Čítate: Budovanie dôvery – najľahšia cesta k predajom

11

Musíte sa spájať s ľuďmi. Ľudia sú to, na čom záleží.

V predchádzajúcom príspevku som nahliadol na pár stránok a odhalil, prečo tie weby nezarábajú. Dnes som sa rozhodol pridať do puzzle ďalšiu časť.

Ňou je vytváranie dôvery cez osobný prístup. Keď sa prejdete po rôznych stránkach, zistíte, že neviete, kto ich vytvoril.

Keď sa nad tým zamyslíte z druhej strany – pamätáte si obchod, kde ste boli spokojný s človekom, ktorý vám pomohol? Alebo opačne: Pamätáte si obchod, kde si podľa vás predavačka zle odviedla svoju prácu?

Spomínate si? Ak áno, spomínate si pravdepodobne na človeka alebo na nejaký pocit. Preto je predávanie o ľuďoch… A viete teraz povedať aj názov a majiteľa týchto obchodov? Stavím sa, že väčšinou nie.

V kamennom obchode zohráva kľúčovú úlohu človek. Napriek tomu si myslíme, že s príchodom e-commerce na internete sa toto razom zmení. Často si myslíme, že stránka musí mať dobrý dizajn, dobré logo, že musí byť prístupná. Toto všetko je pekné, ale ľudia nemajú veľmi na výber v tom, komu dôverovať… a s nejakou vecou (značka, logo, dizajn) sa dôvera nevytvára.

Preto sa pýtajte už pri dizajne stránky:

  • Kto je tvárou tohto webu?
  • S kým si má návštevník vytvoriť dôveru?
  • Kto mu má pomôcť s výberom?
  • Koho sa môže na niečo opýtať?

Nemyslím tým len to, že niekam do kontaktov napíšete nejaké meno. Ak máte možnosť, zobrazte tvár na každej stránke.

Keď sa pozriete do pravého stĺpca, tak zistíte, že je tam moja tvár… na každej jednej stránke.

Napriek tomu, že som skôr introvertný človek a nikdy som sa veľmi nechcel na internete ukazovať – som tam. Pretože aj to je spôsob, ako si vytvoriť dôveru s čitateľom.

Toto je totiž jeden zo spôsobov, ktorým môžu malé firmy potopiť veľké. Existuje aj firma, ktorej riaditeľ sa vďaka aktívnemu vystupovaniu na internete prepracoval k firme točiacej miliardy dolárov.

Čoskoro sa toto začne diať aj u nás. Budete pri tom? Bude to ten váš blog, kde zákazníci uvidia niekoho, s kým sa budú môcť „naladiť na jednu vlnu“? Alebo toto prenecháte vašej konkurencii?

Transakcia je jedna vec, ale viac peňazí je vo vzťahoch.

Teraz sa pozrite na vašu web stránku a zodpovedzte si sami pre seba:

  • Vie zákazník na koho stránke sa nachádza?
  • Vie túto informáciu nájsť bez ohľadu na to, do ktorej časti ho vyhľadávače pošlú?
  • Má si s kým vytvárať dôveru?

Bonusový tip: Praktikujte toto aj vo vašich videách, na vašich fanúšikovských stránkach, na blogoch a podobne.

Na článok môžete upozorniť aj vašich známych kliknutím na tlačidlá zdieľania nižšie. Ak ich použijete, ďakujem vám. Tento blog je úspešný vďaka ľuďom ako vy. (A sme opäť pri poslednom citáte…)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (11)

Otestoval som to. Práve teraz. Vložil som svoju fotku do najnovšieho článku. Priznávam, že to naozaj pôsobí dôveryhodne 🙂

Takže výborný tip, Martin. Vďaka.

– Peter Sasín –
Peter Sasín má blog, ktorý naposledy zverejnil: Existujú neviditeľné triky pri prezentovaní?

Reaguj na tento komentár

Ja som sa tiež pohrávala s myšlienkou zverejniť moju podobizeň, ale pracujem s energiami a viem, že sa na mňa pozrie tisícka ľudí a vyšle mi nejakú myšlienku. Jedni dobrú, prajnú, vďačnú, iní negatívnu. Myšlienka je silná energia, môže pomôcť, ale aj ublížiť či brzdiť človeka v napredovaní. Tak som od toho ustúpila. Ani v knihách nemám svoju podobizeň. Každý v mojich slovách vycíti, kto som. Ale je to vec pohľadu. Kde je tvrdý biznis, tam tá fotografia patrí, tam patrí osobná prezentácia. Sama som to zažívala veľa rokov. Dnes už mám iný rebríček hodnôt a preto nepociťujem potrebu sa osobne prezentovať.
Držím vám palce, k vašej mladosti patrí aktivita, prezentácia, úspech.
Janka
poradca Feng shui

Reaguj na tento komentár

Ahoj Martine,

spousta lidí si myslí, že internetové podnikání je něco jiného, než podnikání klasické. Ale v mnoha ohledech není.

Zjistil jsem, že čím více píšu o věcech, které zažívám v situacích se zákazníky, či obchodními partnery, tím více je to lidem bližší a tím více jsou se schopni na mě napojit, naladit a důvěřovat.

A fotka: Jasně to je super věc. Která láme bariéry, které může anonymnost a prostředí internetu poskytovat. Donedávna jsem měl pocit, že k článku musím přidávat fotky související s tématem. V posledních týdnech jsem to přehodnotil a k článkům přidávám fotky sama sebe z dovolené. A lidé to vnímají pozitivně.

Díky za článek, měj se.

Robert

Reaguj na tento komentár

Dobrý typ. Já když jsem přidal do pravého sloupce informace o mně, tak se mi začalo více lidí přidávat na RSS a další kanály.
Mário Roženský má blog, ktorý naposledy zverejnil: 5 věcí, které mě naučilo Diablo 3

Reaguj na tento komentár

Ahoj @Robert, to mi pripomenulo, že môžem ešte upozorniť na jeden príspevok o tom, ako sa dostať do mysle zákazníka.

Fotky z dovoleniek znejú zaujímavo! 🙂 Ďakujem za komentár.

Reaguj na tento komentár

Ahoj Martin,
dlho som sa pohrával s myšlienkou uverejniť svoju podobizeň na svojej stránke. Chcel som však niečo čo by ma vystihovalo. Fotku, ktorá by komunikovala o tom kto som a aký som. Tvoj článok ma nakopol a tak som sa rozhýbal a zverejnil som aj ja svoj portrét. Či ma vystihuje nechám už na vašom posúdení.

Ďakujem Martin za príjemné nakopnutie a držím palce.

Martin

PS: Tu je adresa na moju stránku: http://www.xraj.sk
Martin Čajko má blog, ktorý naposledy zverejnil: Ako nás manipulujú alebo o zneužití psychológie (reklama)

Reaguj na tento komentár

Martin. Chcem sa podakovat za tento Blog, stale sa ucim a mam sa co ucit a budem sa mat co ucit….otvorili sa mi oci…len je toho velmi vela, co by som mala sama zvladnut…rodinu, pracu, web, a na mna uz neostava cas :)))). Od nedele uz aj “blogujem”, a je to naozaj dosť časovo narocne….este , ze mam z toho vsetkeho aspon radost …Takto unavena, si mam dat na web svoju fotku…kupi potom niekto-nieco odo mna????
😉
Pekny zvysok leta.
Danka
Danka má blog, ktorý naposledy zverejnil: Cestovný vankúš do auta MOTYLIK s navlieckou z bavlny – 10,50 €

Reaguj na tento komentár

@Danka: Rado sa stalo 🙂

Po čase budete zvládať blogovanie za 15 minút 🙂

No a fotku dajte radšej z dovolenky 😉

Reaguj na tento komentár

@Janka:
Janka, jak mi vysvětlíte, že mám na mém webu fotografii, nesnáší mne tisíce lidí, (a přitom jsem stále úspěšnější i díky Martinovým radám – že bych to vyrovnával tím, že jsem pomohl a pomáhám mnoha tisícům dalších?) protože poukazuji na podvodníky a šarlatány včetně těch, kteří píší články do esoterických časopisů – znám pozadí a vím, že si je vymýšlí. A mimochodem existuje soutěž, v které lze získat milión Euro za dokázání přenosu energie či jiného paranormálního jevu a nikdo ji zatím nezískal, všichni vyhlášení “mágové” z kterýchkoli končin světa zcela selhali 🙂
Libor Činka má blog, ktorý naposledy zverejnil: Vaše mysl v budoucnosti – strategie nejen pro myšlenkové zbohatnutí

Reaguj na tento komentár

Výborný článok. Som pracovala v kamennej lekárni…a veru ľudia tam chodili kvôli mne, bolo milé, že radšej sa postavili do radu ku mne, lebo mňa už poznali a chceli mi poďakovať, že moja rada pomohla. Teraz mám lekáreň-kaviareň, kde naozaj pomáham :-), chémiou sa nedá pomôcť. Najprv som sa obávala zverejniť svoju fotku, ale už ju tam mám(zatiaľ dobre schovanú)…kto hľadá, nájde. Skôr sa ľuďom približujem písaným slovom. Ďakujem za informácie…a nech sa Vám darí.

Alena

Reaguj na tento komentár

Fotka je v pohode, ale este srandovnejsi pocit je zverejnit videa 😉 Ako vravel Jiří Vokáč Čmolík v neurorestarte ” Tak čistíme a klepáme ” 🙂

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »