Každý sa snaží, aby kontextová reklama bola správnou reklamou, na správnom mieste a v správnom čase. Minule som spomenul výhody kontextovej reklamy a poukázal i na jednu nevýhodu – neviete, čo sa tam zjaví.
Ak máte šťastie, návštevník na reklamu klikne a vy zarobíte. Ako sa však chováte na internete vy? Pretože návštevník je na stránku prilákaný jej obsahom, nehľadá tam reklamy. Väčšinou aj vy idete na nejakú stránku, aby ste sa dozvedeli viac informácií o danej téme. Znamená to, že hneď chcete aj niečo kúpiť? Nie, pretože len zháňate nejaké informácie.
Takže keď píšem o šťastí, mám na mysli cieľ návštevy ľudí na nejakej stránke a načasovanie reklamy. Ak sa vám podarí osloviť človeka, ktorý potrebuje súrne vyriešiť svoj problém alebo získať váš produkt práve vo chvíľke, keď navštívi vašu stránku, máte najvyššiu šancu “predať”. Toľko teda ku “šťastiu”…
Ako stratiť zákazníka vďaka kontextovej reklame?
Opakovane sa stretávam s tým, že ľudia si dávajú kontextovú reklamu na svoju firemnú web stránku, aby “zarobili niečo naviac”.
To je však zle a je to veľká chyba. Najmä preto, že kontextovou reklamou tento cieľ nedosiahnu.
Predstavte si, že máte napríklad stránku predávajúcu svadobné šperky. Človek si prezerá vaše náhrdelníky na vašej stránke a chystá sa nakúpiť u vás. V tom sa mu však zjaví reklama odkazujúca na stránky konkurencie. Ideálne s textom: najlacnejšie náhrdelníky.
Vtedy stratíte zákazníka jedným kliknutím. On odíde ku konkurencii, pravdepodobne tam nakúpi a vy už ho nikdy neuvidíte.
Čo sa stalo??
Vy ste zarobili pár drobných, ale vaša konkurencia predala jeden alebo dokonca viacero náhrdelníkov…
Kontextová reklama ďalej spôsobuje takzvaný efekt kliknutia a zmiznutia: Čiže ľudí “posielate do čiernej diery”. Navždy.
Zadávateľ (teda ten, kto predáva svoj “šperk”) si vyberie kľúčové slová pre svoju obsahovú reklamu. Pokiaľ sa toto slovo zjaví v kontexte navštívenej stránky, zobrazí sa reklama zadávateľa (na “šperk”). Akonáhle je v reklame to, čo návštevník danej stránky hľadá, kliká na reklamu a opúšťa navštívenú stránku v prospech zadávateľa (teda predajcu “šperku”).
Ak máte firemnú web stránku, odstráňte z nej kontextovú reklamu.
Zadávateľ môže totiž takúto reklamu použiť proti vám veľmi jednoducho: Ako kľúčové slovo uvedie názov vašej (v tomto prípade konkurenčnej) firmy. Kdekoľvek sa potom zjaví váš názov, zjaví sa i reklama konkurencie…
Ak chcete viac návštevníkov vašej firemnej stránky, použite reklamnú sieť, ktorá ponúka umiestnenie vašej reklamy. Získate tak výhodu toho, že pri relevantných článkoch (napríklad na blogoch) sa budú zjavovať odkazy na vašu stránku.
Už keď sme pri vlastnostiach kontextovej reklamy, musím spomenúť, že je tu finančný aspekt. Pokiaľ máte vlastnú stránku, môžete z nej zarábať. Pokiaľ však chcete ľudí na seba upozorniť, treba počítať s tým, že to bude niečo stáť.
Veľkou výhodou je to, že si môžete povedať, koľko chcete mesačne “minúť” na obsahovú reklamu a do tohto rozpočtu sa hravo zmestiť. Poznám ľudí, ktorí si vystačia s pár stovkami mesačne. Poznám však aj takých, ktorým je na propagáciu 10 000 málo. Každý takýto náklad však musí byť v súlade s marketingovým plánom a musí byť ziskový.
Aké máte skúsenosti s kontextovou reklamou vy? Zarobili ste z nej niečo? “Prešvihli” ste svoj marketingový rozpočet? Pochváľte sa ostatným.
(Obrázok od Billie Hara)
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Kontextová reklama – správna reklama, na správnom mieste a v správnom čase
Nasledujúci príspevok na stránke: Blog, bloger, blogovanie… »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.