Po minulom príspevku už viete, že existujú len 2 typy ľudí: výnimoční podnikatelia a obyčajní majitelia. Veľké firmy do rovnice zamiešame inokedy…
Možno si niektorí z vás po minulom príspevku povedali, že sa chcú stať výnimočnými podnikateľmi. Ako na to?
V prvom rade potrebujete dávku odhodlania. Odmenou vám bude stav, v ktorom budete vždy nadšení, odhodlaní a stále hľadajúci nové možnosti.
Obyčajní majitelia firiem sa snažia „zubami-nechtami“ držať minulosti a toho, čo už existuje. Praví podnikatelia vedia, že zmena a inovatívne myslenie sú cestou k výhodám a udržateľným ziskom. Podnikatelia považujú zmenu za vzrušujúcu. Podnikatelia sa musia sústrediť na to odvetvie trhu, kde môžu prispieť najviac.
Ako sa „narodiť znova“?
- Staňte sa citlivým k zmenám na trhu, v marketingu, k zmenám nákupných zvykov zákazníkov a k zmenám v konkurenčných ponukách. Berte ich ako príležitosti, nie ako hrozby.
- Neustále prehodnocujte vaše podnikanie a jeho výkon. V tom, akú hodnotu prináša na trh a v tom, aké je vzhľadom na tvorbu hodnôt. Prehodnocovanie robte v čo najširšom možnom množste dôležitých oblastí. Napríklad vývoj produktov, dodatočná hodnota, ktorú produkt prinesie, zážitok z nákupu, predajnosť, služby, ľudia…
- Staňte sa „vysadeným“ na objavy, vývoj a zdokonaľovanie vecí. Ako napríklad nové spôsoby marketingu, nové spôsoby dodávania vašich produktov a služieb, nové spôsoby zdokonaľovania zážitku z nákupu. Pozrite sa na svet inak, ako konkurencia.
- Naučte sa prekonávať odpor k inováciám. Dychtite po neustálych pokrokoch v marketingu, v stratégii, vo vašom modele podnikania, v umiestnení na trhu a v ďalších.
Každý, kto sa snaží „zakonzervovať sa“ v súčasnej pozícii stratí pôdu pod nohami veľmi rýchlo. Podnikatelia uznajú dôležitosť inovácie a fakt, že potrebujete investovať čas, energiu a financie na to, aby ste prekvitali.
Nestačí si želať, aby ste to boli vy, kto prinesie na trh nejaké hodnoty. Musíte si to naplánovať a zrealizovať. Potrebujete konkrétne kroky, ktoré postupne zrealizujete.
Nič dobré nepríde bez námahy a ťažkej práce. Ak ale vytvoríte nové spôsoby na oslovovanie vašich zákazníkov, ak vytvoríte nové produkty a služby, alebo nový výsledok, nový trh, nové metódy pre vaše podnikanie, nové technológie pre vyššiu efektivitu vo výrobe a nové konkurenčné výhody, vaše podnikanie bude rozkvitať.
Záverečné upozornenie: Všetko má obmedzenú životnosť a návratnosť zisku. Ak nie ste odhodlaní urobiť vaše súčasné postupy (a súčasné zmýšľanie) zastaranými, ak nie ste pripravení tieto postupy neustále nahrádzať inovatívnymi novými spôsobmi, buďte pripravený na to, že to konkurencia spraví za vás…
Najdôležitejšie otázky:
- Ste podnikateľ, ktorý inovuje a neustále pridáva hodnoty a má pozitívny vplyv na svoje odvetvie?
- Alebo ste len obyčajný majiteľ, ktorý berie ľuďom peniaze kvôli vášmu zárobku?
Čokoľvek ste boli doteraz, odteraz je tu už len jedna možnosť, čím môžete byť: podnikateľom naplno. Pamätajte si, že inovácie a zmeny by mali začínať pomaly, ale ich návratnosť by mala byť obrovská.
Ak vás táto séria oslovila, zdieľajte ju prosím so známymi cez tlačidlá Facebook, email alebo Twitter nižšie.
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Ste výnimočný podnikateľ alebo len obyčajný majiteľ firmy?
Nasledujúci príspevok na stránke: 11 spôsobov, ako si ju „namotať“ – predávanie sa »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.