Čítate: Ako veľmi je ten vírus nákazlivý?

Ako veľmi je ten vírus nákazlivý?
Je prenosný vzduchom?

Smrtiaca epidémia (film, 1995)

Vo filme sa jedná o epidémiu, ktorá zabíja 100 % ľudí, ktorí s ňou prišli do kontaktu. Prenesme sa však z filmu do reality:

90 % ľudí, ktorí sa ňou nakazili zomreli. Napriek tomu, že o nej vieme od roku 1976, do dnes na ňu neexistuje liek. Neexistuje záznam o človeku, ktorý by sa nakazil dvakrát a prežil by to. Pretože presne nevieme, kde sa dnes nachádza, nie je jasné ani miesto jej ďalšieho prepuknutia. Bavíme sa o víruse menom ebola.

Čo má ebola spoločné s marketingom? Veľmi sa podobá jednej veci – zlej reputácii. U zlej reputácie však nevieme zistiť ani to, koľko potencionálnych zákazníkov sme stratili. Nevieme od kedy presne existuje zlá reputácia. Nevieme ju ani “vyliečiť” a tiež nie sú známe príbehy firiem, ktoré si reputáciu pokazili dvakrát a prežili by to. Napriek tomu, že nevieme miesto jej ďalšieho prepuknutia, vieme ho presne určiť hneď po tom, čo sa ňou niekto “nakazí”.

Reputácia zahŕňa to, čo o sebe hovoríte vy sami a čo o vás hovoria iní. Starostlivosť o vlastnú reputáciu nie je ničím novým. Každý sa o ňu stará. Už od dôb, odkedy existuje podnikanie. Čo je nové, sú sociálne médiá, blogy, diskusné fóra a vlastne internet samotný. Pre každú malú a strednú firmu platí, že reputácia (najmä zlá) patrí do kategórie vzduchom prenosných a extrémne nákazlivých vírusov.

Monitoring toho, čo sa o vás píše je celkom jednoduchý: Prehľadáte internet. Uložíte si výsledky, ktoré ste našli. O hodinu (deň, týždeň alebo mesiac neskôr) to zopakujete. Uložíte si druhú sadu výsledkov. Tie potom porovnáte. To, čo je nové je to, o čom vaši zákazníci hovoria, píšu alebo diskutujú. Toto samozrejme musíte zopakovať pre sociálne siete (Twitter, Facebook), fóra, web stránky, blogy a podobne, pretože neexistuje žiaden spôsob, ako prehľadať všetky tieto časti internetu automaticky. Celý tento proces sa však dá zjednodušiť. Do takej úrovne, že vy len dostanete e-mail alebo SMS s informáciou o tom, kde sa čo práve teraz objavilo.

Táto služba sa dá nazvať monitoring internetu, sledovanie blogov, “čítanie myšlienok” zo sociálnych sietí 🙂 alebo diskusných fór, prípadne monitoring “tlače”. To všetko sú spojenia, ktoré vyjadrujú jedno jediné – výstup s informáciou o tom, čo sa o vás píše a kde sa to píše.

Denne sa na celom svete založia desiatky tisícov nových blogov. Napíšu sa milióny nových príspevkov. Okrem toho sa stovky miliónov ľudí prihlási na sociálne siete a tam zdieľajú svoje názory. A to nehovoríme o diskusných fórach…

Všetky spomenuté internetové médiá sú cesty, ktoré ľuďom umožňujú jednoducho zdieľať ich názory. Nemusíte byť novinár, aby ste napísali článok, o ktorom musí niekto rozhodnúť, či je v súlade s korporátnou identitou. Nemusí ho nikto skontrolovať a nemusí ho ani nikto zadať do tlače. Celé toto je zastrešené vyhľadávačmi, ktoré “vykopú” aj tú najmenšiu zmienku o vašej firme na ktorejkoľvek klasickej web stránke.

Dnes už blogeri píšu čo ich napadne. Zverejniť o vás nejakú kritiku je rovnako jednoduché ako napísať e-mail. S tým rozdielom, že túto kritiku uvidia všetci ich fanúškovia a keď sa im to zapáči, tak ju ako lavínu pošlú ďalej.

Čo s tým môžte urobiť vy?

V prvom rade sa musíte dozvedieť o tom, že niekto o vás píše. Následne môžte zareagovať a vyhnúť sa tak úplnej katastrofe.

Doteraz u nás neexistovala žiadna takáto špecializovaná služba pre malých a stredných podnikateľov. Posledný rok som testoval, monitoroval a zlepšoval sledovanie toho, čo sa kde o rozhľadni píše.

Dnes by som rád toto sledovanie predstavil aj vám – mojim čitateľom. Zatiaľ ho plánujem sprístupniť výhradne pre vás. Keď si budem istý, že ste spokojní, budem túto službu rozširovať ďalej.

Na čo sa dá táto služba použiť? Môžte sledovať, čo sa o vás píše a tieto výsledky si nechať doručiť na mobil. Môžte sledovať vašu značku, vaše produkty alebo vaše meno a priezvisko. Dostanete sa tak do myslí vašich zákazníkov, potenciálnych zákazníkov i tých, čo si vás nevybrali. Keď budete vedieť, čo si myslia, môžte adekvátne zareagovať. Okrem toho, že tak môžte zabrániť mediálnej pohrome, stúpne vnímanie vašej značky u vašich zákazníkov, pretože si všimnú, že ste firma, ktorá je na “vlne” internetu a ktorá sa zapája do diskusie všade tam, kde sa o nej hovorí.

Vďaka takémuto sledovaniu môžte zabrániť nepravdivým fámam, dezinformáciám, ale aj hrozbám od konkurencie. Tiež získate hlbšie náhľady k tomu, čo zákazníkov motivuje k nákupu. Alebo práve naopak – čo zákazníkov od nákupu odraďuje. Jenoducho porozumiete náladám zákazníkov a ako bonus získate značnú konkurenčnú výhodu. Zákazníci si vás začnú viac všímať, pretože si všimnú, že ste si ich vy všimli ako prví. Keďže sa o vás budú viac zaujímať, vy tým pádom viac zarobíte.

K dispozícii je viac úrovní sledovania. Základná úroveň slúži na bežné monitorovanie (napríklad názov firmy a produktu). Pri novom výskyte vášho sledovaného slova alebo spojenia obdržíte e-mail do 24 hodín.

Vyššie úrovne zahŕňajú viac možností. Napríklad okamžité zasielanie e-mailov alebo SMS na mobil. Nižšia úroveň je pre tých, čo túto službu potrebujú za najnižšiu cenu a pre veľmi zaneprázdnených manažérov, ktorí nemajú veľa času na riešenie online záležitostí. Zahŕňa totiž súhrnný e-mail len raz týždenne. Je len na vás vybrať si, čo potrebujete a s ktorou možnosťou sa dokážete naplno zaoberať.

Všetky úrovne automaticky zahŕňajú monitoring verejne dostupných dát zo sociálnych služieb (Facebook, Twitter), sledovanie blogov a všetkých web bežne dostupných stránok (i bez jazykového obmedzenia). Takže si nemusíte vyberať, čo chcete sledovať, ale iba to, ako často a akým spôsobom chcete byť informovaní.

Služba je určená pre malé a stredné firmy. Áno je aj pre vás, ak celá vaša kancelária je len stôl a počítač. Ak máte záujem vyskúšať si službu v základnom balíku na týždeň zadarmo, prejdite prosím na stránku s detailami: monitoring internetu.

Skvelý rok je pred nami, pretože máme ešte len druhý týždeň v roku a na stránke rozhladna.sk pribudli už 2 nové služby pre vás a 4 príspevky. Čitatelia e-mailového spravodajcu dostali samozrejme ešte nejaký-ten darček naviac. Dostal som kopu odpovedí, že to bolo veľmi príjemné. Za to im teda ďakujem aj touto cestou.

Teraz prejdite na službu monitoring internetu a kontaktujte ma pre viac informácií ohľadne vstupu do tohto úzkeho kruhu používateľov »

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »