- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Na čo „kašlať“ pri blogovaní?

Snažíte sa blogovať. Dávate do toho každú voľnú minútu. Ste radi za všetky dva komentáre, čo sa vám tam doteraz objavili. Naraz sa zjaví niekto, kto u vás zanechá negatívny komentár. Vlastne ešte lepšie: Na začiatku bude týchto ľudí viac ako dosť.

Čo teraz? Máte na výber: Necháte si „sypať popol na hlavu“ na vlastnom pieskovisku a ešte k tomu verejne alebo komentár vymažete a riskujete, že vás obvinia z cenzúry. Čo urobíte?

Ak niekto zanechá na tomto blogu komentár „Pekná blbosť“ alebo podobne, pravdepodobne ho zmažem. Kľudne si nechajte len tie komentáre, ktoré vám pomôžu.

Kašlite na pravidlá o dĺžke článkov

Máte radi dlhé články? Máte radi krátke články? Kašlite na pravidlá o dĺžke. Píšte články také dlhé, ako sa to hodí. Možnože vám stačí len nadpis a jedna fotka, na ktorej zakrúžkujete niečo zaujímavé. Vaše príspevky kráťte, ako sa to len dá.

Je príspevok stále dlhočizný? Potom je lepšie napísať seriál, ktorý uverejníte na viackrát. Viz. napríklad séria o farbách:

  1. Ako na nás farby vplývajú?
  2. Vplyvy teplých farieb vo web dizajne
  3. Ako vplývajú chladné a neutrálne farby?
  4. Aké farby zvoliť pre moju stránku?

 

Kašlite na oficiality

Buďte osobní. Nepíšete predsa objektívne stanovisko do novín. Kľudne vyjadrite svoj názor a nechajte čitateľov diskutovať. Používajte „normálne“ slová, pretože tým odborným budete rozumieť asi len vy sami…

Kašlite na názory čitateľov

Samozrejme, že len do určitej miery. Ak budú chcieť čitatelia na blogu o blogovaní informácie o futbale, neprepadnite! Ak sa však budú pýtať na najlepší systém na blogovanie a nebudete taký článok mať, viete, že ste na niečo zabudli…

Všeobecne totiž platí, že čitatelia blogu NEVEDIA, čo chcú. Neodporúčam preto, aby ankety alebo komentáre výrazne menili smer blogu. U mňa občasnými anketami zisťujem pomer, v akom budem písať do rôznych kategórií. V žiadnom prípade výsledok nejakej ankety neovplyvní ďalšie smerovanie blogu.

Avšak čitateľ sa musí cítiť, že má možnosť rozhodovať! Či už cez hlasovanie, komentáre alebo inak. On však určite nemôže vedieť, kam má smerovať blog niekoho iného – on ho totiž nepíše.

Preto treba mať plán smerovania blogu už pred začatím a držať sa ho.

Na záver: kašlite na zlé nadpisy 🙂

Vedeli ste, že niektoré denníky majú ľudí špecializujúcich sa na nadpisy? Týmto ľuďom platia dokonca viac, než autorom článkov, ku ktorým tie nadpisy idú. Dúfam, že teraz si už dobre premyslíte váš ďalší nadpis a oslovíte ním tak čo najviac ľudí.

Zdieľajte radosť: