- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Prečo firmy používajú MLM systém?

Stratégia vymedzuje územie, na ktorom sa firma snaží byť jedinečná.
Michael Eugene Porter

(Hosťovský príspevok o MLM z pohľadu firiem. Článok voľne nadväzuje na sériu o MLM)

MLM je mnohými zatracované a mnohými vynášané do neba. Sú tu 3 hľadiská. Výrobcu, predajcu a spotrebiteľa. Pozrime sa na vec z hľadiska výrobcu. Pre výrobcu je to distribučný kanál, pomocou ktorého predáva svoje výrobky. Nie je celkom bežný a ani štandardný.

Výhodou takejto distribúcie je jej exkluzivita. Teda daný výrobok si buď kúpite prostredníctvom niektorého z ich spolupracovníkov z MLM systému, alebo ho mať nebudete vôbec. Navyše človek zapojený do MLM systému Vám nebude ponúkať konkurenčné výrobky tak, ako sa to deje štandardne v bežnom obchode.

Na kvalite a výnimočnosti výrobkov závisí úspech či neúspech takto riadeného predaja produktov.

Navyše, ak sa jedná o produkty, ktoré sa radia medzi spotrebné, tak je tu pre výrobcu takmer garantovaný opakovaný nákup. Neraz ide napríklad o prostriedky na pranie alebo telovú kozmetiku (antiperspiranty) s výnimočnými vlastnosťami, ktoré iné firmy a ich výrobky nemajú. Pre zákazníka (rozumej ten, čo to používa), ktorý si rovnaký výrobok nikde inde v predajni ani na internete nekúpi, je len jedna možnosť – kúpiť to od niekoho zo siete MLM.

Takéto MLM systémy fungujú na základe odporúčaní konkrétnych ľudí, ktorých poznáte. Vašich priateľov a ich známych. Výrobky majú osobne vyskúšané a sami ich neraz dlhodobo používajú. A to nehovorím o ich odbornom vzdelaní – čo všetko o daných výrobkoch vedia – na toto sú veľmi precízne školení.

Neraz Vám výrobok dajú zadarmo alebo s veľmi výraznou zľavou na vyskúšanie a otestovanie. Ceny takýchto výrobkov sú častokrát vyššie ako iné porovnateľných v danom odvetví.

Z čoho je teda platená celá MLM distribučná sieť? Z toho, že šetria značné náklady na reklamu. A často nemajú žiadne náklady na vymáhanie pohľadávok, pretože celý obchod je postavený na systéme objednávka – platba – dodanie tovaru.

Logistika je väčšinou veľmi dobre prepracovaná a náklady sú porovnateľné s bežnou firmou. Z hľadiska výrobcu všetko, čo sa expeduje, je už vopred zaplatené. A to vždy bol a aj je super benefit.

Navyše výrobca má takto priamo k dispozícii databázu všetkých svojich zákazníkov s ich adresami a mailovými kontaktmi. A bavíme sa o platiacich zákazníkoch. Čo viac si ešte môže želať?

Ak Vás nikto nenúti, aby ste bol aktívny predajca a stačí byť len spotrebiteľ, prečo takéto výrobky nekupovať? Nie je nič zlé na tom, byť v takomto systéme zapojený.

Je na Vás, či sa zapojíte aktívne alebo nie.

Ing. Kazimír Žák je majiteľ spoločnosti SUCCESS CONSULTING. U klientov nachádza skryté rezervy riadenia a chodu firmy. Výsledkom je efektívna a dobre prosperujúca firma. Tipy na skutočne zodpovedných pracovníkov nájdete v článku “Takmer zodpovední”.

PS: Kazimír bude mojim hosťom na webinári v nedeľu. Ak chcete získať pozvánku, prihláste sa do e-mailového spravodajcu stránky…

Zdieľajte radosť: