Čítate: Ako na rýchle zarábanie s blogmi?

6

Dlhodobé investovanie vychádza z módy. Priemerná doba držania akcie na new-yorskej burze je dnes šesť mesiacov…
Magazín Forbes, 18.1.2010

Podľa Forbes je teda definícia krátkodobého šesť mesiacov. Je to rýchle zarábanie i pre vás?

Dal som si záväzok, že na blogu budem uverejňovať len veci, s ktorými mám skúsenosť. Spočiatku mi to ani veľmi nedošlo, ale práve vďaka tomu, že mám blog, som zarobil…

Čo je to rýchle zarábanie?

V mojom prípade je to 6x rýchlejšie ako s inou “bežnou” firmou.

Rýchle zarábanie z časového hľadiska chápem v rádoch rokov. Na mojom príklade to vyzerá asi takto: Niekedy po “nežnej revolúcii” sa u nás doma objavil osobný počítač. Nie hocijaký. Bol to jeden z najlepších počítačov tej doby, nakoľko môj otec programuje.

Pretože internet k nám domov dorazil až v roku 1993, mal som dostatok času sa s tým kovovým čudom zoznámiť bez použitia “Internet Explóderu” (Internet Explorer bol totiž jeden z prvých internetových prehliadačov). Niečo som sa naučil naprogramovať a dokonca počítače i skladať a opravovať. Známi mi do dnes volajú, ak majú nejaký problém…

Na internete som sledoval nové trendy, naučil sa robiť web stránky a s tým súvisiace programovacie jazyky. Pretože som introvert, neláka ma nejako sa extra zviditeľnovať a web stránky robím najmä také, kam chodí len malý okruh ľudí. Až po rokoch som sa odhodlal spraviť si prvú “verejnú” web stránku.

Ako však na to? Pri hľadaní najjednoduchšieho a najvyhovujúcejšieho riešenia pre široké masy som dospel k záveru, že je to blogovací softvér. Na rad prišlo hľadanie web stránky, ktorá by mi s tým poradila. Žiaľ Google mi v tom čase nevedel dať uspokojivú odpoveď. Nechcel som použiť žiadne cudzojazyčné riešenie, pretože som Slovák!

Zmena smeru plavby. Prakticky neexistovala jednoduchá slovenská odpoveď pre jednoduchého človeka. Musel som môj pôvodný zámer pozastaviť a začať študovať možnosti “blogovania” po slovensky.

Tento detail moje “rýchle zarábanie” pozdržal o dva roky. Pretože som si o blogoch, ich možnostiach a slovenských riešeniach musel kopu naštudovať, rozhodol som sa s mojimi vedomosťami podeliť s ostatnými. Veď čo keď sa niekto u nás práve chystá spustiť svoj projekt? Potrebuje k tomu web stránku!ako si ju vytvoriť najjednoduchšie? Cez blogovací systém. Čo sa o týchto systémoch dozvie človek na iných slovenských stránkach? Tu a tam útržky informácií, ale žiadne ucelené riešenie. Žiaden detailný návod. Okrem mojej e-brožúrky, samozrejme 😀

V archívoch iných stránok nájdeme návody píšuce o tom, ako si založiť blog. Sú to však články staré a z marketingového hľadiska úplne nevyhovujúce.

Blog na blogovanie v zmysle denníčka je pre malé deti. A programátori uverejňujúci informácie ako si niečo nastaviť vo WordPresse majú asi veľmi úzku cieľovú skupinu, kde jednoduchosť je ta tam… Preto som do tohto vlaku nastúpil tak neskoro a s vidinou rýchleho zárobku. A možno aj práve preto som začal vďaka blogu zarábať tak extrémne rýchlo.

Pôvodne som očakával, že to bude trvať asi rok. Oproti mojim iným pokusom začať podnikať, bol tento odhad veľmi dobrý. S obyčajnou firmou sa zisk očakáva po 3 rokoch. Ak sa ujme…

Dostať teda nový projekt k zarábaniu už po 6 mesiacoch znamená zarobiť 6x rýchlejšie ako pri inej “bežnej” firme. A to na našom malom a navonok presýtenom trhu. Je to teda rýchle zarábanie podľa vás?

Pokiaľ máte široké vedomosti v akejkoľvek oblasti, založte si blog! Prineste na trh niečo nové. Nový pohľad, iné riešenie, návod ako si zľahčiť prácu. Jednoducho kráčajte 3 metre nad zemou!

Keď som sa začínal venovať blogom, natrafil som na názor, že je dobré založiť si tri blogy. Každý s jednou témou. Po mesiaci zhodnotiť vývoj, dvoch sa zbaviť a nechať si len ten, ktorý človeka najviac baví. Postup je v poriadku, ak chcete mať blog ako hobby.

Ak však chcete, aby blog priniesol niečo do rodinného rozpočtu, berte ho ako biznis. Tak sa dá brať len blog venujúci sa oblasti, o ktorej veľa viete a ktorá vás zároveň baví. Bude to pravdepodobne niečo z oblasti, ktorá vás živí dnes alebo oblasť, kde sa vzdelávate a chcete sa ňou živiť v budúcnosti. Stanovte si ciele, zistite si, čoho sa vyvarovať a čo vás môže odradiť.

Prečo jedna téma blogu?

K tomuto názoru som dospel postupom času.

Tiež som sa totiž pohrával s myšlienkou založiť si viac stránok a venovať sa každej. Z tejto myšlienky pochádza i koncept frekvencie vydávania článkov. I keď mám kapacitu 2-3 články týždenne, píšem len jeden. Zvyšný čas venujem štúdiu tejto jednej témy, práci s inými ľuďmi a VIP zóne.

Vďaka jednej téme sa mi rozširujú obzory v danej oblasti a začínam vidieť možnosti a spôsoby zarábania, ktoré nikto iný predo mnou na Slovensku alebo v Česku nepoužil.

Rekapitulácia

  • venujte sa téme, o ktorej veľa viete
  • poskytnite jednoduché riešenia
  • začnite v malom – píšte kľudne aj 20 článkov týždenne, uverejňujte len 1-2
  • rozmýšľajte, ako to celé previesť na zárobok – nápad možno dostanete hneď na začiatku, inokedy to bude trvať možno aj 6 mesiacov…

(Obrázok od Evolution Photography)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (6)

Pred cca 10 mesiacmi som spustil jeden blog na tému finančnej gramotnosti a finančnej inteligencie. Sám som bol touto témou inšpirovaný a naďalej sa vzdelávam v tejto oblasti, ale na písanie pravidelných príspevkov akosi bolo čoraz menej času. Stránku som navyše postavil na komerčnom CMS, ktorý má viaceré obmedzenia (o ktorých som samozrejme nevedel, kým som nepotreboval urobiť nejaké úpravy). Teraz už poznám WordPress a myslím, že je to presne to, čo moja stránka vyžaduje.

Teraz stojím pred dilemou, čo s tou stránkou. Ak by sa našiel niekto, koho táto téma zaujíma a tiež by chcel byť partnerom a má skúsenosti s blogovaním, dajte vedieť. Stránka bude vo WP alebo zanikne, čo by bola škoda.

Tento blog (Rozhľadňa) som objavil nedávno a ďakujem za prehľadné a dostupné informácie (najmä o WordPresse)

Reaguj na tento komentár

pokial to bude fungovat, tak budeme mat novy zdroj na zarabanie na blogu, vid vcerajsie http://weblog.softpae.com/2010/01/18/prve-informacie-k-reklamnemu-systemu-prodads/ .. co myslite?

Reaguj na tento komentár

Mám jednu skúsenosť, založil som si blog presne pred 6 mesiacmi a už mi zarobil takmer 3-krát viac ako som zaplatil za celoročný hosting plus za doménu. Stránku navštívi denne cca. 350 unikátnych návštevníkov…

Reaguj na tento komentár

Píšeš, že ak aj napíšem 20 článkov za týždeň, mám ich zverejňovať len 1-2. Prečo? Platí to podľa teba aj pre články orientované na jedno kľúčové slovo? Taký článok by mohol už od začiatku priniesť na web mnoho návštevníkov – prečo čakať?

Reaguj na tento komentár

@Martin: Samozrejme, že ihneď po spustení blogu by malo byť na blogu aspoň 10 článkov…

Ten tip je skôr o tom, ako vydržať dlhodobo: Návštevníci (a Google) si zvyknú na nejakú frekvenciu a keď začne klesať, začneš ich strácať. Podobne keď pôjdeš na dovolenku atď.

Toto sú tipy na to, ako to prežiť aj tých 6-12 mesiacov. Ľudia často nevedia odhadnúť, koľko sú schopní uverejňovať behom pár rokov…

Reaguj na tento komentár

Zdieľam v tomto Martinov názor a reálne ho využívam. Osobne to robím tak, že mám napísaných 12 článkov dopredu t. j. na tri mesiace. Vždy keď každý ďalší napíšem, tak ho dám do poradovníka. Články v poradovníku predbieham len vtedy, keď reagujem na nejakú aktualitu.

Takéto uverejňovanie článkov má ešte jednu výhodu. Tri mesiace po napísaní, tesne pred zverejnením, si článok ešte prečítam, reeditujem niektoré formulácie, slová. Tak článok potom môže vyzerať profesionálnejšie.
Martin Mažár má blog, ktorý naposledy zverejnil: Recenzia: Blogy: Publikuj a prosperuj – blogování pro váš business

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »