Čítate: Ako často písať a koľko času to zaberie?

3

ribezle

Koľko príspevkov za deň sa na blogu očakáva? Aké majú byť dlhé? Koľko času strávim výskumom?

Toto sú niektoré z otázok, ktoré si musí človek ujasniť pred tým, než sa začne blogom venovať. V prvom rade treba vedieť, či budeme písať príspevky dlhé alebo krátke. Ich dĺžka ani tak nezávisí od toho, koľko slov by mal príspevok mať, ale od toho, koľko slov prinesie úžitok a kvalitu.

Každý príspevok by mal byť najvyššej možnej kvality a od toho by sa mala odvíjať aj pravidelnosť. Ak som schopný napísať o blogovaní dva články za týždeň, nebudem sa nútiť ich napísať viac. Okrem toho, že by to bola moja zbytočná námaha, čitateľ má tiež svoju hranicu prijímania informácií.

Pozrite sa na Váš obľúbený spravodajský portál. Ten môj publikuje 50 až 100 článkov denne. Čítame však len dva až tri, pretože o viac sa nezaujímame.

Blog je niečo podobné. Ak píšem krátke správy typu: dnes bol na trh uvedený nový model môjho obľúbeného auta, tu sú dve fotky, znesie čitateľ takéto správy aj 2-3 denne. Ak sa však venujem do hĺbky každému uvedeniu nového auta, jeho výhodám, použitým reklamám, možnostiam výbavy atď, budem chcieť písať takú dlhú recenziu len jednu, možno dve týždenne.

Kvantita je druhoradá. Kvalita je na prvom mieste. Pokiaľ máte nový blog, ako ja teraz, budete sa mu chcieť venovať denne, aby sa dostavili nejaké výsledky a najmä návštevníci. Minulý týždeň som natrafil na rebríček úspešnosti blogov. Na druhom mieste bol blog so zaujímavým obsahom. Posledný príspevok na ňom bol však rok starý! Predtým autor prispieval denne! Tomu sa hovorí syndróm vyhorenia a stáva sa i v bežnom živote. Preto radím:

Nepreháňajte to s frekvenciou príspevkov – ľudia chcú čítať aj iné blogy!

Druhý extrém: Píšem raz mesačne

Pokiaľ mám milión návštevníkov denne a nevadí im to, nie je problém. Taktiež viem o blogoch, ktoré majú tisíce článkov za posledných niekoľko rokov a nový príspevok pribudne len vo chvíli, keď sa objaví v danej oblasti niečo nové. A to môže byť naozaj len trikrát mesačne. Autor je však známy tým, že má denne asi 50 000 čitateľov a toto číslo stúpa. Žiaľ my obyčajní smrteľníci (na začiatku písania blogov), si budeme musieť ešte chvíľu počkať, kým prídeme do takéhoto štádia.

Nájdite si ideálnu frekvenciu

Raz, dvakrát alebo trikrát týždenne pre dlhšie príspevky. Alebo dvadsaťkrát za deň, ak plánujete vybudovať veľký novinový portál 🙂

Frekvencia je dôležitá i pre návštevníka: Pokiaľ vie, že si každý pondelok ráno pred prácou môže nalistovať www.rozhladna.sk a bude tam nový príspevok, vytvorí si zvyk. A potom tam bude chodiť každý pondelok, aby sa niečo dozvedel.

Existujú i blogy, ktoré sa zaoberajú výskumom a rôznymi aspektami vecí. Preto nie je nič neobvyklé, ak autor strávi výskumom 6 hodín predtým, než niečo napíše. Ak sú to blogy “z praxe”, tak človek jednoducho opíše čo robí bežne a nepotrebuje extra hodiny k výskumu.

Aká frekvencia vyhovuje Vám? Trávite pred napísaním príspevku nejaký čas výskumom? Podeľte sa o tom s ostatnými v komentároch.

(Obrázok od: tanakawho)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (3)

Ahoj Martin 🙂

ja som teraz zaciatkom roku s kamaratkou rozbehol jeden blog. Aby som mal na zaciatok co navstevnikom ponuknut, rozhodli sme sa najprv napisat kazdy den minimalne jeden clanok na vyhladavane klucove slova:)

Pri vytvoreni komunity potom planujeme prispievat 2-3clanky tyzdenne pravidelne:)

Dakujem, aj tvoje stranky mi pomohli k rozbehnutiu blogu

Reaguj na tento komentár

Ja som prvý rok dával článok týždenne, teraz len každý druhý týždeň. Viac menej v utorok. Návštevníci však nechodia na web na titulku, pozrieť, čo je nové, ale cez vyhľadávače, na konkrétne články. Takže nejaký interval si myslím nie je dôležitý, pokiaľ nemám tých 50 tis ľudí denne 😉
Július má blog, ktorý naposledy zverejnil: Ako si zariadiť byt pre vlastnú spokojnosť?

Reaguj na tento komentár

@Július: Máte malú návštevnosť a sledovanosť na zhodnotenie prínosu pravidelnosti…

Pravidelnosť je dôležitá v začiatkoch pre vás ako autora… a 50 tisíc ľudí nepríde, pokiaľ nebudete mať dostatok článkov denne (teda „na pravidelnosti bude extrémne záležať“).

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »