Ako písať a predávať lepšie. Tipy a vtipné prešľapy

6

Tento príspevok patrí do série: Ako písať a predávať lepšie. Je 1. časťou z 3

(Nápis v autosalóne) Najlepší spôsob, ako sa opäť dostať na vlastné nohy: Premeškajte splátku za auto.

Máte dve web stránky predávajúce to isté. Rovnaký tovar, rovnaká cena, rovnaké parametre. A predsa jedna extrémne prosperuje a druhá má problém zaplatiť za prevádzku. Na jednu ľudia chodia radi, druhá zapadá prachom. V čom sa líšia? Ak tipujete, že v texte, ktorý “predáva”, máte bod 🙂

Písaný text je pritom všade. Na obale od všetkého, čo používame, v reklame v letákoch a na internete. Text musí slúžiť na pomoc, objasnenie, presvedčenie a, v konečnom dôsledku, na ukázanie produktu. A predsa sa stretávam s ľuďmi, ktorí tento fakt ignorujú.

Z firemných materiálov sa ľudia zase chcú dozvedieť nejakú informáciu. Nezaujíma ich krása a umelecké podanie. Potrebujú vyriešiť svoj problém alebo potrebu.

Neznamená to, že by tento text mal byť “odfláknutý” alebo s chybami. Znamená to, že by slová mali miznúť a význam by mal byť vystupujúci do popredia. Dobrý text si predstavujem ako výklad alebo výlohu môjho obľúbeného hračkárstva: čistá a vyleštená. Prakticky neviditeľná, poskytujúca jasný pohľad na nádherné hračky vo vnútri.

Pokračovať ďalej v príspevku Ako písať a predávať lepšie. Tipy a vtipné prešľapy »

Ako písať a predávať lepšie, ak mojím zákazníkom môže byť každý

2

Tento príspevok patrí do série: Ako písať a predávať lepšie. Je 2. časťou z 3

Život je plný výziev. To, ako si s týmito výzvami poradíte, je to, čo buduje charakter. Nikdy sa nebojte byť tým, kým ste.
Erin Brockovich

Najlepší copywriteri (tí, čo píšu texty) si pýtajú za svoje texty sumu, ktorá má aspoň 6 cifier. Dnes Vám prezradím dva tipy od nich a ušetrím tak vašu peňaženku…

Tieto dva tipy som sa naučil za posledných X rokov na internete a sú to chyby, ktoré sa opakujú zas a dookola. Je to najmä preto, že tí, čo web stránky pripravujú, vedia čo a kam dať z pohľadu toho, čo cítia, že je najlepšie pre nich. Zaplatia si tak programátora, ktorému predajú svoje myšlienky a ten odvedie dobrú prácu – “vyvesí” stránku na internet.

Ak ste to urobili tak isto, vaša stránka pravdepodobne práve zlyhala v predávaní produktu alebo služby. A živíte tak niekoho, kto “podniká na internete”.

Pokračovať ďalej v príspevku Ako písať a predávať lepšie, ak mojím zákazníkom môže byť každý »

Ako písať a predávať lepšie – alebo ako sa dostať do mysle zákazníka

1

Tento príspevok patrí do série: Ako písať a predávať lepšie. Je 3. časťou z 3

Pravdepodobnosť zasiahnuť cieľ dramaticky rastie ak naň mierite.
Mal Pancoast

V minulom diele o predávaní “každému” som naznačil, že mať takýto rozptyl nie je správne. Poďme sa teda vydať správnou cestou, na ktorej natrafíme i na to, ako zistiť, čo si myslí o mojom produkte niekto iný.

Zamerajme sa napríklad na nejaký obchodný reťazec: Jeho zákazník je presne definovaný. Vytvorím príklad:

Ľudia v marketingu reťazca X sa rozhodli, že ich cieľovou skupinou je: “nezamestnaný stredoškolský profesor, ktorý býva v paneláku”. Dali mu dokonca aj meno. Pre tento príspevok si ho pomenujme Adam. Povedali si jeho presnú adresu, vek, aké auto riadi, vymysleli jeho kariéru, ako sa oblieka a vyplnili čo najviac detailov. Následne dali jeho profil všetkým dôležitým ľuďom vo firme.

Pokračovať ďalej v príspevku Ako písať a predávať lepšie — alebo ako sa dostať do mysle zákazníka »


Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »