Ako sa z obyčajného majiteľa stane výnimočný podnikateľ?

Tento príspevok patrí do série: Majiteľ firmy vs podnikateľ. Je 2. časťou z 2

 Po minulom príspevku už viete, že existujú len 2 typy ľudí: výnimoční podnikatelia a obyčajní majitelia. Veľké firmy do rovnice zamiešame inokedy…

Možno si niektorí z vás po minulom príspevku povedali, že sa chcú stať výnimočnými podnikateľmi. Ako na to?

V prvom rade potrebujete dávku odhodlania. Odmenou vám bude stav, v ktorom budete vždy nadšení, odhodlaní a stále hľadajúci nové možnosti.

Obyčajní majitelia firiem sa snažia „zubami-nechtami“ držať minulosti a toho, čo už existuje. Praví podnikatelia vedia, že zmena a inovatívne myslenie sú cestou k výhodám a udržateľným ziskom. Podnikatelia považujú zmenu za vzrušujúcu. Podnikatelia sa musia sústrediť na to odvetvie trhu, kde môžu prispieť najviac.

Ako sa „narodiť znova“?

Pokračovať ďalej v príspevku Ako sa z obyčajného majiteľa stane výnimočný podnikateľ? »

Ste výnimočný podnikateľ alebo len obyčajný majiteľ firmy?

6

Tento príspevok patrí do série: Majiteľ firmy vs podnikateľ. Je 1. časťou z 2

 Je zarážajúce, že až 95 % majiteľov malých firiem fungujú iba ako majitelia. Nie ako podnikatelia.

Aký je medzi nimi rozdiel?

Ak máte firmu, ktorá je ďalšou v rade „to robím aj ja“ a ste zameraní na produkty, potom sú vaše dni spočítané. Pokiaľ radikálne nezmeníte kto a čo ste, vaše podnikanie bude čoskoro „chodiacou mŕtvolou“.

Tento príspevok tu nie je na to, aby niekoho vystrašil. Mal by vás skôr ochrániť, povzbudiť a znovu naštartovať váš rebríček hodnôt. Tento príspevok by vám mal pomôcť zmeniť sa. Mal by vám pomôcť opustiť zatratený svet majiteľov firiem. Mal by vám pomôcť zmeniť sa a prejsť do dynamického sveta podnikateľov, do sveta plného energie, do sveta hľadajúceho nové možnosti.

Rozdiel medzi týmito dvoma svetmi je gigantický. Majiteľ je niekto, kto nepridáva do odvetvia, v ktorom pôsobí, žiadnu hodnotu.

Pokračovať ďalej v príspevku Ste výnimočný podnikateľ alebo len obyčajný majiteľ firmy? »

3 kľúčové poznatky

3

 Tento rok bol pre mňa osobne plný nových objavov, pokusov a všimnutí. Často to boli zistenia, ktoré mi potvrdili to, čo som už vedel… teoreticky. Začnime od začiatku:

Pravidlo 80/20

S týmto pravidlom sa stretávam takmer neustále. Odkedy som sa začal venovať predajom, neskôr všeobecnému marketingu a teraz aj online marketingu.

Pokiaľ som si to nevyskúšal a nezistil na vlastnej koži, tak som tomuto pravidlu nevenoval veľkú pozornosť.

Prekvapenie nastalo v momente, keď som zistil, ako napríklad cez skvelý marketing predať 5-krát viac s rovnakou alebo menšou námahou.

Pokračovať ďalej v príspevku 3 kľúčové poznatky »

Zľavové stránky? Jedna obrovská pohroma…

20

Tento príspevok patrí do série: Zľavy. Je 1. časťou z 2

Dobrý deň pán Mikláš,
zaujímal by ma Váš názor na zľavové servery. Majú nejaký prínos pre podnikateľov z dlhodobého hľadiska alebo je to len aktuálny trend?

Igor Axamít

The Point [z anglického To Hľadisko/Ten Bod]. Pre väčšinu ľudí dodnes neznáma firma. Napriek tomu zohráva kľúčovú úlohu pri vzniku zľavových portálov.

The Point sa zaoberá „jednoduchými a efektívnymi skupinovými činnosťami“. V lete 2008 si majitelia niečo všimli: Začali sa tam organizovať ľudia za cieľom získania skupinových zliav.

Povedali si preto: Čo tak im spraviť špecializovanú stránku, ktorá by finančne podporila projekt The Point?

Pokračovať ďalej v príspevku Zľavové stránky? Jedna obrovská pohroma… »

Profesia “online marketér”? Neexistuje!

8

Neexistuje, pretože neexistuje ani e-mail marketér, ani marketér zlatých stránok, ani marketér rádiovej reklamy…

Hovoriť si, že ste online marketér, pretože sa venujete online reklame je rovnaké ako hovoriť si, že ste marketér zlatých stránok, pretože v nich inzerujete.

Špecializácia na jedno médium je pozitívna vec. Umelo si však obmedzovať pole pôsobnosti na internet, rádio alebo zlaté stránky je nezmysel. Je mi ľúto každého, kto na takto “obmedzeného” marketéra (alebo firmu) natrafí.

Je to rovnaké ako sa volať marketér polepov na autá, pretože máte na aute nálepku s názvom firmy…

Pokračovať ďalej v príspevku Profesia “online marketér”? Neexistuje! »

Nekupujte EmailAcademy

7

Z pohľadu toho, o čo sa budem o chvíľu opierať, je toto úplne logické rozhodnutie. (Na úvod musím povedať, že som členom EmailAcademy. Preto budem k tejto veci hovoriť celkom zasvätene.)

Poznanie = moc

Všetko to začína u zlého názoru na vzdelanie. Väčšina ľudí si myslí: “Poznanie je moc.” …a logicky si z toho vyvodzujú, že moc = úspech…

Presne toto je 100 % lož. Svet ostáva plný vzdelaných ľudí, ktorí sú na dne. Práve v tomto okamihu sa niekto niekde opaľuje na svojej jachte a ďakuje si za to, že nedokončil ani strednú školu. Ale to asi nie je najlepší príklad toho, prečo “poznanie = moc” neplatí.

Pokračovať ďalej v príspevku Nekupujte EmailAcademy »


Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »