- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Prečo mi tento web nezarába?

 Takúto otázku dostávam do emailu často. Obmeny môžu byť aj takéto:

Dokážete nám zvýšiť zisk?
Myslíte si, že by ste nám vedel pomôcť?
Čo sa dá podľa vás vylepšiť?

Často sa dá na prvý pohľad odhaliť, „kde je pes zakopaný“.

Často je ten „pes“ práve v tom, že web sa snaží predať na prvý kontakt. Treba si uvedomiť, že 19 z 20 návštevníkov vás nechce kontaktovať, nechce si nechať robiť cenový odhad a už vôbec nechce u vás nakupovať.

Ak váš web smeruje k niektorému z týchto, tak jeho úspešnosť bude pomaly (ale iste) upadať.

Aspoň 19 z 20 ľudí chce totiž:

  1. Vedieť viac
  2. Vedieť prečo zrovna vy alebo vedieť prečo zrovna teraz
  3. Chce nakúpiť až o rok

Keď viete toto, je ľahké postaviť web.

Aby sa dozvedeli viac, poskytnite im nejaký návod, nejakú vec… jednoducho niečo, čo im pomôže pri ich výbere. Dajte im návod, ktorý im povie, ako si majú vyberať. Dajte im ochutnávku alebo vzorku… a oni sa potom vrátia (ak s nimi budete jednať správne).

Uľahčite im čo najviac pochopenie vášho oboru. Ak predávate farby, vzdelajte zákazníka v tom, že existujú interiérové, exteriérové, základné, oteru vzdorné a neviem ešte aké.

V čom ste jedinečný? Ak to pekne odprezentujete, zákazník ostane s vami, pretože bude vedieť a vidieť, že ste podľa nejakého meradla najlepší.

Pôsobíte v oblasti, kde sa váš zákazník o niečom často rozhoduje? Potom mu spravte kontrolný zoznam. Dajte tam vaše logo. Keď bude robiť to, s čím mu viete pomôcť, sa vždy bude pozerať na vaše logo… a pokiaľ je tento zoznam dobre spravený, je len otázkou času, kedy sa na vás obráti.

Ideálne je, keď bude tento zoznam dostupný cez žmýkaciu alebo prihlasovaciu stránku. Na nej si vypýtate adresu (emailovú alebo fyzickú), prípadne telefón a máte možnosť so zákazníkom rok komunikovať.

Jednoducho ho rok zvádzajte a on s vami ostane.

Ak mu však budete rok niečo „tlačiť“, on bude tlačiť naspäť a potom, keď bude rozhodnutý nakúpiť, odtlačí vás nabok definitívne a nakúpi inde…

Najlepší postup, ako s ním komunikovať od začiatku je popísaný v článku a doplňujúcom videu Syr, mačka a zákazník.

Zdieľajte radosť: