- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Profesia “online marketér”? Neexistuje!

Neexistuje, pretože neexistuje ani e-mail marketér, ani marketér zlatých stránok, ani marketér rádiovej reklamy…

Hovoriť si, že ste online marketér, pretože sa venujete online reklame je rovnaké ako hovoriť si, že ste marketér zlatých stránok, pretože v nich inzerujete.

Špecializácia na jedno médium je pozitívna vec. Umelo si však obmedzovať pole pôsobnosti na internet, rádio alebo zlaté stránky je nezmysel. Je mi ľúto každého, kto na takto “obmedzeného” marketéra (alebo firmu) natrafí.

Je to rovnaké ako sa volať marketér polepov na autá, pretože máte na aute nálepku s názvom firmy…

Internetový marketing nie je podnikanie a nie je to ani profesia. Je to používanie nejakého jedného média.

Jedno -čohokoľvek- v podnikaní je najhoršia možnosť: Jeden kľúčový zamestnanec, jeden obchodník, jeden produkt, jeden zdroj príjmu, jeden predajný spôsob, jedno médium, jedno čokoľvek… Je to ako by ste si “koledovali” o problém.

Tiež nebuďte človek, ktorý praktikuje len jedno médium. Prečo by ste také niečo vôbec robili? To nedáva zmysel, pretože s najväčšou pravdepodobnosťou vaše podnikanie tiež také nie je.

Používajte internet ako reklamné médium, možno ako nástroj na doručenie niečoho. Ale neberte internetový marketing ako podnikanie alebo profesiu. Je to len a len médium.

Napriek tomu, že sa osobne špecializujem na internetový marketing, jedna z najúspešnejších firiem, ktorú som pomáhal rozbiehať v roku 2009 je firma, ktorá mala objednávky už mesiac pred spustením vďaka inzerátu v novinách. Keďže sme zistili, že inzeráty cez dané noviny fungujú vynikajúco, “pritlačili sme” tam viac. Do dnes sú tieto inzeráty zdrojom nových zákazníkov. Žiadna reklama na internete sa nedá pre túto konkrétnu firmu zohnať lacnejšie a bolo by veľmi ťažké mieriť na cieľovú skupinu cez internetovú reklamu.

Celé je to teda o podnikaní v marketingu. Celé je to o podnikaní s peniazmi. Je to o podnikaní rozvíjajúcom vzťahy so zákazníkmi a o ich udržiavaní. Je to o podnikaní, ktoré pracuje na budovaní dôvery k nám, k našim produktom a k našim službám.

Určite sa nedá hovoriť o tom, že by sme boli výlučne internetoví marketéri alebo novinoví marketéri 🙂

Každý, kto vďaka marketingu zarába, by si takto nehovoril. Nezasvätenec možno áno…

Už keď sme pri tom čísle jedna, pozrite si nasledovné video a zistíte, že aj pri profesii nižšie sa používa viac ako len -jedna- kľúčová vec:

Get the Flash Player to see this content.
 

Pozrite si prípadne možnosti spolupráce, pretože táto akcia už je za nami »

Zdieľajte radosť: