Čítate: Predpoveď: Čo sa stane s našimi preplnenými emailovými schránkami?

Preťaženie informáciami je príznak našej túžby NEsústrediť sa na to, čo je dôležité. Je to voľba.
Brian Solis

Dnes som dostal prvý email zo série, do ktorej som sa prihlásil. Vlastne hneď prvý email z dvoch sérií.

Čo ma na tom zarazilo? Uplynuli 4 dni!

Neberte ma zle, ale viete za ako dlho na vás záujemca po návšteve vašej stránky zabudne? Moje testy ukázali, že do 7 dní vôbec nevie, že u vás bol.

Pokiaľ sa prihlásim do série emailov ktoré mi sľubujú napríklad výber najlepších článkov autora, tak nechcem čakať 4 dni na prvý email.

Obávam sa, že nechcem čakať ani 2 dni. Pošlite mi prvý článok po 24 hodinách alebo okamžite spolu so sľúbeným PDF.

Keď tak pozerám na množstvo správ v prijatej pošte, tak som si istí, že iní ľudia, zaujímajúci sa o nejakú oblasť, budú mať podobnú kopu správ.

To, že máte kopu správ (odoslaných alebo prijatých) ešte nemusí byť zlé. Zlé sa to stáva v momente, keď si váš nádejný záujemca prestane otvárať vaše emaily.

Prestane si ich otvárať, pretože na vás zabudne. Myslíte si, že som si po 4 dňoch pamätal, ako sa volal autor, ktorého články ma zaujali alebo že som si pamätal, ako sa volá jeho firma?? Nepamätal… a to som si u neho prečítal niekoľko článkov.

Pretože ma však zaujal predmet jeho článkov, tak som hľadal jeho email. 3 dni úplne zbytočne.

Keď som pred 5 rokmi spravil emailing, tak ľudia si postupne behom týždňa otvárali jednu správu. S rozširovaním šikovných mobilných telefónov, internetu doma, v škole alebo v reštauráciách sa tento čas zmenšuje.

Dnes vidíte do pár minút po rozosielke aktivitu. Ľudia klikajú, čítajú, reagujú.

Chcú okamžite vedieť, čo pre nich máte.

Zabudnite na to, čo sa dialo v roku 1992. Vtedy ste museli prísť do nejakej zamrežovanej miestnosti, kde boli počítače v hodnote rodinných domov chránené pred ukradnutím. Tam ste si raz za týždeň-dva pozreli email tak, že ste napísali špeciálny príkaz do okienka.

Nadšenie z prijatého emailu bolo v tom čase asi takéto: Nadšenie z emailu

Stačilo si počkať na rok 1993 a internet ste mohli mať doma cez telefónnu linku. Už vtedy ste si mohli pozerať mail viackrát týždenne.

Myslíte si, že s takým prístupom budete úspešný v dobe, keď má takmer každý mobilný telefón, ktorý mu vo vrecku zabzučí, keď obdrží email?

Píšte mi preto emaily často. Najmä po tom, čo sa prihlásim na odber vašich článkov. Napíšte mi do 24 hodín. Prípadne mi pošlite sériu 3-4 emailov každý deň po prihlásení sa.

Samozorejme, čím dlhšie budem na vašom zozname, tým sa frekvencia môže znižovať, pretože po nejakých 8-10 správach už budem vedieť, kto ste a čo od vás môžem očakávať.

Dovtedy riskujete, že zabudnem, že som od vás niečo chcel. Potom, keď na vašu stránku natrafím opäť po 2 rokoch, tak budem prekvapený hláškou: „Tento email už v našej databáze existuje.“ Ja si len poviem: „Čože? Veď o tomto webe som ešte nikdy nepočul!“

Predpoveď budúcnosti emailu

Bude ho ešte VIAC. Pokiaľ ho používate na komunikáciu so záujemcami alebo zákazníkmi, píšte im častejšie. Píšte viac zaujímavostí, viac si budujte vzťah. Nikto vám tiež nebráni na konci každého emailu spomenúť odkaz na vašu stránku, kde môžete niečo ponúknuť.

Dnešný situácia je síce taká, že vo veľa emailoch vidíte ponuky priamo, no otváranie týchto emailov je na úrovni 1 %. Na strane druhej, pokiaľ máte s ľuďmi vzťah (a môžete ich mať v databáze aj 150 tisíc), tak si z nich kľudne otvorí váš email aj 47 %…

Ako často píšete vy? Akú dlhú sériu emailov máte?

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »