- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Čo je product launch? Alebo: Ako zvýšiť svoje tržby 10 násobne

Keď sa pripravujete na štart do vesmíru, sedíte na chystanej veľkej explózii.
Sally Ride (prvá Americká žena vo vesmíre)

Každý z nás to pozná. Keď Apple uvedie nový iPhone, tak po víkende hlási 10 miliónov predaných kusov.

Keď sa otvorí nová reštaurácia, o ktorej sa pošepkávalo posledný mesiac, tak je prvý deň preplnená a obsluha nestíha.

Keď sa na internete zjavia 4 videá a potom sa začne predaj kurzu, hlásia tvorcovia rekordné zisky.

Každý z nás pozná product launch z praxe. Iba si neuvedomujeme, že sme jeho súčasťou. Product launch opisuje uvedenie produktu na trh. Je to moment, odkedy zákazník získava prístup k predávanej veci.

Osobne som robil prvé product launche v roku 2006. Manažoval som uvádzanie rôznych potravín, kníh a eventov na trh. Bolo to bez toho, že by som vtedy do hĺbky vedel, že sa to tak volá alebo bez toho, že by som detailne vedel o procesoch, ktoré sa za ním skrývajú. Klienti to tak chceli, tak sme to tak spravili…

Od roku 2009 robím launche aj na internete. Začínali najmä na tomto blogu. Odvtedy sa každoročne účastním v zákulisí alebo vystupujem aspoň v 3 launchoch ročne.

Málo ľudí to vie, ale môj úplne prvý launch v roku 2009 dopadol úplne katastrofálne. Bol som taký nadšený uvedením môjho seminára na trh, že som zabudol na jednu kľúčovú vec.

Seminár bol pre tých, čo sa chcú stať podnikateľmi. Rozhodol som sa, že sa zameriam na študentov a naučím ich, ako sa môžu stať podnikateľmi. Spravil som teda 3 videá, spustil predaj a nič sa nedialo.

Na čom som zabudol? Na prieskum trhu: Kto má menej peňazí ako študenti???

Odvtedy každý product launch obsahuje časť, kedy si zistím niečo viac o mojich budúcich zákazníkoch. Niektorí tomu hovoria aj prieskum trhu.

Launche, ktoré v súčasnosti robím pre seba alebo pre iných, pravidelne vygenerujú za pol dňa viac ako priemerný človek zarobí za rok. Dnes už launch nie je nejaká udalosť. Je to proces. Proces, ktorý nie je náchylný na výkyvy trhu alebo na to, že sa niektorá časť totálne pokazí.

Cieľom tohto procesu je vytvoriť u ľudí nadšenie a náklonnosť k vašej značke. V takej miere, aby boli pripravení nakúpiť.

Pokiaľ budete robiť launch, odporúčam vám mať vo firme človeka zodpovedného za launch. Je to náročná udalosť z toho pohľadu, že behom launch týždňa predáte toľko, čo bežne za rok. Na prvý pohľad to vyzerá ako skvelá vec, avšak treba si uvedomiť, že rovnako, ako sa zvýši množstvo zákazníkov, zvýši sa aj nápor na výrobu, podporu, distribúciu a podobne. A celá reťaz je len taká silná ako jej najslabší článok.

Ten, kto je zodpovedný za launch, môže dohliadať ako na to, že sú všetky launch procesy na mieste a funkčné (prieskum trhu, spomínate?) 🙂 a najmä aj na to, že spustíte všetky súčasti procesu v správny čas a na nič nezabudnete.

Tento proces má ešte jednu obrovskú výhodu: Raz sa vytvorí a potom sa dá „klonovať“. Niektorí z vás možno videli môjho klienta z roku 2012… volá sa David Kirš a každoročne uvádza na trh novú verziu svojho kurzu.

Na začiatku spolupráce sa pripravili emaily, obsahy videí, komunikácia s partnermi a ďalšie. Dnes stačí tieto veci už len „vytiahnuť zo šuflíka“ a potom znova a znova použiť… a (v jeho) prípade vidieť miliónové príjmy…

Rovnako som mal tú česť spolupracovať s ľuďmi, ktorí konzultujú s Apple alebo inými firmami na Slovensku, v Česku alebo zahraničí.

Ako vidíte, jedná sa o systém, ktorý funguje u ľudí, ktorí sú dnes neznámi a po pár launchoch sú lídrami vo svojom odvetví.

Pokiaľ ešte túto techniku uvádzanie produktov na trh nevyužívate, venujte jej čas a niekoľko myšlienok. Možno zistíte, že sa do vášho podnikania hodí rovnako, ako eshop, obchodní zástupcovia alebo iná reklama.

Upozornenie na záver: Túto metódu nezvažujte, pokiaľ nie ste pripravení akceptovať 10 násobné zvýšenie predajov. Ľudia myslia síce na peniaze, avšak pred tým si overte, že máte dosť ako výrobnej a distribučnej kapacity, tak aj ľudí, ktorí zvýšené predaje dokážu zastrešiť.

Pokiaľ chcete vidieť launch v praxi, zanechajte mi váš email na tejto stránke a keď budem o nejakom dobrom launchi vedieť, napíšem vám 😉

Zdieľajte radosť: