- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

VIDEO: Ako robiť dotazníky zadarmo cez Google Docs?

Prečítajte si tento príspevok a pozrite priložené video. Potom budete vedieť, ako vytvoriť behom 9 minút dotazník alebo prihláškový formulár pre vašu web stránku.

Pravdepodobne pri tom ušetríte stovky eur, pretože nebudete musieť za túto službu platiť profesionálnej firme…

Nástroj, o ktorom sa dnes rozprávame, sa volá Google dokumenty. Jeho hlavné prednosti sú:

Načo písať viac… Pozrite si toto video, aby ste vedeli, ako na to:

[Tipy a komentáre v závere]

Obsah videa

0:00 prejdite na http://docs.google.com

0:32 vytváranie nového dotazníka/formulára

0:57 prvá otázka

1:11 typy otázok

2:15 rázcestie – Prejsť na stranu na základe odpovede

2:40 pridávanie otázok a tlačidlá na úpravu otázok

3:37 tvorba novej otázky a jej presun medzi stranami

4:12 horné menu: odoslanie formulára e-mailom

4:28 zobrazenie odpovedí – súhrnne alebo v tabuľke

5:04 položka horného menu Ďalšie akcie – vložiť HTML kód na web stránku – (“embed” kód)

5:30 Úprava potvrdenia po odoslaní dotazníka/formulára a možnosť Publikovať súhrn odpovedí

6:16 Zmena vzhľadu – položka motívy

6:58 Výsledky dotazníka (ako v “exceli”)

7:26 Položka menu Formulár – Späť na úpravy dotazníka sa dostanete cez položku Upraviť formulár

7:48 Položka Prejsť na aktuálny formulár a položka Akceptovanie odpovedí

8:13 Zobraziť súhrn odpovedí – štatistika pre vás

9:06 export dokumentu (do PDF, Excelu, HTML a podobne)

Tipy pre majiteľov web stránok a blogerov

Ideálne je, keď sa pýtate na názory vašich návštevníkov a zákazníkov minimálne raz ročne. Ideálne aj častejšie.

Keď ste ešte nerobili žiaden prieskum u vašich zákazníkov, najlepší čas začať je dnes. Aj hŕstka zákazníkov vás môže priviesť na dobré nápady. Možno to bude jedna alebo dve veci, ktoré budete môcť ponúknuť. Všetko len pre to, že ste si našli pár minút a spravili dotazník.

Podľa možnosti získajte všetky odpovede o zákazníkoch pred dotazníkom a pýtajte sa naozaj len na nevyhnutné veci. Napríklad: Ak viete, že vaši zákazníci väčšinou platia kartou, nepýtajte sa ich, či kartu majú. Ak viete, že vaši zákazníci vás väčšinou našli cez Google (dá sa to vyčítať zo štatistík), tak sa ich to nemusíte pýtať.

Ak viete podobnými cestami aj ďalšie veci – ako napríklad vek, pohlavie, bydlisko – tak ľudí ušetrite. Čím viac sa pýtate, tým menej ľudí má chuť vypĺňať dotazník…

Vo VIP zóne nájdete aj sériu článkov o príprave ankiet a dotazníkov. Zistíte, čo je dobré vedieť o vašich zákazníkoch. Tiež tam uvádzam pár tipov o tom, odkiaľ získať demografické a podobné údaje bez pýtania sa…

Páčilo sa vám toto video? Zdieľajte ho cez tlačidlá nižšie.

Zdieľajte radosť: