Čítate: VIDEO: Čo je na blogoch také zaujímavé?

6

Dnes úplne postačí, keď sa pohodlne usadíte a stlačíte tlačidlo na prehranie videa nižšie.

Get the Flash Player to see this content.

(Ak tento článok čítate cez RSS, prejdite prosím priamo na jeho verziu na stránke rozhladna.sk)

Prepis:

[Blog] Toto slovo ste už asi niekde videli. Určite ste už videli aj rôzne web stránky a možno i nejakú – tú stránku vlastníte.

Ale snažili ste sa niekedy odhaliť, čo je na blogoch také zaujímavé? Teraz sa to všetko dozviete pekne po poriadku.

Aby celé to naše blogovanie dávalo zmysel, pozrime sa na produkciu noviniek alebo správ vo všeobecnosti. V minulosti boli správy pripravované profesionálne. Keď sa niečo udialo, musel tam ísť reportér, napísať to podľa seba a nakoniec šéfredaktor rozhodol, čo sa uverejní. Takéto spracovanie a uverejňovanie správ na trhu dlho prevládalo. Bolo však veľmi všeobecné a obmedzené. Dnes sme v dobe, kedy sa správy stávajú osobnou záležitosťou.

Vznikli nové druhy web stránok nazývané weblogy alebo internetové denníčky. Tie umožnili každému stať sa tvorcom alebo reportérom. Často zadarmo.

Slovíčko weblog bolo pretransformované na “we blog”, čo znamená my blogujeme a potom z toho ostalo nám známe slovo blog a jeho odvodeniny ako blogovať, blogovanie, blogosféra a podobne.
Popularita blogov začala rýchlo rásť. Autori vytvárali milióny stránok s novinkami a každý blog prezentoval vlastnú verziu noviniek.
Možno sa vám teraz zdá, že používam slovo novinky prehnane. Keď sa nad tým však zamyslíte, zistíte, že vždy sa nájde niečo, čo je pre niekoho iného novinkou.

Majiteľ firmy môže blogovať o jeho podnikaní, mama o svojej rodinke, futbalista o úspechoch svojho tímu. Dnes blogujú prakticky všetci.

Ako sme sem dospeli? Blogy umožnili jednoduché zdieľanie informácií cez internet. Každý, kto dostane nápad, môže spustiť nový blog kliknutím tlačidla a o pár minút už môže vydávať články.

Takto to celé funguje: Blogy sú web stránky skladajúce sa zo samostatných príspevkov. Príspevky sú jednotlivé novinky, ako napríklad články, príbehy alebo správy.

Bloger jednoducho vyplní formulár podobný tomu na odoslanie e-mailu. Namiesto predmetu e-mailu napíše názov príspevku a namiesto tela správy napíše samotný príspevok. Tlačidlo odoslať správu je pri blogovaní nahradené tlačidlom publikovať článok. Po kliknutí na publikovať sa vaše myšlienky ukážu celému svetu.

Nové príspevky sa zobrazujú na prvom mieste. Keď pridáte ďalší príspevok, ten je opäť prvý v poradí a starší článok je posunutý smerom nadol. Po čase je blog zbierkou týchto príspevkov. Všetky staršie sa dajú nájsť aj cez archív, v ktorom sa dá vyhľadávať. Tým je zachovaná ako kontinuita, tak i pôvodné myšlienky a vyjadrenia autora.

Každý príspevok na blogu sa tiež môže stať diskusiou. Stačí, aby čitatelia zanechali komentár. Blogy robia teda z noviniek obojsmernú komunikáciu na rozdiel od televízie, kde si viem len ťažko predstaviť, že by každý divák mohol povedať, čo chce a kedy chce tak, aby to každý počul 🙂

To podstatné však nie je, ako blogy fungujú, ale čo s nimi môžete spraviť vy. Povedzme, že máte blog o turistike alebo fotografovaní. Ten blog odráža váš jedinečný pohľad na veci, čo následne pomáha budovať vzťahy s vašimi čitateľmi a blogermi s podobnými záujmami.

Už keď sme pri vzťahoch: blogeri často spolupracujú. Okrem komentárov a čítania príspevkov, vás môžu ostatní citovať, odkazovať na váš blog alebo napísať za vás článok na váš blog. Toto vytvára spoločenstvá blogerov, ktoré sa vzájomne inšpirujú a motivujú.

Blogy si osvojuje stále väčšie množstvo ľudí. Je to spôsobené ich jednoduchosťou a príležitosťami, ktoré vytvárajú. A každý tento blog má svoju vlastnú verziu noviniek!

To zaujímavé na blogoch je teda to, že dávajú ľuďom, ako my, silu médií a vytvárajú osobnú verziu noviniek. Tieto novinky sú príťažlivé pre väčšie množstvo malých audiencií.

Takže čo s touto novou mocou spravíte? Najlepšie bude nájsť niekde skupinu ľudí, ktorá by rada počula to, čo máte na jazyku.

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (6)

Myslím, že tento videopríspevok je zaujímavým oživením a spestrením stránky… A z môjho pohľadu: príjemné prekvapenie.
.-= Ján Maršálek má blog, ktorý naposledy zverejnil: Citát týždňa (17/2010) – Ábel Kráľ =-.

Reaguj na tento komentár

@Ján Maršálek: Som rád, že je príspevok vnímaný príjemne. Očakávam od neho, že bude slúžiť ľuďom hľadajúcim odpoveď na to, čo je blog. Už rozmýšľam, aké video spraviť o mesiac 🙂

Reaguj na tento komentár

Možno predpokladať, že s rastúcim počtom blogerov a blogov bude stále ťažšie získať si čitateľov. Nebude to napokon kontraproduktívne? Konkurencia bude zrejme časom tak veľká, že tie milióny stránok nebude mať kto čítať (až na výnimky), nanajvýš budú sledované a podporované v rámci malých viac-menej uzavretých skupiniek… Alebo sa mýlim?
.-= Ján Maršálek má blog, ktorý naposledy zverejnil: Citát týždňa (17/2010) – Ábel Kráľ =-.

Reaguj na tento komentár

@Ján Maršálek: Budúcnosť je v špecializácii a vlastných blogoch. Ľudia si radi prečítajú niečo špecializované. Napríklad dnes som dostal e-mail, že si moja čitateľka prečítala tento blog a všetky články na ňom asi 3-krát.

Keby som písal o rôznych témach, asi by sa rýchlo vrátila do vyhľadávača a hľadala ďalšie informácie niekde inde.

Konkurencia je všade rovnaká. Či už v podnikaní, v obliekaní, v potravinách alebo v blogoch. Sú veci, ktoré si kupujeme pravidelne. Značky, ktoré preferujeme, i keď stoja viac. A rovnaký vývoj očakávam i v blogovaní. Ak bude chcieť mať niekto blog len pre rodinu, aby im ukázal fotky, napísal čo robil alebo zaslal videá, prosím. Ak bude chcieť niekto vyčnievať z davu, bude musieť písať kvalitne.

A skupinky sa budú vytvárať tiež. Vidím to i na tomto blogu. Niekto si môj štýl obľúbi, niekto iný potrebuje iný prístup a ten bude hľadať inde. Takže so skupinkami súhlasím tiež…

Ďalej nie každý má talent alebo chuť sa venovať blogovaniu. Už keď sme pri tej chuti – je to úplne rovnaké. Ja mám pravdepodobne iné obľúbené jedlo ako veľa z mojich čitateľov 🙂 A tvorenie obsahu je zase prirovnateľné k umelcom – nie každý je hudobník, sochár alebo maliar…

Reaguj na tento komentár

Video ma skutocne prekvapilo (je fakt super) a az teraz som pochopil, co je to vlastne blog. Asi nie nadarmo sa hovori, ze v jednoduchosti je krasa.

Reaguj na tento komentár

Som rada, ze konecne viem co je blog a na co sluzi:) Dakujem

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »