- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Je váš marketing vyvážený?

Na svet sme prišli hlavou napred a zo sveta odchádzame nohami. To medzitým je vecou rovnováhy.
Paul Boese

Ako vo všetkom v živote, aj v marketingu sa treba držať určitých pravidiel. Jedným z nich je rovnováha.

Zoberte si také auto. Má motor, brzdy a riadenie. Možno viete o tom, že je možné zvýšiť výkon motora napríklad pomocou nejakého tuningu motora. Tým to však niekedy skončí. Ľudia zabúdajú na to, že vylepšený motor potrebuje aj vylepšené brzdy a ovládanie vozidla. Výsledkom takéhoto konania býva vážna nehoda.

Podnikatelia si musia uvedomiť, aká rovnováha je medzi ich marketingovými aktivitami. Inak môžu tiež uvidieť nehodu…

Vyvážený marketing

Ako príklad uvediem investície do reklamy vo vyhľadávačoch. Tieto investície môžu byť akokoľvek veľké, ale keď ľudia dorazia na cieľovú stránku a nevedia, čo majú robiť, je to strata financií.

Naposledy sa mi stalo, že som videl reklamu na nejaký bankový účet a tá ma naozaj oslovila. Klikol som teda na ňu a otvorila sa mi hlavná stránka banky, na ktorej sa nenachádzal ani žiaden odkaz na to, čo bolo v reklame.

Dovolím si tvrdiť, že všetky financie investované do tejto kampane vyšli nazmar.

Pravý opak je tiež realitou. Existuje veľa dobrých komerčných stránok, ktoré však nemajú zvládnutú reklamu. Takže k ním chodí veľmi málo ľudí a preto predávajú len veľmi malému množstvu zákazníkov. Všetko je to o rovnováhe.

Iný problém, ktorý občas vídavam, je trávenie času online. Stáva sa takmer pravidlom, že ľudia investujú viac času do zveľaďovania svojho účtu na Facebooku alebo podobnom portáli, ako investujú do svojej vlastnej stránky. Pravidelne vídavam ľudí ako menia svoje statusy a ich blog už mesiace nevidel nový príspevok…

Moje odporúčanie: Vyhraďte si pár minút a zistite, kam investujete váš čas a peniaze. Nachádza sa tam niečo, čo vaše výsledky vyvádza z rovnováhy?

Zdieľajte radosť: