- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Varovanie: Nadšenie je nákazlivé

Tým, čo používajú príliš veľa nadšenia a entuziazmu, môže chýbať dôveryhodnosť. Zatiaľ čo tí, čo sa snažia použiť priveľa logiky alebo vedeckých informácií, aby prehovorili na svoju vec, môžu stratiť záujem druhých pre nedostatok vášne.

Niečo podobné som čítal v jednej knihe o marketingu.

Pesimizmus je ako vírus

Ak sa budete baviť s ľuďmi podnikajúcimi dlhé roky, dozviete sa od nich, že situácia nie je až taká ružová a že na trhu vládne pesimizmus. Táto informácia sa však šíri ďalej rýchlejšie ako akýkoľvek vírus. Vytvára najviac ničivý problém, akému firma môže čeliť – stratu istoty.

Ľudia potom nie sú ochotní používať, investovať alebo odporúčať firmu, ktorou si nie sú istí. Podvedome sa tak táto firma zafixuje do našej mysle ako tá, ktorá má ťažkosti alebo je pred krachom.

Slepý optimizmus nie je riešenie. Slepý optimizmus je strata kontaktu s realitou. Riešenie je nasledovať svoj dobre pripravený plán a sústrediť všetku svoju energiu a snahu na jeho uskutočňovanie. Jednoducho ignorovať svoj strach. Možno vás práve napadlo, že nadšenie je rovnako nákazlivé ako pesimizmus.

Nadšenie je nákazlivé tiež

Toto sa stalo mne, keď som prišiel do kontaktu s ľuďmi z firmy SmartEmailing – z firmy poskytujúcej služby v oblasti e-mail marketingu. Napriek tomu, že používam ich služby už dlhší čas, tak až v poslednej dobe – po rozhovore s autorom prvej knihy o email marketingu u nás, som zistil, aký zapálený tím ľudí pracuje v tejto firme.

A poviem vám, že ich entuziazmus sa na mňa preniesol natoľko, že keď som sa dozvedel o tom, že na Facebooku rozdávajú knihu E-mail marketing, tak som o tom okamžite napísal bleskovku.

Čo sa však nestalo? Dostal som e-mail s náznakom toho, že to s “reklamou” preháňam 🙂

Takže nadšenie sa šíri rovnako ako pesimizmus. Na vašich súčasných a potenciálnych klientov, na investorov a ďalej.

Môžete byť dobre naladení i keď sa vám zrovna nebude dariť tak, ako si predstavujete? Našťastie áno.

Viem o majiteľke hotelu, ktorá sa ku kríze u nej postavila čelom. V momente, keď ostatní znižovali počty zamestnancov, znižovali ceny, znižovali kvalitu služieb a rušili dodávateľov, ona si vybrala inú cestu. Cestu optimizmu, dobre pripraveného obchodného plánu, cestu ťažkej práce a samozrejme cestu kvalitného marketingu.

Výsledkom bol úspech na všetkých frontoch, pretože ľudia si boli istí tým, kde si rezervujú svoj pobyt. To hotelu prináša nielen zisky, ale aj radostných (rozumej “nakazených”) hostí, čo šíri dobrú povesť o hotele, čo prináša ďalších hostí…

Bolo by nerozumné ignorovať zhoršujúcu sa situáciu vo vašom odvetví. Avšak ak už máte plán na prekonanie prekážok, je rozumné ho napĺňať so správnym nastavením mysle.

Čo myslíte, akú dôležitosť má sústredenie sa na to, čo chcete namiesto sústredenia sa na vaše obavy? Budem rád, keď sa podelíte o váš názor s ostatnými v komentároch.

(Obrázok od FL4Y)

Zdieľajte radosť: