Čítate: Kontextová reklama – správna reklama, na správnom mieste a v správnom čase

3

Marketing je úspešný, keď uspejete v nalákaní množstva záujemcov na vašu stránku v čase, keď sú títo ochotní zareagovať na vašu ponuku.

Povedané inak: je to správna reklama, na správnom mieste a v správnom čase.

Dnes je cieľ reklám priviesť zákazníkov na vašu stránku. Vaša stránka im potom musí predať produkt alebo službu, ktorú ponúkate a vy tak zarobíte.

Pravdepodobne sa zaradíte do davu, ktorý bude do internetovej reklamy investovať, aby prilákal ľudí a predal im to, čo potrebuje. Budete teda používať reklamu, ktorá ľudí nasmeruje k vám.

Najbežnejšia reklama, s ktorou sa stretávame denne a takmer všade, je takzvaná kontextová alebo obsahová reklama. Funguje tak, že na základe toho, o čom píšete, sa niekde na stránke zobrazí reklamný text odkazujúci na súvisiacu stránku. Kontextová reklama má povesť byť tou správnou reklamou, na správnom mieste a v správnom čase.

Najskôr príde poskytovateľ reklamy na váš web a zanalyzuje obsah textu. Na základe kontextu sa potom snaží zobraziť relevantné reklamy. Pokiaľ píšete napríklad o svadobných šatách a svadbách všeobecne, mali by ste použiť kontextovú reklamu. Tá zobrazí relevantné odkazy, napríklad na svadobné štúdiá.

Keď niekto teraz klikne na odkaz na nejaký salón, vy dostanete zaplatené. Od pár centov alebo pár halierov až po pár korún… v tom lepšom prípade.

Ďalšie príklady môžu byť: Reklama na psie granule pri článku o výstave psov alebo reklama na tvárnice pri článku o stavbe domu.

Výhodou kontextovej reklamy je, že sa dá zapnúť na akejkoľvek stránke takpovediac na jedno kliknutie.

Nevýhodou je, že nemáte kontrolu nad tým, čo sa tam zobrazí.

Z druhého konca

Chcete niečo predať záujemcom o svadby? Obsah stránky (kontext) je to, čo priláka ľudí, nie reklama samotná. Kontextová reklama je zobrazená niekde v okolí toho zaujímavého textu. Jej cieľ je teraz získať pozornosť čitateľa. Ak máme šťastie, získame ju. On klikne na reklamu, príde na našu stránku a opäť: Ak máme šťastie, predáme mu náš tovar alebo službu a zarobíme.

Prečo píšem o šťastí? A kedy kontextovú reklamu za žiadnych okolností nepoužiť? To sú témy ďalšieho príspevku. Nezabudnite sa tu preto staviť o týždeň.

Môžem vás upozorniť na nové príspevky: Stačí sa prihlásiť k odberu cez RSS alebo do emailového spravodajcu cez formulár vpravo hore.

(Obrázok od only alice)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (3)

máte aj nejaké tipy (okrem AdSense) ako získať výhodnú kontextovú reklamu?
peter má blog, ktorý naposledy zverejnil: Ako prekonať odkladanie

Reaguj na tento komentár

@peter: Jedná sa o slovenskú stránku? U nás sa dajú možno použiť ešte reklamy od firmy eTarget. Inak toho veľa nie je, pretože AdSense je naozaj kvalitný…

Reaguj na tento komentár

@peter: poznám ešte jednu firmu zaoberajúcu sa reklamou. Je to firma BidVertiser. Podrobný komentár nájdeš na easymoney.sk
PS: nemám to vyskúšané.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »