Čítate: Prečo veľké firmy končia tam, kde dnes malé len začínajú?

9

Väčšina úspešných ľudí nedosiahlo ich pocty tým, že by mali nejaký nový talent alebo by im boli dané nové možnosti. Oni iba rozvinuli príležitosť, ktorá bola po ruke.
Bruce Barton

Všimol som si, že blogosféru obiehajú výtvory na tému: Prečo sú projekty portálov neúspešné?

Priznám sa, že som žiadne video nevidel, ale vidím tu paralelu s klasickým podnikaním. Malí podnikatelia majú obrovskú konkurenčnú výhodu v porovnaní so starými gigantami.

To "staré" bola totiž jednosmerná komunikácia. Cez reklamu v rádiu, v televízii, možno cez web stránky s nejakými prezentáciami.

To "nové" je obojsmerná komunikácia, kde sa ľudia radi spájajú s inými ľuďmi. Pokiaľ riaditeľ starej spoločnosti nie je známy bloger, nemá živý účet na Facebooku a mladí ľudia ho nepoznajú, tak táto firma nemá budúcnosť.

Pokiaľ je majiteľ začínajúcej firmy človek, ktorý odpovedá na komentáre na blogu, komunikuje s ľuďmi cez nejakú sociálnu sieť a je známy u mladšej generácie, je to firma, ktorá budúcnosť má.

Teraz príde zlomový bod: Pokiaľ majiteľ začínajúcej spoločnosti komunikuje prirodzene od jej úplného začiatku, tak to nebude ani nič divné z dlhodobého hľadiska. Predstavte si ale, že by ste si medzi priateľov na Facebooku začali pridávať riaditeľov veľkých spoločností: Riaditeľov bánka, poisťovní, mobilných operátorov, zástupcov automobiliek a podobne. To je trochu "divnô"...

Myslím si, že sa u veľkých spoločností tohto vôbec nemusíme obávať. Ak začínate, môžte si kľudne začať budovať základňu zloženú z fanúšikov, nadšencov a zákazníkov. A môžte sa postaviť ktorejkoľvek zo "starých" firiem, pretože vy budete komunikovať s vašimi zákazníkmi. Vy si môžte vytvoriť váš "hlas" na internete. Vy môžte osobne odpovedať na každý komentár. Môžte osobne odpovedať každému zákazníkovi cez e-mail. Môžte sa stať dôveryhodným vďaka internetu.

Samozrejme, že nemusíte zdieľať všetky detaily vášho súkromného života. Ale ak sa to týka aj podnikania a podnikaniu to pomôže, tak prečo nie?

Ďalší dôkaz toho, že budúcnosť je v obojsmernej komunikácii

Chcete vedieť ešte niečo viac?

Spomeňte si na nejakú nudnú hodinu v škole, kde učiteľ niečo "hovoril tabuli". Vy ste tam zaspávali a nebavilo vás to. To bola jednosmerná komunikácia.

Spomeňte si na nejaké chvíľky, ktoré ste prežili s priateľmi. Človek je stvorený pre toto. Pre obojsmernú komunikáciu. Nechce len počúvať. Počúvať posolstvo reklamy z médií. Chce reagovať, komunikovať a môcť sa vyjadriť.

Toto si môžu dovoliť len firmy, ktoré majú naozaj kvalitné výrobky. Predstavte si, že sa na Facebooku niekto spýta: Boli ste spokojný so službami/produktami tejto firmy?

Počítajte s tým, že ak sa nájde niekto nespokojný, dá vám to najavo pred všetkými ľuďmi, ktorí sa o vašu firmu ešte len zaujímajú. V dnešnej dobe to už nie je o predávaní. Ako som spomenul na Twitteri, k vytvoreniu zákazníka dnes vedú 4 kroky.

Pokiaľ si to pred všetkými pokazíte vo fáze 1 až 3, tak v dobe, kedy vládne interaktívny marketing, neuspejete.

Transparencia, dôvera a dôveryhodnosť sú to, čo vás na trhu udržia aj ďalších 5 rokov, pretože len ony vám vytvoria lojálnych fanúšikov a zákazníkov, ktorí vám budú pravidelne zarábať.

Všetko len preto, že ste im vyšli v ústrety. Vžili sa do ich situácie. A pomohli im, keď to potrebovali.

O tom je nový marketing. Marketing, vďaka ktorému vznikajú noví milionári. Marketing, ktorý spôsobuje starým firmám vrásky na čele.

Veľmi sa teším, keď môžem byť súčasťou takéhoto marketingu v nejakej firme, pretože to je to, čo milujem. Prvé miesto v zákazníkovom srdci, prvé miesto v zákazníkovej mysli a v neposlednom rade prvé miesto v Google...

(Jahoda od jencu)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (9)

Martin, máš úplnu pravdu. Budúcnosť je v obojstrannej komunikácii medzi firmou a zákazníkom. Inak veľa veľkých firiem toto ešte nepochopilo. Zakazujú svojim zamestnancom blogovať a na internete používať meno firmy, pre ktorú pracujú. Toto je príležosť práve pre malých a začínajúcich podnikateľov. Kto to využije má šancu získať nádskok.
Martin Mažár má blog, ktorý naposledy zverejnil: Nová možnosť zárobku: Jednoducho a bez kvalifikácie

Reaguj na tento komentár

@Martin Mažár: Počul som už aj príbeh z druhej strany – zamestnanci celý deň sedeli na Facebooku namiesto práce…

Určite treba nájsť vyváženosť a dovoliť ľuďom komunikovať aj za firmu, ale treba vedieť odsledovať výsledky.

Reaguj na tento komentár

Super článok. Určite by si to mali uvedomiť všetci, ktorí chcú viesť svoju firmu dopredu. Čo sa týka komunikácie zamestnancov v mene firmy, určite by to mali byť takí zamestnanci, ktorých práca v danej firme napĺňa alebo sú dostatočne motivovaní. Spomínaná komunikácia by mala byť určite na dostatočne vysokej úrovni.

Reaguj na tento komentár

V prvom rade ďakujem za článok. Je to poučné čítanie.

“Spomeňte si na nejakú nudnú hodinu v škole, kde učiteľ niečo ‘hovoril tabuli’. Vy ste tam zaspávali a nebavilo vás to. To bola jednosmerná komunikácia.”

Som učiteľ na gymnáziu a myslím si, že zavedenie obojsmernej komunikácie je pre budúcnosť školstva minimálne tak dôležité, ako pre budúcnosť biznisu.

Mne sa obojsmerná komunikácia podarila aspoň v malom na mojich poznámkach pre informatiku: http://tiborepcek.com/skusenosti-s-facebookom-v-skole/
Tibor Repček má blog, ktorý naposledy zverejnil: Skúsenosti s Facebookom v škole

Reaguj na tento komentár

@Tibor Repček: Wau! Tak toto je naozaj nečakaný zvrat. Zaujímavé využitie Facebooku v škole…

Poznám učiteľov, ktorí Facebook nemajú veľmi v láske. Asi ich budem posielať k Tebe na preškolenie o tom, ako mať na Facebooku skupinu ku každému predmetu 😀

Zaujímavosť: Naše články na túto tému boli uverejnené v rovnaký deň.

Reaguj na tento komentár

@Martin Mikláš: Podľa mojich skúseností Facebook učitelia nemajú radi vtedy, ak nevedia, ako ho využiť. Oni ho totiž poznajú len ako zlodeja času. Je to škoda.

Posielaj ich. Určite sa dohodneme 😉
Tibor Repček má blog, ktorý naposledy zverejnil: Skúsenosti s Facebookom v škole

Reaguj na tento komentár

Ahoj Martin. Skvelý článok musím povedať. Len ťa chcem upozorniť na ponuku čo si do neho zakonponoval. Neviem ako dobrý si v SEO, ale aby si z toho nemal veľký fail, lebo byť prvý v Googly na hocijaké slovíčko behom chvíľky je pekne prehnané. Ak sa to tebe podarilo tak to len preto, lebo teraz Google do algoritmu dáva najčastejšie navštevované stránky z tvojej IP. Čiže keď si si vytvoril článok tak ti ho zobrazí v Googly na prvom mieste… ale len na tvojom počítači ! Skús to z iných IP adries a pravdepodobne ti to nadšenie opadne 🙂 Na kľúčových slovách kde je veľká konkurencia to vôbec nie je ľahké a nemal by si zavádzať ľudí, keď o tom toľko nevieš, alebo sa mýlim ?

Reaguj na tento komentár

@Adam Debnar: Vyskúšal som to. Zadal som do vyhľadávača Google výraz “ako funguje Google plus” – z desiatich nájdených odkazov na prvej strane patril Rozhľadni 1., 2., 3., 4. a 9. odkaz (celkovo 5).
Potom som dal Googlu požiadavku “ako na blog” – Rozhľadňa obsadila na prvej strane 1., 2., 6. a 8. pozíciu (celkovo 4).
Zhodnotenie pokusu nechávam na iných.
Ján Maršálek má blog, ktorý naposledy zverejnil: Zrkadlo týždňa – 36/2011

Reaguj na tento komentár

@Adam Debnar: Ohľadne algoritmu máš pravdu. Všetko, na čo upozorňuješ, je ale to “staré” (technické) SEO. K tomu poviem len toľko, že stále zohráva určitú úlohu…

Na to tiež upozorňujem mojich klientov – keď si zo svojho domu alebo zo svojej firmy vyhľadávajú “svoje” kľúčové slová, tak sú vo výsledkoch medzi prvými a tešia sa. Keď ich ale vyhľadávaš z inej lokality, tak sa vo výsledkoch vôbec nezjavujú (a čudujú sa, že prečo nemajú z webu zákazky)…

Inak – keď si pozrieš sprievodné video, tak uvidíš, že z výsledkov nebolo na žiaden odkaz “kliknuté”. Google si tiež nevedel spojiť, že som to vyhľadával ja, pretože na natáčanie som použil iné podmienky ako obvykle. Na niektoré slovíčka som mal vo videu lepšie výsledky ako normálne, na iné horšie. Takže na toto som myslel…

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »