Čítate: Varovanie: Nadšenie je nákazlivé

6

Tým, čo používajú príliš veľa nadšenia a entuziazmu, môže chýbať dôveryhodnosť. Zatiaľ čo tí, čo sa snažia použiť priveľa logiky alebo vedeckých informácií, aby prehovorili na svoju vec, môžu stratiť záujem druhých pre nedostatok vášne.

Niečo podobné som čítal v jednej knihe o marketingu.

Pesimizmus je ako vírus

Ak sa budete baviť s ľuďmi podnikajúcimi dlhé roky, dozviete sa od nich, že situácia nie je až taká ružová a že na trhu vládne pesimizmus. Táto informácia sa však šíri ďalej rýchlejšie ako akýkoľvek vírus. Vytvára najviac ničivý problém, akému firma môže čeliť - stratu istoty.

Ľudia potom nie sú ochotní používať, investovať alebo odporúčať firmu, ktorou si nie sú istí. Podvedome sa tak táto firma zafixuje do našej mysle ako tá, ktorá má ťažkosti alebo je pred krachom.

Slepý optimizmus nie je riešenie. Slepý optimizmus je strata kontaktu s realitou. Riešenie je nasledovať svoj dobre pripravený plán a sústrediť všetku svoju energiu a snahu na jeho uskutočňovanie. Jednoducho ignorovať svoj strach. Možno vás práve napadlo, že nadšenie je rovnako nákazlivé ako pesimizmus.

Nadšenie je nákazlivé tiež

Toto sa stalo mne, keď som prišiel do kontaktu s ľuďmi z firmy SmartEmailing - z firmy poskytujúcej služby v oblasti e-mail marketingu. Napriek tomu, že používam ich služby už dlhší čas, tak až v poslednej dobe - po rozhovore s autorom prvej knihy o email marketingu u nás, som zistil, aký zapálený tím ľudí pracuje v tejto firme.

A poviem vám, že ich entuziazmus sa na mňa preniesol natoľko, že keď som sa dozvedel o tom, že na Facebooku rozdávajú knihu E-mail marketing, tak som o tom okamžite napísal bleskovku.

Čo sa však nestalo? Dostal som e-mail s náznakom toho, že to s "reklamou" preháňam 🙂

Takže nadšenie sa šíri rovnako ako pesimizmus. Na vašich súčasných a potenciálnych klientov, na investorov a ďalej.

Môžete byť dobre naladení i keď sa vám zrovna nebude dariť tak, ako si predstavujete? Našťastie áno.

Viem o majiteľke hotelu, ktorá sa ku kríze u nej postavila čelom. V momente, keď ostatní znižovali počty zamestnancov, znižovali ceny, znižovali kvalitu služieb a rušili dodávateľov, ona si vybrala inú cestu. Cestu optimizmu, dobre pripraveného obchodného plánu, cestu ťažkej práce a samozrejme cestu kvalitného marketingu.

Výsledkom bol úspech na všetkých frontoch, pretože ľudia si boli istí tým, kde si rezervujú svoj pobyt. To hotelu prináša nielen zisky, ale aj radostných (rozumej "nakazených") hostí, čo šíri dobrú povesť o hotele, čo prináša ďalších hostí...

Bolo by nerozumné ignorovať zhoršujúcu sa situáciu vo vašom odvetví. Avšak ak už máte plán na prekonanie prekážok, je rozumné ho napĺňať so správnym nastavením mysle.

Čo myslíte, akú dôležitosť má sústredenie sa na to, čo chcete namiesto sústredenia sa na vaše obavy? Budem rád, keď sa podelíte o váš názor s ostatnými v komentároch.

(Obrázok od FL4Y)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (6)

Maximalne suhlasim s tymto clankom. Patrim medzi ludi, ktorym sa podari 95% veci, ktore zacnu, mozno aj vdaka tomu, ze sa od zaciatku zameriavam na ciel a nepripustam si obavy z toho, ze to nezvladnem. Adekvatne k tomu je prislovie: “Ci si myslis, ze to zvladnes, alebo si myslis, ze to nezvladnes, mas pravdu.” Preto si treba davat pozor na svoje myslienky, mozu mat obrovsku silu 🙂

Reaguj na tento komentár

To znie trochu ako sekrét (The Secret) 😀

Ale teraz vážne. Ani optimizmus nie je asi tou najsprávnejšou cestou, ale určite je lepší ako pesimizmus.

Keby existovala ideálna cesta, ležala by niekde na hranici medzi realistickým a optimistickým vnímaním sveta.

V prípade tej pani z hotela išlo o dobrý logicky vysvetliteľný ťah. Ak sa niečo nepredáva, nemá zmysel znižovať náklady vynaložené na reklamu. Práve naopak, treba investovať ešte viac do reklamy. Preto si rozumný podnikateľ vždy v čase vyšších ziskov šetrí na horšie časy ;).
Johny má blog, ktorý naposledy zverejnil: Copywriting – čo to vlastne je

Reaguj na tento komentár

@Michaela: Myšlienky môžu pôsobiť najmä ako veľký de/motivátor. Pri akejkoľvek činnosti.
@Johny: The Secret som síce videl, ale vôbec som na neho nemyslel pri písaní tohto príspevku 😀 Je pravda, že nastavenie mysle je jedným z komponentov úspechu a viem aj to, že tvorcom The Secret bolo vytýkané, že neuviedli všetky zložky potrebné k úspechu.

V každom prípade je podľa mňa najlepšia cesta tá plánovaná. Ideálny plán počíta s oboma variantmi vývoja situácie.

Pani z hotela je veľmi rozumná a chápe, že kríza sa môže prejaviť kedykoľvek. Jej plán s tým počítal a tak mohla šíriť dobrú náladu medzi ľudí. A personál v dobrej nálade môže túto šíriť ďalej, čo je veľké plus pre všetkých zúčastnených 😉

Reaguj na tento komentár

Nadšenie je naozaj nákazlivé – ja som sa napríklad nakazil nadšením, s ktorým je vytváraný tento blog.
Ján Maršálek má blog, ktorý naposledy zverejnil: Viera a život

Reaguj na tento komentár

@Ján Maršálek: Ďakujem – to som rád, že šírim takúto “nákazu” 😀

Reaguj na tento komentár

Veľmi súhlasím s názorom, že treba dať strach nabok. Strach má veľa foriem a snaží sa dostať do nášho podvedomia a vedomia. Jeho ignorácia a nahrádzanie ho plánom a dobre mierenými myšlienkami môže priniesť záchranu bohatstva v akejkoľvek podobe, alebo získanie toho bohatstva. Znie to tak ako klišé, ale nie je. Život je svedkom.
Ďakujem za článok a možnosť vyjadriť sa.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »