Čítate: Ako zviditeľniť vlastnú značku a uložiť sa ľuďom do hlavy?

2

Máte radi, keď sa vám na linke operátora ozve nahraný hlas?

Väčšina ľudí uprednostňuje komunikáciu so známymi, rodinou alebo inými ľuďmi pred robotmi. Napriek tomu vidím znova a znova ten istý obraz:

Vzniká nová web stránka. Do časti o projekte je treba niečo napísať. Autor sa rozhodne pre: Ponúkame… naším cieľom je… u nás nájdete… sme tu pre Vás atď. Čo tam chýba? Chýba tam niečo osobné. Je to taký „problém“, ktorý vídavam znova a znova:

Keď je autor sám, snaží sa nepôsobiť ako začiatočník, ktorý si všetko robí „na kolene“. Na strane druhej vidím ľudí, ktorí prezentujú svoje úspechy. Nikde nehovoria, že to dokázali sami, avšak na pozorovateľa to tak môže pôsobiť. Na stránke O autorovi totiž píšu v 1. osobe (Ponúkam, mojím cieľom je…) a napriek tomu majú tímy ľudí, ktorí im pomáhajú v tom, čo robia.

Možno mám iba rád, keď sa postaví za svoj projekt človek a napíše volám sa Martin Mikláš, mám túto web stránku a zastihnete ma na tomto čísle. Možno to tak majú radi všetci. Možno sa tak už nikto nebude musieť na nič hrať. Stačí ukázať jednu fotku na všetkých miestach a všetci budú radi, že vidia, s kým komunikujú.

Ako efektívne robiť „branding“?

Práve vtedy sa dá veľmi ľahko urobiť branding – alebo propagácia značky. Preskočím informácie o tom, ako branding funguje, definíciu aj dizajn a prejdem priamo k propagácii.

Aby sa o vás niekto dozvedel, musíte teda vyjsť z úkrytu a začať sa propagovať.

1. Prehovárajte k cieľovej skupine

Vytvorte si ideálneho zákazníka, zistite, čo ho zaujíma, kde sa nachádza a ako ho zaujmete. Myslím si, že tento a ďalší bod ešte zvláda každý „ľavou zadnou“.

2. Naozaj vyjdite z úkrytu

Aktívne alebo pasívne sa propagujte a dostávajte sa pred očí zákazníkov. Aktívna propagácia môže zahŕňať blogy, telefonáty, ale aj krížovú propagáciu (ak ste bloger, je to napríklad hosťovský príspevok). Z pasívnej propagácie to môžu byť vizitky, reklama v médiách alebo videá na YouTube.

Najlepšia propagácia je tá, ktorá dá klientovi reálnu hodnotu.

3. Opakovanie, opakovanie, opakovanie…

To je základný princíp akejkoľvek úspešnej reklamnej činnosti. Nestačí sa jedenkrát zjaviť v nejakom médiu a dúfať, že teraz o vás už každý vie.

Tu narážame na mierny „problém“. Ako som už na začiatku naznačil, podnikatelia píšu ako „my“, nie ako „ja“. Ľudia sa však veľmi ťažko zjednocujú s nejakými „neosobnými“ značkami. Oveľa ľahšie sa dokážu nechať „zbaliť“ inými ľuďmi.

Zoberte si vašu obľúbenú značku topánok, parfému alebo rúžu. Možno je priamo pomenovaná po nejakej osobnosti.

Častejší prípad sú však značky, ktoré sú výmyslom zakladateľa. Tieto značky sa prezentujú cez známe osobnosti. Basketbalisti, herečky, speváci a ďalší. Takýto „branding“ je však veľmi nákladný. Niekde som čítal, že pokiaľ ste malá firma s obratom do 1 miliardy dolárov ročne, ani nad brandingovou reklamou neuvažujte 🙂

Ako sa teda propagovať na internete?

Majte logo, ktoré vynikne a používajte ho všade. Komentujte na stránkach iných ľudí s Gravatarom, ktorým je toto logo. Na svojej stránke ho nechajte vyniknúť. Dostaňte ho všade, kde je to možné.

Ak nemáte také logo, máte situáciu možno ešte ľahšiu. Práve na to narážam v prvej vete tohto príspevku. Všade totiž môžte dať svoju tvár. A to doslovne. Okrem toho, že ľudia budú vidieť zaručene s kým majú dočinenia, dokážu sa oveľa ľahšie aj pre niekoho rozhodnúť.

Všimnite si, že väčšina komentujúcich na tejto stránke má svoj image (obraz) a ten používa.

Tento článok slúži ako podpora k projektu “Booster” – pre zvýšenie návštevnosti. Ak stále nemáte Gravatar, zožeňte si ho a začnite komentovať čím skôr. Ľahšie s ním pritiahnete ľudí na svoju stránku.

(Obrázok od miuenski)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (2)

Super, dik za super tipy. Vacsinu som poznal ale zide sa zopakovat a zopakovat a zopakovat: )

Reaguj na tento komentár

Musím uznať, zaujímavý článok – nič síce neobjavuje, ale vecne a presne informuje, dáva podnety, inšpiráciu…
Verím, že projekt Booster bude úspešne pokračovať, na prospech všetkých zúčastnených.
Ján Maršálek má blog, ktorý naposledy zverejnil: Rozmer- duchovná orientácia

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »