- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Google Plus nemá budúcnosť

Tento príspevok patrí do série: O Google Plus. Je 4. časťou z 6
Koniec obsahu série; prečítajte si príspevok:

…alebo aspoň jeho súčasné napredovanie. Dôvodov mám hneď niekoľko:

Prvý dôvod je ten, že tu nikto zatiaľ nie je. Možno si poviete, že sa tom časom vyrieši. Otázka ostáva či vôbec…

Druhý dôvod pre neúspech

Ich hlavný model zárobku sú cielené reklamy cez službu Sparks. Tá zatiaľ z nepochopiteľných príčin uprednostňuje úplne iný obsah ako vyhľadávač Google. Žiaľ k horšiemu. Takto si užívatelia službu určite neobľúbia.

Keď si ju neobľúbia, tak ju nebudú používať. Potom spadne celý zárobkový model siete Google Plus, pretože marketéri radšej uprednostnia Facebook.

Tretí dôvod

Ďalší dôvod, prečo Google Plus nie je v súčasnej podobe udržateľný z dlhodobého hľadiska je účel, pre ktorý služba vznikla: Zdieľanie s vybranou skupinou ľudí. Dovoľte mi to vysvetliť.

Vtip je v tom, že ľudia si chodia na internet väčšinou oddýchnuť a relaxovať. Stránky ako Facebook im umožňujú nájsť známych ľudí. Facebook mi od dňa 1 ponúkal ako priateľov ľudí, ktorých som naozaj poznal. To mi zatiaľ u Google Plus veľmi chýba. Tiež by ma zaujímalo, ako chce Google prilákať takmer 700 miliónov používateľov Facebooku. Google sa na toto číslo v blízkej dobe určite nedostane – ak vôbec prežije.

Takže otázka, či sa zdieľanie v tejto podobe ujme je otázka. Na tento dôvod nadväzuje aj ďalší.

Najväčší zádrheľ

Okruhy. Google nimi popiera sám seba. V minulosti boli populárne presne usporiadané adresáre s kontaktami. Prečo? Pretože nič iné neexistovalo. Pamätáte si zlaté stránky, adresáre firiem na internete a podobné?

Potom prišiel Google a všetko sa zmenilo. Nič nebolo treba usporadúvať do adresárov. Funguje to takto: google.sk, názov firmy a slovo telefón, enter, volám, hotovo.

Okruhy vyžadujú, aby sme si opäť ľudí presne zaškatuľkovávali do zoznamov. Keď si týchto zoznamov vytvoríte niekoľko, tak ani nebudete presne vedieť, kto kde je a asi sa po čase vrátite k jednoduchému Facebooku.

Facebook prekvapivo tiež ponúka túto funkciu už dlhší čas, ale nestavia na nej svoju existenciu. Prečo? Pretože je to komplikované. Google sa týmto vážne zahráva s trpezlivosťou užívateľov internetu.

Keď robíte marketing, budete chcieť mať presne usporiadaných klientov do rôznych kategórií podľa veku, záujmu, okruhu priateľov a podobne. Keď však budete chcieť oddychovať, asi sa vám nebude chcieť rozmýšľať ktorému okruhu čo teraz poslať.

Možno sa na okruhy úplne vykašlete a spravíte si jeden okruh – “všetci”. Možno sa Google Plus stane populárna i napriek tomuto “nedostatku”. Možno to bude sieť, ktorú si obľúbi nejaký úzky okruh ľudí. Okruhy ale sieti nedávajú dlhú životnosť.

Prístup Facebooku je v tomto smere tiež oveľa bezpečnejší. Imaginárne hranice okruhov u Google pravdepodobne spôsobia, že ľudia sa odvážia zdieľať toho oveľa viac. Viac než keby to robili verejne a pred všetkými na inej sieti.

Prečo toto celé Google podstúpil? Odpoveďou je podiel na reklamnom trhu. Keď sú ľudia na Facebooku, nemôžu klikať na reklamy od Google, však?

Aký máte názor na Google Plus vy?

Ak sa vám článok páčil, zahlasujte za neho tlačidlom plus 1 nižšie 😀

Navigácia vrámci tejto série:« VIDEO: Ako funguje Google Plus? - Google Plus od dnes pre všetkých »
Zdieľajte radosť: