Čítate: Prečo zákazníci ignorujú vašu reklamu?

2

Prečo zákazníci ignorujú vašu reklamu?

Pretože robíte branding. A platí, že
Branding = blbosť

Aktivátor zisku číslo 2, Martin Mikláš

Tradične, keď napíšem takýto článok alebo toto poviem v nejakom interview, stane sa jedna vec: Ozvú sa ľudia, ktorí vlastnia reklamné agentúry. Ozvú sa s veľmi kritickým postojom. Prečo? Pretože brandingová reklama vyzdvihuje ego zákazníka. Pretože takáto reklama sa ľahko predáva… a najmä preto, že brandingová reklama ich živí!! Neživí ich klientov. Živí reklamné agentúry.

Zoberme si ako príklad začínajúcu firmu. Čo potrebuje podľa tradičnej reklamnej agentúry?

  1. Potrebuje reklamu
  2. Na tej reklame sa musí ukázať ľuďom
  3. Na to, aby mala čo ukázať, potrebuje logo
  4. Na logo potrebuje mať firemnú identitu
  5. Na identitu potrebuje konzultácie o misii, vízii a cieľoch
  6. Na konzultácie potrebuje peniaze, ktoré zarobí… a teraz sa držte, pretože sme pri teórii… reklamou! …a sme opäť pri bode 1

Takto si reklamné agentúry pekne zahrievajú polievčičku.

Čo ale potrebuje začínajúca firma v skutočnosti??

  • Potrebuje začať predávať.

To je všetko.

Pozrite sa na body vyššie: Keď spravíte „brandingovú“ reklamu – zvýšia sa vám predaje? Nie, pretože tam niečo chýba. Niečo, čo by zákazníka motivovalo k vám prísť.

Čo odporúča tá tradičná reklamná agentúra? Logo. Prídu k vám zákazníci, keď im ukážete niečo, čo doteraz nikdy v živote nevideli??

Odpovedzte si zo svojho pohľadu ako zákazníka: Kúpite si niečo, o čom nič neviete?? Niečo, čo ste pred tým nevideli? Keby sme boli v roku 2005 a niekto vám ponúkol telefón bez klávesnice… ako by ste sa zatvárili? 98 % zákazníkov povedalo nie aj v roku 2006, keď už bol prvý iPhone na trhu…

Logo samo o sebe vám teda za normálnych okolností nezvýši predaje, pretože to je niečo, čo vaši možní zákazníci ešte nevideli.

Všetky ďalšie body teda len nadväzujú na tento. Keďže sme si ukázali, že jeden bod zo skladačky nefunguje, sú automaticky nefunkčné všetky ostatné body.

Pre jednoduchosť: Pokiaľ nefunguje motor alebo máte defekt, stojí celé auto. To auto je v tomto prirovnaní vaše podnikanie.

Čo teda spraviť, aby bola vaša reklama účinná?

Použite direct response reklamu. Teda reklamu zameranú na priamu odozvu.

Je to taká reklama, u ktorej okamžite vidíte výsledok. Nie po 2. alebo 10. opakovaní… Výsledok vidíte ihneď!

Toto má ďalšiu výhodu: Reklamnej agentúre môžete povedať: „Dostanete 5 % z toho, čo prinesie vaša reklama.“ Tak je to výhodné pre obe strany… a verte tomu, že pokiaľ ste začínajúca firma, nebudete zrazu potrebovať ani logo 🙂

Má to aj ďalšiu výhodu: Aby ste odsledovali, kto prišiel z akej reklamy, zavediete meranie, štatistiky a sledovanie. Budete tak presne vedieť zistiť, odkiaľ máte najviac zákazníkov. Na základe pravidla 80/20 potom zameriate reklamu na 20 % trhu, cez 20 % médií, aby ste odtiaľ mali 80 % zisku. Preto vám bude stačiť 20 %-ný rozpočet a ten vám prinesie 100 %-nú spokojnosť.

Tejto téme som sa venoval aj v 3. časti podcastu Strategické zisky. Vypočujte si ju kliknutím sem »

(V úvode je tradične obrázok ovocia… Dnes je to však len bunka z jablka pod mikroskopom. Kúpili by ste si ten produkt, keby ste nevedeli, čo to je?)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (2)

pekny vecer martin

nie som relamna agentura a ni za taku nekopem
som podnikatelka a tak nemozem s vami suhlasit
preco
kazda firma si buduje svoju firemnu kulturu a to nie je mozne bez loga a k tomu patriacich marketingovych veci ktore popisujete….
co sa tyka zistovania spravnej reklamy je to podla produktu a nie je mozne nic hodit do jednej krabicky….
kazdy spravny podnikatel na zaciatku skusa a hlada co je to NAJ pre jeho produkt a sluzbu a pri stretnuti s klientom je jeho druha otazka : ako a kde ste nas nasiel a tu si vyhodnocuje co mu prinasa klientov a co nie…
a este otazka:
preco kupuju ludia coca colu, audi, porsche, bmw
..atd…predsa pre znacku a to sa rovna- logo…
nie je to tak…..
mam rada vasu stranku a pracu ale niektore vase nazory nezdielam…..nikdy si nedovolim tvrdit ze MOJ NAZOR JE SPRAVNY…..toto je len vas pohlad a co ostatne oci????….. 😡 😆

Reaguj na tento komentár

@dasa: Dobrý deň!

Otázkou potom je, dokedy sa považovať za začínajúcu firmu 🙂

Audi, Porsche, BMW aj Coca-Cola podľa už sú na inej úrovni. Oni už majú svojich prvých zákazníkov za sebou. Ba čo viac – sú dominantné na určitých trhoch. Málo začínajúcich firiem však má miliardu alebo desiatky miliárd na úvod na to, aby robili branding.

Ide skôr o to, že branding nefunguje. Preto sa takmer žiadna malá a úspešná firma nesústredí na branding. Viem o firmách točiacich desiatky miliónov EUR a stále sa ešte nedostali k brandingu v pravom slova zmysle. Ostatne o tom je podcast 🙂

Kedy je vhodné robiť branding hovorím tiež v podcaste. Budem rád za názory pod podcastom 🙂

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »