- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Google+ (Google Plus, pôvodne Circles) – nová konkurencia Facebooku?

Tento príspevok patrí do série: O Google Plus. Je 1. časťou z 6
Koniec obsahu série; prečítajte si príspevok:

Na konci minulého týždňa Google oficiálne priznal, že chystá novú sociálnu sieť. Je pre ňu ešte miesto?

Aktualizácia zo 14.3.2011: Nové chýry hovoria o názve Google Circles (namiesto pôvodného Google Me). Sieť by mala byť spustená v máji alebo v lete 2011.

Aktualizácia 30.6.2011: Po takmer roku od priznania sa Google sieť predstavuje ako Google+ (Google Plus). Circles sú okruhy ľudí, do ktorých ľudí môžte “chlievikovať”. Napríklad kolegovia, rodina, priatelia z tanečného klubu a podobne. Sparks by mala byť časť, ktorá vám pošle články, ktoré by vás mohli zaujímať. Google to nepredstavuje ako nový vyhľadávač, ale ako nový “zdieľač”. Ďalej je tu Huddle. Slúžiaci na posielanie správ (alebo SMS) vrámci skupín. A tiež Hangouts na videochat. To je Google+

Google už má nejakú históriu so spravovaním sociálnych sietí. V roku 2004 spustil sociálnu sieť Orkut (funkčnosťou prakticky totožná s Facebookom) a vo februári 2010 to bola sieť Google Buzz.

Ani jedna si však nezískala dostatočnú popularitu a Google preto začal vo vodách internetu hľadať ďalší spôsob uplatnenia. Sociálne siete sú Googlom považované za jeden z hlavných pilierov budúceho online sveta. Niet preto divu, že sa chce dostať s nejakou sieťou do popredia. Podľa všetkého to bude tentokrát zábavnou formou.

FarmVille, Mafia Wars alebo Poker. To sú hry spoločnosti Zynga, v ktorej má Google podiel. Akoby to nestačilo – Google vraj jedná s hernými spoločnosťami spadajúcimi pod firmy ako Electronic Arts alebo Disney a vrámci firmy vzniká nová divízia – Google Games. Nová sociálna sieť bude teda zameraná na online hry.

Bude Google+ podobné Facebooku? Sám Google tvrdí, že “svet nepotrebuje ďalšiu kópiu toho istého”. Ľudia čo majú niečo dočinenia so sociálnymi sieťami však tvrdia:

V čom má byť Google+ lepšia?

(Zdroj: Quora)

Ešte pripomeniem, že na online spoluprácu Google vydal v máji 2010 produkt Google Wave, z ktorého sa môže poučiť a ktorý mu môže pomôcť s integráciou nástrojov na spoluprácu do Google+.

Google ďalej o sebe prehlasuje, že nehľadí na konkurenciu, ale na používateľa. To už môžeme prakticky posúdiť sami a dnes cez ich najpopulárnejšiu zábavnú stránku na internete – YouTube.

Facebook je však silný protivník, ktorého tlačidlo “Páči sa mi to” sa v poslednej dobe zjavuje čím ďalej tým častejšie a to aj na stránkach spravodajských portálov.

Prečo však Google investuje stovky miliónov dolárov do “zase ďalšej” sociálnej siete? Čo by z toho mohol získať?

Dôvod je jednoduchý: Reklama na internete. To živí Google. Pretože však ľudia trávia čím ďalej tým viac času práve na rôznych sociálnych sieťach, začínajú sa peniaze točiť aj inde. Reklama na Facebooku je totiž Googlu (alebo iným reklamným sieťam) absolútne neprístupná, pretože Facebook si “manažuje” svoju reklamu sám.

Tam, kde tradičné reklamy prestávajú fungovať, treba vymyslieť niečo nové – bude to Google+?

Navigácia vrámci tejto série: - VIDEO: Ako sa prihlásiť do Google Plus? »
Zdieľajte radosť: