S klientkou konzultujeme o tom, ako zvýšiť zisk zo súčasných návštevníkov web stránky. Hovorím jej, že treba vytvoriť žmýkaciu stránku, ktorá bude získavať kontakty. Ona ma prerušuje otázkou, ktorá ma úplne zamrazila:
Žmýkacia stránka? …to čo je?
Z príspevku 11 spôsobov, ako si „namotať“ zákazníka – to najlepšie sa dozvedáte, že súčasný zákazník alebo záujemca, na ktorého máte kontakt, majú aspoň 6-krát väčšiu hodnotu ako ľudia, na ktorých ešte len získate kontakt cez nejakú propagáciu.
Keď už máte niekoho na stránke – prečo si nevypýtať kontakt?? Presne na toto slúžia žmýkacie a prihlasovacie stránky.
V čom je zásadný rozdiel medzi „klasickou“ stránkou, kde môže človek zadať kontakt a žmýkacou?
Žmýkacia stránka má jedno špecifikum: Človek na nej môže urobiť jedine to, čo chcete (dať vám kontakt) alebo stránku zatvoriť.
Zo žmýkacej stránky sa jednoducho nedá prekliknúť na inú stránku, na žmýkacej stránke sa nedá urobiť nič iné okrem možnosti zanechať kontakt. Žmýkacia stránka nemá žiadne menu, odkazy na iné stránky alebo podobné.
Okrem žmýkacej stránky existuje ešte aj prihlasovacia stránka. Prihlasovacou stránkou sa dá nazvať každá stránka, na ktorej je možnosť zadať svoje kontaktné údaje. Okrem toho sa však dá kliknúť na odkazy v menu, bočnej lište alebo inde na stránke. Tieto sa na žmýkacích stránkach nenachádzajú.
Aby sme nezabudli na to najdôležitejšie – obsahová stránka.
Či už pred získaním kontaktu, alebo potom, musíte si nejako udržať pozornosť záujemcu. Keď ste sa dočítali až sem, tak vám môžem prezradiť, že toto je príklad vzdelávacej obsahovej stránky. Vpravo hore je tu samozrejme aj možnosť prihlásiť sa do emailového spravodajcu, takže spájam prihlasovaciu a obsahovú stránku.
Druhá možnosť, ako si udržať čitateľa je cez zábavnú obsahovú stránku.
Na každej zo spomínaných stránok môžete použiť akýkoľvek spôsob na vyjadrenie výzvy a predanie informácií. Môže to byť video (ako na žmýkacej stránke vyššie), môže to byť text (ako na našej prihlasovacej stránke), môže to byť audio, kde človeka poinformujete, zabavíte a na záver ho vyzvete k tomu, aby vám zanechal kontakt.
Teraz si predstavte, že máte kontakty na ľudí a je čas začať im posielať informácie. Ako na to? Čo im poslať? Ako nebyť len ďalší spamer, ktorý propaguje svoje výrobky a služby?
Sledujte tieto stránky a dozviete sa viac.