Čítate: Ako písať a predávať lepšie, ak mojím zákazníkom môže byť každý

2

Tento príspevok patrí do série: Ako písať a predávať lepšie. Je 2. časťou z 3
Koniec obsahu série; prečítajte si príspevok:

Život je plný výziev. To, ako si s týmito výzvami poradíte, je to, čo buduje charakter. Nikdy sa nebojte byť tým, kým ste.
Erin Brockovich

Najlepší copywriteri (tí, čo píšu texty) si pýtajú za svoje texty sumu, ktorá má aspoň 6 cifier. Dnes Vám prezradím dva tipy od nich a ušetrím tak vašu peňaženku...

Tieto dva tipy som sa naučil za posledných X rokov na internete a sú to chyby, ktoré sa opakujú zas a dookola. Je to najmä preto, že tí, čo web stránky pripravujú, vedia čo a kam dať z pohľadu toho, čo cítia, že je najlepšie pre nich. Zaplatia si tak programátora, ktorému predajú svoje myšlienky a ten odvedie dobrú prácu - "vyvesí" stránku na internet.

Ak ste to urobili tak isto, vaša stránka pravdepodobne práve zlyhala v predávaní produktu alebo služby. A živíte tak niekoho, kto "podniká na internete".

Kde sa stala chyba? Pretože starý marketing na internete už žiaľ nefunguje a "nový" chápe málokto, zabúdajú firmy na niekoho, kto "preverí" ich web stránky. Už v minulosti som sa dotkol toho, čo vynechať a je tam spomenutá intro stránka. Predstránku by ste mali vynechať i preto, že máte iba 3 až 5 sekúnd (!) na zaujatie návštevníka. Ak sa vaša stránka nahráva dlho, je to ku konkurencii bližšie než sa zdá...

Prvá rada zdarma

Urobte si na svojom firemnom webe tento test: Aká stránka sa zobrazí na úvod (po preskočení predstránky)? Popisujete tam vás alebo vašu firmu? Je mi ľúto, zlyhali ste v tomto teste. Rovnako ako 90 % stránok malých firiem.

Prvá rada teda znie: Dajte na hlavnú stránku relevantný príbeh namiesto klasického "Vitajte na stránke firmy X, lídra v oblasti Y, na trhu od roku Z." Príklad vhodného príbehu:

Firma X pomohla Aničke A. zvýšiť predaj obzerancov o 128 % v roku B. Pozrite si, ako môžete dosiahnuť podobný úspech...

Asi si teraz hovoríte, prečo nahradiť FAKTY O MNE niečím iným?? Nájdeme minimálne dva dôvody:

  1. Príbehy priťahujú ľudí a následne sa chcú o vás dozvedieť viac: "Ako presne ste zvýšili predaje o 128 % ?" Ak Aničku aj predstavíte, máte vyhrané.
  2. Ľudia sú vtiahnutí do deja o vašej spoločnosti bez toho, aby ste ich utĺkli hlava-nehlava s tým, aká skvelá firma ste.

Nikoho nezaujíma zoznam služieb, čo poskytujete. Nikoho nezaujíma, kde sa nachádzate. A nikoho nezaujíma, aká skvelá firma ste. Tieto informácie by mali byť v kontaktoch alebo v časti o firme.

Na hlavnej stránka by mala byť hlavná informácia. Tou je: Ako vaša firma pomohla vášmu zákazníkovi?

Čím presnejšie, tým lepšie. Viac ľudí sa zaujíma o Aničku ako o fakt, že ste minulý rok pomohli 95 firmám. Pýtate sa prečo? Pretože pri čítaní príbehu sa ľudia podvedome vžívajú do role Aničky. Nevedia si predstaviť "95 firiem". Vedia sa však vžiť do role Aničky, ktorá si nevedela rady až do momentu, kým ste ju navštívili a pomohli jej.

Druhá rada zdarma

Pri svojej práci sa stretávam s veľkým množstvom podnikateľov. Od malých živnostníkov až po obrovské kolosy so zamestnancami po celom svete. Problém nastáva, keď sa spýtam na ich cieľovú skupinu.

Asi pred týždňom som na konzultácii dostal takúto odpoveď:

Našou cieľovou skupinou je každý, kto si to môže kúpiť. Čiže od najmladších "puberťákov" až po dôchodcov. Jednoducho všetci.

Táto odpoveď ma mierne omráčila. Myslel som si: "Každý?? A ako chcete robiť marketing pre všetkých? To musí byť extrémne nákladné alebo veľmi neefektívne!" Keď som však žiadal o priblíženie tejto cieľovej skupiny, stretol som sa s nepochopením: "Ako môžem nechápať všetci a každý??" Uf...

Viem si predstaviť, že aspoň polovica firiem si boj o trh predstavuje ako pani z citátu vyššie a cieľovú skupinu má definovanú ako "každý, kto si to môže kúpiť". Alebo "všetci z nášho mesta". Alebo ešte lepšie: "Toto je služba pre každého bez rozdielu!"

Ak máte rovnakú cieľovú skupinu ako niektorí z vyššie spomínaných, neprešli ste testom číslo 2.

Kde sa stala chyba pri určovaní cieľovej skupiny sa dozviete v ďalšom článku o tom, ako sa dostať do mysle zákazníka. Nezabudnite si stránku rozhladna.sk pridať do obľúbených alebo sledovať jej RSS kanál.

(Obrázok od Andrew Hux)

Navigácia vrámci tejto série:« Ako písať a predávať lepšie. Tipy a vtipné prešľapy - Ako písať a predávať lepšie – alebo ako sa dostať do mysle zákazníka »
Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (2)

Posledný mesiac riešim svoju novú web stránku.
S tým, že ľudí nezaujímajú informácie o firme, 100% súhlasím. Myslím, že tá prvá rada je naozaj dobrá a pokúsim sa ju aplikovať na svojej stránke. Ďakujem. Jana
PS : i taký bilboard typu: Sme najväčší a stále rastieme, vo mne vyvoláva pobúrenie a otázku: Čo z toho ja mám ?

Reaguj na tento komentár

@Jana: Pre veľa ľudí je totiž prvá rada v protiklade s tým, čo by v úvode mali najradšej. Podobne, ako v PS – môže to totiž pôsobiť ako chvastanie sa.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »