Čítate: Chyba: Nepíšete si vaše ciele

Myšlienky sa rozmotávajú prechádzajúc cez pery až k špičke ceruzky.
– Dawson E. Trotman

„Veríte na dôležitosť písaných cieľov?“

Na túto otázku odpovedajú takmer všetci ľudia: „Áno!“

Keď sa však spýtam: „Kto z vás má napísané ciele na tento rok?“ Takmer nikto už nemôže povedať ‚áno‘.

Vidíte tú priepasť? Doktorka Gail Matthewsová, profesorka psychológie na Dominican University of California, spravila prieskum na rôznych vzorkách ľudí a na ich rôznych úrovniach pracovania s cieľmi.

Zistila, že napísanie cieľa zvyšuje úspešnosť jeho dokončenia o 42,1 %. Viete, čo však zvýši pravdepodobnosť dosiahnutia cieľa o 77,57 %? Keď ho po napísaní, vrátane postupu, pošlete priateľovi, ktorý vás v dosahovaní podporí.

Okamžite som si uvedomil, že to je presne to, čo robíme s dlhodobými klientami pri konzultáciách. Každý týždeň sa pozeráme na ich plány, ciele a postup. Zároveň ich môžem podporiť alebo nasmerovať. Teraz preto môžem povedať, že môj systém je overený univerzitou 🙂

Ďalší výskum Michiganskej univerzity hovorí niečo o cieľoch, na ktorých vám naozaj záleží: Napíšte si ich vlastnou rukou do denníku. Písanie klasickým spôsobom slúži viacerým účelom.

  • počas písania pripraví premýšľanie presný prejav toho, čo chcete naozaj dosiahnuť
  • čím väčšiu časť tela zapojíte (myslite na písanie na veľkú tabuľu), tým hlbšie sa mozog zapojí… nielen do zadania, ale aj do skutočného riešenia

Ďalší tip: Ukázalo sa, že keď píšete v druhej osobe, dokážete svoje myšlienky zhodnotiť objektívnejšie. Namiesto: ‚do 3 mesiacov si založím blog‘ si napíšte do denníka: ‚do 3 mesiacov si založíš blog‘.

Akonáhle budete mať ciele napísané, umiestnite ich na viditeľné miesto. Napríklad na uvítaciu obrazovku počítača alebo na pozadie… alebo na veko notebooku 🙂 Ideálne je tiež, keď si zoženiete partnera, s ktorým sa budete k cieľom vracať a revidovať, čo ste dosiahli.

V akej forme máte zaznačené ciele vy? Zanechajte mi komentár.

Rád sa aj s vami stretnem na konzultácii »

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »