Čítate: 5 dôležitých vlastností, aké má mať skvelý nadpis

(Hosťovský príspevok)

Nadpis je takmer najdôležitejšou časťou článku. Mnohokrát práve on rozhoduje o tom, či bude článok prečítaný alebo nie. K základným vedomostiam blogera by preto mala patriť schopnosť vytvoriť skutočne vynikajúci nadpis.

Skôr, než si povieme, ako stvoriť impozantný nadpis, vysvetlime si, prečo a načo je to dobré.

V prvom rade treba myslieť na návštevníka, ktorý príde na stránku. O tom, či na nej zostane a niečo si prečíta, rozhodujú iba sekundy. Samozrejme, veľmi dôležitý je dizajn blogu a hneď po ňom práve nadpisy článkov.

Tie musia byť pútavé, aby návštevníka presvedčili, že sa mu oplatí prečítať si celý článok.
Potom sú tu ešte vyhľadávače ako napríklad Google. Pre SEO je dobré, aby v tele titulku figurovalo kľúčové slovo. To je také, ktoré je vyhľadávané a vďaka nemu možno príde na váš blog viac ľudí.

Aký má byť výborný nadpis?

Pútavosť

Asi najdôležitejšie zo všetkého je upútať návštevníka. Cieľom je, aby u návštevníka vznikla túžba prečítať si článok. To sa dá docieliť viacerými spôsobmi. Napríklad v nadpise naznačte, že v článku sa dozvie niečo zaujímavé, resp. niečo, čo potrebuje vedieť a pomôže mu to vyriešiť jeho problém. Alebo využite psychiku ľudí vo svoj prospech a nadpisom prekvapte čitateľa, nech sa zarazí, a to ho donúti otvoriť si článok. Nezaškodí ani trocha kontroverznosti.

Stručnosť

Priznávam sa, tento bod je veľmi relatívny. Niekedy je lepšie stručnosť vypustiť kvôli iným bodom. Snažte sa však použiť jednu fintu: Nadýchnite sa a nahlas prečítajte svoj nadpis normálnou rýchlosťou. Dokázali ste ho plynule prečítať na jeden nádych? Ak áno, tak vám gratulujem a tento bod ste splnili. Podstatné je, aby sa v titulku nenachádzali ťažko vysloviteľné a dlhé slová.

Jednoznačnosť

Zvyčajne je dobré, ak človek z nadpisu ihneď pochopí, čo ním chcete povedať. Avšak aj túto radu potlačte, ak by ste mali zničiť pútavosť titulku. Kontroverzný a prekvapivý nadpis predsa nemôže byť jednoznačný a prezrádzať svoje tajomstvo.

Jedinečnosť

Niet pochýb o tom, že najviac zaujme to, čo nikde inde nie je. Ak už človek podobný titulok čítal, tak ho pravdepodobne veľmi neosloví. Navštívte krajinu zvanú Fantázia a prejavte svoju kreativitu. Iste po chvíľke prídete na niečo jedinečné.

Dôraz na SEO

Dbať na používanie kľúčových slov v nadpise sa oplatí, ale je nevýhodné, ak potláča pútavosť a jedinečnosť. Myslite predovšetkým na to, že článok čítajú skôr ľudia, než roboti. Ak však existuje možnosť „pretlačiť“ kľúčové slovo do nadpisu, tak ju využite.

Majte na pamäti, že skvelé veci nevznikajú hneď. Ten dokonalý nadpis bude možno až ten 10., 20. a tak ďalej. Venujte preto tvorbe nadpisu čas a na papier alebo do textového dokumentu si vypíšte viacero variant. Precvičíte si tak vaše schopnosti a naučíte sa vytvoriť naozaj výborný nadpis.

Nezúfajte, ak nesplníte všetky požiadavky spomenuté v článku. Presný návod neexistuje, každá téma je jedinečná a vyžaduje si aj jedinečný nadpis.

Autorom je copywriter Ján Baláž. Ak sa chcete dozvedieť, ako písať reklamné články, príhovory, slohové práce alebo ďalšie zaujímavosti o písaní, navštívte už dnes jeho stránku Akopisat.sk

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »