Čítate: Ako zarobiť 110 %?

2

Vždy dávajte 110 %
Lou Ferrigno

Začalo to pred 5 rokmi. Do textového dokumentu som si začal značiť chyby. Chyby, ktoré spôsobujú koniec. Koniec firmy, jej organizačnej zložky alebo jednotlivcov vo firme.

Vždy, keď som spätne mohol zanalyzovať, čo sa stalo, urobil som si poznámku. Je to riadok alebo dva v mojom súbore. Za 5 rokov už mám ale takmer 3,5 strán takýchto chýb…

Po 5 rokoch vidím, že chyby sa začínajú opakovať. Rozhodol som sa preto spraviť malý seriál. Verím, že tento seriál pomôže začínajúcim aj skúseným podnikateľom.

Chyba, ktorá sa po čase začala opakovať v mojich poznámkach bolo takéto rozmýšľanie:

  • Niečo lepšie si nechávam na neskôr.
  • „Žolíky“ si nechávam na potom.
  • Počkám si s niečím lepším ešte chvíľu.

Nevýhoda takéhoto rozmýšľania? To neskôr nemusí nikdy viac prísť.

Zoberte si zákazníka obchodu: Dnes mu predáte „šmejd“. On zajtra nepríde.

Zoberte si blogera: Dnes napíšete článok o ničom. Zajtra čitateľ nepríde.

V hlbšom marketingovom význame: Ak máte produkt, ktorý uľahčí zákazníkovi život, je vašou povinnosťou mu ho ponúknuť.

Predajca sekačiek môže teda ponúknuť dodatočné filtre, kolieska, oleje alebo nože. Ak sa zákazníkovi niečo opotrebuje, bude mať ihneď k dispozícii náhradný diel.

Z tohoto správania dokonca profitujú obe strany! Obchodník tak, že zarobil 110 % toho, čo by zarobil inak. Zákazník tak, že ak sa niečo opotrebí, môže dokončiť svoju prácu bez toho, aby sa stresoval s tým, kde teraz na poslednú minútu niečo zoženie, pretože on potrebuje pripraviť trávnik na zajtrajšiu grilovačku…

Šikovný obchodník si dokonca zoberie kontakt na zákazníka a po nejakom čase sa mu môže pripomínať: Najskôr veľmi jednoducho:
– pre kvalitný trávnik odporúčame v tejto sezóne urobiť…
– teraz je čas vymeniť filtre a olej. Nájdete ich v balíčku, ktorý ste si zobrali spolu so sekačkou.

Potom to môže byť udržiavaním vzťahu a dodatočným predajom:
– ako sa vám páči sekačka od nás?
– máte filtre na nadchádzajúcu sezónu? Potrebujete tento typ: ABC. Môžete si ich objednať kliknutím sem…

Veľmi málo firiem si uvedomuje, že stáli zákazníci väčšinou prinášajú 4-krát viac zisku, ako noví. Ešte menej firiem investuje do marketingu na udržanie si vzťahu so stálymi zákazníkmi. Pritom za rovnakú investíciu môžu zarobiť 4-krát viac ako dnes s novými zákazníkmi…

Neposlednou vlastnosťou dávania je návratnosť tejto „investície“: Ak dáte, dostanete. Často oveľa viac ako 110 %.

Preto vždy rozmýšľajte nad tým, ako zákazníkovi zľahčíte život a ako mu pomôžete. Potom bude spokojný zákazník na 110 % (v porovnaní s dneškom) a vy ako čerešničku na torte zarobíte 110 % (v porovnaní s dneškom).

Preto dávajte na 110 percent!

Bonusové video so zostrihom zo seriálu The Apprentice:

Na úvodnej fotke je herec Lou Ferrigno a Martin Mikláš na marketingovej konferencii v USA na jeseň roku 2012. Lou je známy z filmov ako Neuveriteľný Hulk, Avengers: Pomstitelia alebo 
Kamoš za všetky drobné.

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (2)

máte 100% pravdu, zariadiť aby si zákazník, ktorí u vás už raz nakúpil, si kúpil ďalší produkt je oveľa jednoduchšie, ale len veľmi málo obchodníkov to vie

Reaguj na tento komentár

Racionálne a zároveň čisté!

Reaguj na tento komentár

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »