁ príležitosť práve pre vás: Dnes je náš internetový trh úplne prázdny, pretože ľudia sa boja vôbec niečo skúsiť. Naozaj.

Napríklad o veľa námetoch a témach stále nikto nepíše... a blogy o nich neexistujú už vôbec. Je síce pravda, že niektoré oblasti majú už primeranú konkurenciu, avšak preplnení nie sme skutočne nikde.

Len tým, že čítate tento blog už viete toho viac ako 95 % ľudí okolo vás.

Zapamätajte si túto frázu:

Internet nevyžaduje Vaše povolenie. Vyžaduje len Vašu účasť.
Martin Mikláš

 

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Jeden pekný komentár

Tak toto je jeden z najlepších článkov aký som v posledne dobe čítal. A to som čital toho naozaj veľa 🙂 .
ďakujem za článok, postavil ma zo stoličky

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »