Čítate: Komu veriť?

5

Obrovský strašiak sa dnes valí na veľké množstvo podnikateľov...

... vlasy vám stavajú dupkom a mráz behá po chrbte. Niektorí z vás možno cítia jeho chladný dych na krku: "Bu bu bu!" Viete čo to je?

Obrovská neznáma - budúcnosť. Budúcnosť, s ktorou sa mnoho ľudí stretáva práve dnes. A niet asi horšej možnosti ako byť v súčasnej ekonomickej situácii.

Tu je moja rada za všetky drobné: Recesiu v online svete som zažil už v roku 2000. Vidím firmy, ktoré ju prežili a firmy, ktoré sú už len záznamom v historických knihách. Osobne som tiež začínal podnikať v čase keď nebolo všetko ideálne.

Išiel som tou cestou sám. Išiel som tou cestou s pomocou, s konzultáciami a s pohľadmi od ľudí, ktorí už tou cestou raz prešli.

Musím vám niečo prezradiť: Je extrémne náročné ísť sám.

Mať niekoho spoľahlivého, skúseného, s pomocnou rukou vám môže okamžite zmeniť postup vpred.

Stretávam sa s množstvom osamelých pútnikov snažiacich sa prísť na všetko za behu. Túlajú sa po trhu len tak. Nemajú nikoho, s kým by sa mohli podeliť o svoje nápady a plány. Takže nikdy nepočujú úprimný názor.

Tiež im nemá kto posvietiť keď blúdia v tme. Nemá ich kto varovať pred najnovšími výstrelkami. Nemá im kto pomôcť zhodnotiť obrovské množstvo dostupných nástrojov a možností. Niektoré z týchto možností môžu byť dobré. Iné zlé. A iné sú len súrodencami toho valiaceho sa strašiaka.

Nemáte komu veriť. To môže byť na tom to najhoršie. Viem, že majitelia malých a stredných firiem často uvádzajú "zával rôznych možností" ako najväčšiu prekážku úspechu. Pričom "hľadanie jednoduchých ciest ako sa stať viac produktívnym" je na druhom mieste tohto zoznamu.

Ale čo viem z konzultácií, z pomáhania druhým a zo sedení s rôznymi ľuďmi, skutočný problém je v pocite osamelosti. V pocite izolácie. Nemáte komu veriť. Vlastne je len jediné, čo títo ľudia potrebujú. Priznať si, že majú skutočný problém.

Je tu veľké množstvo informácií a rád. Samomenovaní majstri šklebiaci sa na vás cez modelov a modelky na ich stránkach sa vás snažia pozvať ďalej. Ponúkajú vám balík virtuálnych možností. Balík obsahuje neodolateľné a neodmietnuteľné možnosti, prvotriedne poklady, ktoré nikto iný u nás nepoužíva, prvotriedne zmluvy a podivuhodné sny sa stávajú realitou...

Keby ste sa len tak na okamih uvoľnili a uverili im! Vtedy vám poviem: NIE!

Nadýchnite sa, a používajte kritické myslenie. Skutočne veríte tomu výstrelku? Tomu zlepšováku? Alebo tomu zázračnému tajomstvu, ktoré zmení váš život ako mávnutím čarovného prútika?

Veríte tomu? Nemám nič proti. Veď žijeme v slobodnom svete - vďaka Bohu! Choďte a získajte to, čomu veríte.

Avšak, ak ste konečne pripravení vyrásť z týchto nezmyslov a opustiť vlak bojov o vzdušné zámky, musíte spraviť zásadné rozhodnutia.

1. Chcete budovať SKUTOČNÉ podnikanie? Chcete položiť pevné základy pre etické/morálne budovanie bohatstva a šťastia pre vás?

Alebo chcete len čakať na čarovné riešenie vašich problémov? Ak ste na čary, tak sa naše cesty teraz rozídu. Budete to mať naozaj náročné, pretože v tom budete opäť sami.

2. Ak ste pripravení budovať skutočné podnikanie, ste tiež pripravení odsunúť svoje ego na druhú koľaj a priznať si, že potrebujete trochu úprimnej pomoci pri hľadaní správnej cesty k úspechu?

Aha ho! Vášmu egu sa to už teraz nepáči. Cíti sa dotknuté a snaží sa odísť preč z tejto stránky. Možno si chce ísť pozrieť ďalší e-mail, ísť si niečo zahrať alebo pozrieť nejaké video. Musí vás predsa odstrašiť. Čo ak by ste sa rozhodli UROBIŤ ďalší krok a zmeniť váš život?!

Takže toho malého zloducha zavrite na chvíľu na samotku, utíšte ho a kľudne čítajte ďalej:

Všetci úspešní ľudia, ktorých poznám sa priatelia s rovnako zmýšľajúcimi ľuďmi, partnermi, kolegami a radcami. Ba čo viac - priam sa obklopujú s víťazmi. Dôvod? Aby títo "lovci úspechov" bez zábran zdieľali svoje poznatky medzi svojimi "insidermi". Pretože snažiť sa uspieť "na vlastnú päsť" z vás nielenže vycucne energiu ako kompresor. Snažiť sa uspieť SÁM tiež úplne zničí možnosť nájsť vašu vlastnú, najlepšiu (a najrýchlejšiu) cestu k bohatstvu a radosti.

Vaši známi, s ktorými si občas "povyrazíte", sa nepočítajú. Nie, ani rodina. Ani váš priateľ s tými skvelými nápadmi a plánmi na zbohatnutie... s jedinou výnimkou: ak naozaj ROBÍ niečo pre to, aby tie milióny zarobil. Dovtedy je aj on len takým prerasteným príveskom na vašom krku. Aj on je len takou kotvou, ktorá vás ako Titanic ťahá zlým smerom.

Čo chcete sú kontakty s ľuďmi, ktorí vedia, čo robia. Kontakty na ľudí, ktorí zoberú na seba časť vašich otázok a vyriešia ich za vás. Vy tak budete mať čas odovzdať sa tvorbe vašej vlastnej úspešnej cesty týmto svetom. Potom ňou môžte kráčať ako nadšený víťaz (alebo víťazka).

Najmä sa chcete dostať k ľuďom, ktorí sú úspešní v tom, čo robia a vedia, "ako na to".

Rok 2011 sa do dejín zapíše ako môj 19. rok na internete. Napriek tomu, že som internet používal vo voľných chvíľach dlho, dlho, dlho; použiť ho na vlastné podnikanie som vyskúšal až po 15. rokoch online. (Ach!) Pred tým som cez internet len nakupoval, čítal si e-maily a spravodajstvo, občas hral hry a robil podobné nudné veci. Kvôli mojim skúsenostiam som pomáhal viacerým firmám pri navrhovaní web stránok, e-shopov a pri plánovaní ďalších marketingových a logistických krokov. Tie firmy sa na mňa obracajú zas a znova. S radosťou mi dajú to, čo mi vidia na očiach (áno, vianočných kaprov tiež dostávam od jedného klienta... a nielen na Vianoce! 😉 ). Je to naozaj o kvalitných vzťahoch, o partnerstvách a dlhodobej spokojnosti. Chcete sa pridať "do klubu"? Mrknite sem: Mentoring a konzultácie.

Za tie roky som videl vzostup a pád mnohých spoločností. Preto mám dobrý prehľad a "nos" na to, kde sa oplatí na internete ukázať a kde nie. Viete si predstaviť, že ste po internete "surfovali" už 5 rokov pred tým, než niekto založil nejaký Google alebo prvý e-mail na Sezname?

Rýchly presun vpred: Spätným pohľadom dnes vidím, že nikto nič nedokázal bez toho, aby skutočne niečo UROBIL na základe rád, ktoré dostal. Bez výnimiek. Keď vidíte úspešného človeka, tak viete, že nezabúchal na "dvere dobrých časov", z ktorých mu vypadli 2 domy, 3 autá a 4 firmy. Keď vidíte úspešného človeka, viete, že tam, kde je neprišiel sám. Viete, že presne nasledoval rady, ktoré dostal. Nehovorím tu o žiadnom "detaile". Jedná sa o ZÁKLAD všetkého, čo v živote robíte.

Chcem vám pomôcť, aby ste sa mohli dotknúť vašich snov. Aby ste prekonali prekážky, ktoré sa začali na vašej ceste objavovať. Aby ste vašu krivku úspechov "odlepili" od zeme a aby sa začala ZDVÍHAŤ.

Od dnešného dňa som k dispozícii podnikateľom, ktorí chcú byť úspešní v džungli internetu, marketingu a predajov. Rady, ktoré dostanete, vám zaručene vyrazia dych. Internet nikam neodchádza. Bude tu aj o 5, 10 alebo 15 rokov. Dokonca vo väčšej miere ako dnes. Otázka teda neznie: "Bude tu internet?" Ale: "Budem tam aj ja?"

To "nové"

Väčšina ľudí už začína prekonávať strach z neznámeho a začína "surfovať na tejto novej vlne". Pamätáte sa ešte na dobu, keď ste sa báli "ísť online"? Nie je to tak dávno. Pamätáte sa ešte na časy, keď ste sa ako zákazníci obávali toho, že niekto ukradne vaše číslo kreditky a "vybieli" vám účet? Dnes je už nakupovanie cez internet asi najrýchlejšie rastúce odvetvie a zárodok každého nákupného rozhodnutia sa rodí na internete.

Firmy si uvedomujú, že sa môžu prezentovať na web stránke, blogu, predávať cez e-shop, získavať fanúškov na Facebooku alebo si robiť reklamu vo vyhľadávačoch. Všade tam môžu ukázať svoju tvár a priblížiť sa k zákazníkom.

Zákazníci si zase snažia vyhľadať čo najviac informácií. Každý PREDnákupný proces dnes už začína na internete. Viete vášho potencionálneho zákazníka zachytiť už v tomto stave? Alebo len čakáte, kým sa náhodou niekto objaví pred dverami s peniazmi?

Po Novom roku máte určite veľa predsavzatí, ktoré si chcete splniť. Len si predstavte, aké by to bolo, keby ste do toho nemuseli ísť sami. Namiesto toho by ste boli povzbudzovaní presnými plánmi a inštrukciami čo robiť, aby ste okamžite začali dosahovať všetko. Všetko, po čom túžite v osobnom a pracovnom živote.

Teória je pekná. Budeme však pracovať s tým, čo už viete alebo používate. Uvedomujem si totiž, že celok sa skladá z častí. Tiež si uvedomujem, že je takmer nemožné zlepšiť jednu vec vo vašej firme tak, aby vám zo dňa na deň zvýšila predaje o 100 %. Uvedomujem si však, že celok sa skladá z častí, ktoré JE MOŽNÉ zlepšiť.

S firmou je to ako s autom. Pokiaľ sa o neho NEstaráte, začína sa rozpadávať. Pokiaľ sa o neho staráte len trocha, začne vám "žrať" veľa beznínu. Firma vám v tomto momente "žerie" váš drahocenný čas, ktorý vám už nikto nikdy nevráti. Čo však, keď sa na auto pozrie odborník? Aha - tu je treba doliať olej. Bum - zlepší sa vám spotreba! Aha - je treba dofúkať pneumatiky - bum - ďalšie zlepšenie spotreby. A keď si namontujete výfuk, odmontujete strešný nosič a vyhodíte z auta všetky nepotrebné veci, opäť sa spotreba zlepší. V podstate sme neprestavali starý vrak na nové auto, čo by sa dalo prirovnať jedine k výmene firmy, ale sme to súčasné auto začali postupne naprávať.

Čo sa stane, keď mierne vylepšíte predajné procesy? Potom keď mierne vylepšíte trh, na ktorý sa zameriavate? ...a keď mierne vylepšíte vašu ponuku? Žiadne z toho vám pravdepodobne nezdvihne predaje o 100 %. Avšak keď nájdete 12 takýchto oblastí a každý mesiac nasledujúceho roka sa len v jednej jedinej zlepšíte o 10 %, viete kde budete o rok? Budete na 150 %? Na 250 % dneška? Nie! Ešte lepšie - budete na úrovni 314 % z dnešného stavu. Strojnásobenie zisku vďaka miernym zlepšeniam, ktoré na prvý pohľad ani nemusia byť viditeľné!

Skúste si porovnať energiu, ktorú na to vynaložíte: Koľko energie budete potrebovať na to, aby ste sa zlepšili v jednej veci o 100 % (alebo o 214 %). A koľko energie potrebujete na to, aby ste jednu vec zlepšili za jeden mesiac o 10 %?

Celok je tiež priamo ZÁVISLÝ na jednotlivých častiach. Môžte mať úplne nové auto. Ak však dostanete defekt, je nepojazdné celé! Teda systémy vo vašej firme musia byť tiež nastavené a naolejované ako švajčiarske hodinky, pretože jedine celok vám umožňuje urobiť to, čo samostatné časti nedokážu.

Ako sú na tom jednotlivé časti vašich marketingových, predajných a obslužných systémov? Ako je na tom vaša internetová prezentácia? Máte na webe ešte stále katalóg produktov ako z 90-tych rokov a ignorujete web 2.0? Myslíte si, že by sa vám niekde hodilo čo i len 10 % naviac? Už tento mesiac? Môžme sa na to pozrieť spoločne.

Čo sa vám bude páčiť je, že dôraz bude kladený na to, čo môžte urobiť hneď. Tiež si zamilujete, že to nebude hovorenie "na vás", ale "s vami". Prezradím vám všetko čo viem, aby ste sa dali dokopy tak rýchlo a tak efektívne, ako sa to len dá. Tak sa budete môcť presunúť odtiaľ, kde ste dnes, tam, kde si ŽELÁTE byť. To všetko cez dobre pripravený plán.

Kľúčom k úspechu väčšinou nie sú veľké zmeny veľmi rýchlo. Nebudete potrebovať viac zamestnancov, väčšie kancelárie ani väčšie sklady. Dokonca ani finančnú fúziu od investorov. Nie, nič z toho. To, čo potrebujete v prvom rade je plán. A kontakty na ľudí, čo už majú vaše obdobie za sebou.

Ak máte chuť poslať vaše ego (a vrodenú lenivosť) na dovolenku na pláž a zúčastniť sa tejto obmedzenej ponuky, viete už čo robiť. Nečakaný krok, ktorý môže zmeniť váš život môže byť bližšie než si myslíte.

Ak sa pre tento krok nerozhodnete, možno vám ujde vlak, ktorý už nikdy v živote nedobehnete. Jednoducho preto, že vaša konkurencia bude stále krok pred vami.

Viete čo znamená na internete 1 krok pred konkurenciou? Google "obslúži" každú sekundu 34 000 ľudí. Druhý najlepší vyhľadávač iba 7 000... Pustíte dnes vašu konkurenciu pred seba?

Martin Mikláš

PS: Netradične pridám ešte 2 citáty na záver. Autorom oboch je hokejista Wayne Gretzky, označovaný tiež ako "najväčší hráč všetkých dôb".

Miniete v 100 % prípadoch pokiaľ nevystrelíte.

Korčuľujem tam, kde puk bude, nie tam, kde bol...

Teraz prejdite prosím ďalej a dohodnite si so mnou konzultáciu alebo mentoring »

Malá (ale pravdivá) výstraha: Som tu pre vás iba do odvolania. Radím vám, aby ste konali rýchlo, pretože akonáhle sa zaplnia kapacity alebo akonáhle zistím, že sú pre mňa tieto konzultácie záťažou, jednoducho ich bez varovania zruším. Sľubujem však, že všetky rezervácie, ktoré stihnete odoslať, vybavím.

(Obrázok od lonecellotheory)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (5)

Vždy si rád pozriem čo je nové na rozhľadni, niektorým veciam nerozumiem dodnes. Ale toto je super vec. Mám na mysli konzultácie. Neviem čo bude ich obsahom, ale nechám sa prekvapiť.
PS: Ja to potrebujem ako soľ.
:roll:

Reaguj na tento komentár

@Peter: Už sa teším 😉 My dvaja sa pobavíme o tom, ako stránku o Prahe mierne pozmeniť a začať z nej niečo zarábať.

Reaguj na tento komentár

Bola to moja prvá konzultácia tohto druhu. Mne osobné do dalo veľa. Kritizovať nemám čo. Snáď len to, že som sa slabo pripravil na konzultáciu. Okrem iného bavili sme sa aj o zarábaní na internete, tých možnosti je dosť, stačí si už len vybrať.
Myslím, že z Martinovej strany to boli vyčerpávajúce odpovede. Kto začína s bologovaním, alebo chce niečo podniknúť na internete vrelé doporučujem.
😉

Reaguj na tento komentár

@Peter: Ja sa tiež pripravujem na konzultácie. Snažím sa zistiť (cez maily alebo návštevu webu) kam smeruje súčasný marketing projektu. Potom viem, o čom sa porozprávať s človekom na druhej strane “drátu” a čo ho môže posunúť najviac vpred.

Inak nejaké rady, ako sa pripraviť na konzultáciu (nielen so mnou) zverejnil Johny na svojom blogu. Odporúčam prečítať 😉

Reaguj na tento komentár

Martin: Jéj, ďakujem, až teraz som si všimol odkaz vďaka G. Analytics 🙂
Johny má blog, ktorý naposledy zverejnil: Zúčastnite sa aj vy Ceny Fantázie 2011

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »