Čítate: Profesia “online marketér”? Neexistuje!

8

Neexistuje, pretože neexistuje ani e-mail marketér, ani marketér zlatých stránok, ani marketér rádiovej reklamy…

Hovoriť si, že ste online marketér, pretože sa venujete online reklame je rovnaké ako hovoriť si, že ste marketér zlatých stránok, pretože v nich inzerujete.

Špecializácia na jedno médium je pozitívna vec. Umelo si však obmedzovať pole pôsobnosti na internet, rádio alebo zlaté stránky je nezmysel. Je mi ľúto každého, kto na takto “obmedzeného” marketéra (alebo firmu) natrafí.

Je to rovnaké ako sa volať marketér polepov na autá, pretože máte na aute nálepku s názvom firmy…

Internetový marketing nie je podnikanie a nie je to ani profesia. Je to používanie nejakého jedného média.

Jedno -čohokoľvek- v podnikaní je najhoršia možnosť: Jeden kľúčový zamestnanec, jeden obchodník, jeden produkt, jeden zdroj príjmu, jeden predajný spôsob, jedno médium, jedno čokoľvek… Je to ako by ste si “koledovali” o problém.

Tiež nebuďte človek, ktorý praktikuje len jedno médium. Prečo by ste také niečo vôbec robili? To nedáva zmysel, pretože s najväčšou pravdepodobnosťou vaše podnikanie tiež také nie je.

Používajte internet ako reklamné médium, možno ako nástroj na doručenie niečoho. Ale neberte internetový marketing ako podnikanie alebo profesiu. Je to len a len médium.

Napriek tomu, že sa osobne špecializujem na internetový marketing, jedna z najúspešnejších firiem, ktorú som pomáhal rozbiehať v roku 2009 je firma, ktorá mala objednávky už mesiac pred spustením vďaka inzerátu v novinách. Keďže sme zistili, že inzeráty cez dané noviny fungujú vynikajúco, “pritlačili sme” tam viac. Do dnes sú tieto inzeráty zdrojom nových zákazníkov. Žiadna reklama na internete sa nedá pre túto konkrétnu firmu zohnať lacnejšie a bolo by veľmi ťažké mieriť na cieľovú skupinu cez internetovú reklamu.

Celé je to teda o podnikaní v marketingu. Celé je to o podnikaní s peniazmi. Je to o podnikaní rozvíjajúcom vzťahy so zákazníkmi a o ich udržiavaní. Je to o podnikaní, ktoré pracuje na budovaní dôvery k nám, k našim produktom a k našim službám.

Určite sa nedá hovoriť o tom, že by sme boli výlučne internetoví marketéri alebo novinoví marketéri 🙂

Každý, kto vďaka marketingu zarába, by si takto nehovoril. Nezasvätenec možno áno…

Už keď sme pri tom čísle jedna, pozrite si nasledovné video a zistíte, že aj pri profesii nižšie sa používa viac ako len -jedna- kľúčová vec:

Get the Flash Player to see this content.
 

Pozrite si prípadne možnosti spolupráce, pretože táto akcia už je za nami »

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (8)

Martin, urcite mas pravdu, ze ziadny marketer by sa nemal limitovat len na jedno medium. V prvom rade je dolezite vediet kto je tvoj zakaznik a ake media preferuje. Pre niekoho moze najlepsie fungovat propagacia online pre ineho propagacie cez noviny…je to individualne.

Hlavny dovod preco je online marketing v sucasnosti tak popularny je podla mna ten, ze si casto vyzaduje nizsie naklady. Respektive nizsie viditelne a lahko kvantifikovatelne naklady (peniaze), to na co sa uz casto zabuda su ostatne naklady, ktore online marketing prinasa (ako napr cas straveny na socialnych sietach).

Myslim si, ze online marketing je do velkej miery bublina nafuknuta popularitou socialnych sieti. S upadkom tychto sieti (ktory podla mna musi prist) pride aj k upadku online marketingu a ludia sa opat zacnu vracat ku kombinacii klasickych marketingovych metod.

Reaguj na tento komentár

@Muro: Hlavná výhoda online je, že všetko sa dá dosledovať a finančne to možno vychádza lacnejšie… Tiež je pravda, že niektoré metódy môžu zožrať kopu času a energie, i keď Ti ostane “plné konto”… 🙂

S tým úpadkom by som to nevidel nejako tragicky. Treba si reálne podľa cieľovej skupiny zvážiť, čo je najlepšie. Ako píšem hore – napriek tomu, že som veľmi naklonený online médiám, často prinesú skvelé výsledky aj tie offline. Je to o správnej kombinácii a tie online metódy jednoducho pribudnú k tým “klasickým”.

Reaguj na tento komentár

Profesia online marketér podľa mňa existuje. Veď už len slovo marketing je myslím odvodené od latinskych slov obchodovanie, trh, predaj…A keď je profesia obchodník, tak môže byť aj profesia marketér:-) Online marketér je človek, ktorý je odborník na predaj cez internet. Prečo marketing na internete a prečo je špecifický? Pretože na internete sa dá lepšie efektívnejšie získavať cielených zákazníkov. http://www.podnikanie.net/online-marketing/myslite-ako-marketer/ -môj článok o tom, čo potrebuje každý, kto chce byť dobrý marketér.
Ale máš pravdu, že nie je dobré sa vymedzovať iba na jedno médium, pretože každé ponúka svoje výhody.

Reaguj na tento komentár

zdravim Martin,
dobre napisany clanok, internet marketing ako ho uz sledujem viac ako 5 rokov, sa vyvija :). zahrna velmi vela dalsich oblasti, ci uz pri tvorbe webstranok, seo, sem, a rozne ine technicke skratky, v podstate ide o to ponuknut ludom riesenie ich problemu, a na toto mozete pouzit rozne sposoby marketingu. neda sa to len zarovnat do jednej kategorie internet marketing. Obrovsku ulohu hraje psychologia v celom tomto procese predaja a hlavne o aky trh ide, na niektory funguje facebook na iny google, niekde idu inzeraty inde zase letaky. Jednoducho tych foriem je vela a spravny internetovy marketing, by mal zahrnat vzdy tie ktore su vhodne pre dany biznis. 😉

Reaguj na tento komentár

ze sa netreba vymedzovat na jedno medium je pekna rada, ale podla mna riesenie nie je “robit vsetko”. prave specializacia je jednym zo sposobov ako sa odlisit. vidiet to krasne aj v praxi. v internetovom marketingu su pojmami firmy ako h1, ataxo, dobry web, alebo u nas napr. seocentrum, seochat atd. ktore sa nielen ze nespecializuju “len na jedno medium” ale dokonca sa specializuju kazda na “jeden odbor internetoveho marketingu”.

mozno sa zda ze take podnikanie je rizikovejsie lebo moze byt zo dna na den zrazu cely internet fuc. lenze to iste sa moze stat komplet celej elektronike a to uz nespravi nikto nic (staci trosku krajsia erupcia na slnku a mozme si kresat iskricky kamenmi aby nam nebola zima). mali by teda giganty ktore vyrabaju elektroniku investovat do technologie pary a bokom vyvyjat aj telky, chladnicky, pracky, pocitace, a dalsie veci na paru? ved predsa drzat sa len jedneho prostriedku napajania je rizikove nie?

kazde podnikanie je riziko a nic take ako 100% ochrana pred nim neexistuje. a uz toboz nie diverzifikaciou v style “ja robim vsetko”. tym sa firma akurat zaradi medzi sivy priemer spolu s ostatnymi ktori sa boja.

Reaguj na tento komentár

@Martin Hrkut: Presne to isté píšem v článku: Špecializácia na jedno médium je pozitívna vec. Umelo si však obmedzovať pole pôsobnosti … je nezmysel.

Sú tu dve strany, ktoré treba zvážiť a v Tvojom príspevku si ich podľa mňa dal dokopy:

Človek, ktorý sa špecializuje napríklad na SEO je prvá strana. Je pozitívne, keď sa špecializuje na SEO. Stále je však marketér, nie SEO marketér. Mal by vedieť poradiť aj s ostatnými vecami. Aspoň v štýle: Inzerát v novinách zafungoval minule klientovi v podobnej branži veľmi dobre. Ak s ním potrebujete poradiť, obráťte sa na…

Druhá strana je podnikateľ. Keď mu jeho SEO marketér dokáže povedať, že jedine SEO ho zachráni, tak mu veľmi nepomôže. Preto by si podnikateľ mal uvedomiť, že existuje viac špecializácií a mal by možno aj priamo vyžadovať spoluprácu viacerých špecialistov. To je potom ideálny stav.

Reaguj na tento komentár

@Martin Mikláš: to som v clanku prehliadol (mozno by to bolo dobre trosku viac prizvukovat) 🙂

s komentarom suhlasim, akurat sa mi zda ze clanok potom nie je ani tak o marketeroch specializujucich sa na internet, ale skor o “zlych marketeroch”, ktori za kazdu cenu tlacia klienta na to svoje medium len aby z neho vytrieskali prachy.

sam nemam problem odporucit zakaznika dalej, ak viem ze to co hlada, nie je to, co mu viem ponuknut ja, resp. ak viem, ze mu kampan v inom mediu pomoze viac. myslim ze to by mal zvladat kazdy seriozny marketer, ktory si nechce kazit meno.

Reaguj na tento komentár

S článkom nesúhlasím, podľa je úplne mimo. Keď sa špecializujem na na predaj na internete, tak som online marketér – stačí mi tento priestor, nemusím zachádzať do offline prostredia. Zlaté stránky, Zoznam, Youtube – sú len produkty/služby, ktoré existujú v rámci online prostredia. Prečo by nemohol existovať SEO marketér? Ak sa dokáže pohybovať len v marketingovom prostredí, ktoré je ohraničené online prostredím (=podmnožina marketingového prostredia) a SEO-om (=podmnožina online prostredia), tak v tom nevidím problém. Pracovná pozícia online marketér je však pre mňa prijateľná a dostačne široká 🙂 Pre niekoho možno nie …

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »