Čítate: Oplatí sa viac spam alebo email marketing?

 Na internete je hlavnou témou týchto dní EmailAcademy. Jej zámer? Predať viac cez email a zbaviť sa spamu. Čo to bude obnášať? Nad tým sa zamýšľam v dnešnom príspevku...

Začnime otázkou: Prečo ľudia posielajú spam?

Odpoveď prirovnám k tomu, keď sa chce niekto prepracovať k manželstvu. Začnime tým, aké sú najlepšie kroky. Teda postup, vďaka ktorému máme s najvyššou pravdepodobnosťou zaručené manželstvo (alebo úspešný emailing).

Poďme na recept podľa Martina: 🙂

  1. Pozvať svoj „objekt záujmu“ na kávičku (v email marketingu: pozvať ho, nech vymení svoj emailový kontakt za nejakú výhodu)
  2. Ak zistíte, že sa k sebe hodíte, pozvať ho/ju na rande (poskytnúť kvalitný obsah)
  3. Ak uspejete, zopakovať bod 2 veľakrát (ak sa človek neodhlási,
    zopakovať bod 2 veľakrát)
  4. Požiadať o ruku (niečo ponúknuť)
  5. Ak uspejete, opakovať krok 2 (ak sa človek neodhlási...)
  6. Uzavrieť manželstvo (opäť niečo ponúknuť)
  7. Ak uspejete, opakovať bod 2, aby to vydržalo... (ak sa človek neodhlási, zopakovať bod 2)

Zjednodušene: V email marketingu budete opakovať kroky 2 až 4 do nekonečna... respektíve do bodu, než sa záujemca odhlási (pri spamovaní odhlásenie neexistuje). O spam sa teda jedná ak viac ako tretina vašich emailov/správ na Facebooku/telefonátov niečo predáva.

Skúsme si teraz povedať, ako by sa manželstvo dalo uzatvoriť spamovým spôsobom: (teraz nehovorím o ruských službách ponúkajúcich nevesty cez katalógy na internete.)

  1. Požiadať o ruku (pri spamovaní: zaslať predajnú ponuku)
  2. Ak uspejete, uzatvoriť manželstvo (pri spamovaní: opäť zaslať predajnú ponuku)

Dá sa to spraviť aj týmto systémom? Odpoveď znie: ŽIAĽ ÁNO!

Funguje to? ŽIAĽ ÁNO! Stačí sa spýtať dostatočného množstva žien/mužov a nejaká/ý si vás pre niečo zoberie. To niečo ale nemusí byť to, po čom túžite. Dôvodov môže byť veľa:

  • dotyčný potrebuje partnera, aby mal spoločenské postavenie (platí najmä v Ázii)
  • dotyčný potrebuje víza (niekto chce získať občianstvo EÚ)
  • dotyčný si chce zlepšiť život (skúste ísť niekam do strednej Afriky...)

Prečo píšem, že „žiaľ áno“, funguje to? Pretože ľudia si myslia, že to isté sa dá spraviť aj na webe, cez email alebo v inej reklame takto:

  1. Ponúknem niečo
  2. Predám

Funguje to? ŽIAĽ ÁNO! Aká je úspešnosť? Rovnaká ako vyššie... teda na úrovni „výnimka potvrdzuje pravidlo“. Jeden z 10... alebo 1 zo 100 tisíc ľudí si možno niečo objedná. Hodnota kontaktu pri takomto mailingu? Vypočítajme si ju:

Predpokladajme, že si človek objedná prípravok z „lekárne“, ktorý mu zlepší jeho život v posteli. (Nebudem konkretizovať, aby môj blog neskončil v spame...)

Prvý odkaz v Google mi ukazuje cenu 13,99 eur. Hodnota kontaktu sa teda vypočíta 13,99 deleno 10 tisíc... to jest 0,1 CENTU alebo 0,0014 eura...

Teraz sa pozrime, ako je na tom hodnota kontaktu vo vybudovanej databáze:

  • 1 euro na každú propagačnú kampaň, ak máte dobré vzťahy
  • Máte lepší vzťah? Potom je hodnota kontaktu 7 eur na reklamný email
  • Ak máte skvelý vzťah, tak „vyťažíte“ kľudne aj 11 alebo 15 eur za každú reklamnú správu, ktorú odošlete na jeden kontakt

Poďme do praxe: Chcete zarobiť 1000 eur. Koľko spamových správ s hodnotou 0,001399 eur musíte rozoslať? Musíte správu odoslať na 714 797 emailov, aby ste zarobili 1000 eur.

Ak máte dobrý vzťah, stačí vám email rozoslať na 1000 kontaktov. Ak ale máte skvelý vzťah, stačí vám túto propagačnú kampaň odoslať na 67 emailov, aby ste prekročili zárobok 1000 eur.

Viete, koľko počítačov, času, infraštruktúry a obchádzania spam filtrov potrebujete, aby ste aj doručili 714 797 emailov? Áno, vidíte dobre. Počet emailov, ktoré odošlete, sa nerovná počtu emailov, ktoré niekto na druhej strane obdrží... Tie spam filtre fungujú naozaj veľmi dobre 🙂

Na strane druhej - ak máte skvelé vzťahy - stálo by vám za to každému kontaktu napísať osobný email? (Vlastne upravíte len oslovenie, možno pridáte 1 osobnú vetu...) Stálo by vám za to napísať osobný email 67 ľuďom? Na to, aby ste zarobili 1000 eur naviac?

Ak by ste chceli zarobiť 1000 eur za jeden mesiac, tak sú to 2 emaily denne... Už ste niekedy odoslali 2 emaily? Už ste niekedy odoslali viac ako 2 emaily za 1 deň?

Na to, aby ste ale naozaj zarobili tých 1000 eur naviac, potrebujete ešte niečo: Potrebujete mať skvelý vzťah s týmito ľuďmi.

Na to, aby ste sa k takémuto skvelému vzťahu dostali, potrebujete niečo spraviť: Potrebujete si ten vzťah vybudovať.

A čo je lepšie, ako si taký vzťah budovať automaticky? Presne toto sa môžete naučiť v 2. videu EmailAcademy » (kurz ostane na internete už len pár dní, preto si ho pozrite radšej ihneď)

(Obrázok od Monkey Mash Button)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »