(Hosťovský príspevok)
Má náhodný návštevník nášho blogu vôbec nejakú šancu stať sa našim pravidelným čitateľom a zobrať si niečo z našich rád? Skúsme sa vžiť do role niekoho, kto niečo na internete hľadá a Google mu ponúkne našu stránku. Je logické, že sa bude zaujímať hlavne o obsah článku, lebo tam je niečo, čo hľadal. No keď nájde tú informáciu, zrejme náš blog opustí a viac sa nevráti.
V tomto príklade bol potencionálny nový čitateľ istotne stratený. Dá sa však urobiť niečo aby sme ho prilákali aj znovu? Dá! A v tomto článku si ukážeme pár tipov, ako toho dosiahnuť.
V prvom rade si treba nájsť našu zlatú strednú cestu a určiť hranice. Pretože ak napcháme pri článok veľa informácií o našom blogu a o nás, stane sa všetko neprehľadné. Tým môžme stratiť aj niektorých pravidelných čitateľov. A za ich stratu nám to nestojí.
Teraz prejdeme konkrétnymi tipmi a podrobne si ich vysvetlíme.
Informácie o blogu a autorovi
Bez toho, aby vedel, o čom je “tá stránka”, kde sa náhodný návštevník dostal, sa na náš blog určite nevráti, preto napísať menšie info o nás a o blogu nikdy nie je na škodu. Povedzme však, že máme tieto informácie, ale len v samostatnej kategórií, typu O mne, O blogu… No skúsme sa znovu vcítiť do návštevníka ktorý je na blogu po prvý raz. Na 90% neklikne inam a odíde = nový potencionálny čitateľ stratený.
Riešenie
Kde teda tieto informácie umiestniť? Nie je žiaden problém ak máme pre informácie o autorovi aj samostatnú kategóriu. Lenže my potrebujeme nalákať náhodného návštevníka, teda mu musíme aspoň časť týchto informácií poskytnúť na stránke, kde sa práve nachádza. Tu ich môžme umiestniť najlepšie do bočného stĺpca (alebo sidebaru, ak chcete) alebo niekde pod príspevok.
Zaujímavé riešenie je povedať v bočnom stĺpci len časť informácií a potom dať odkaz v štýle napr. “Viac si o mne a o tomto blogu môžete prečítať taktiež tu” alebo “Chcete vedieť viac?” Stačí byť originálny a kreatívny a dá sa takýchto viet vymyslieť mnoho.
Linkovanie na naše ostatné články
Náš návštevník si ale nejaké postranné stĺpce, informácie pod článkom alebo niekde mimo textu, ktorý číta, vôbec nemusí všimnúť. Veď on neráta s tým, že by nás mohol čítať pravidelne. On chce len nájsť to, čo hľadá. Preto mu nejaké informácie môžeme podhodiť aj priamo v článku a to v podobe odkazov na príbuzné články. Znovu si to ukážeme na jednoduchom modelovom prípade:
Návštevník hľadá na internete nejaké informácie o aplikáciách na iPhone (nič lepšie ma nenapadlo 🙂 ). My máme blog, kde o tejto téme píšeme. Teraz recenzujeme nejakú aplikáciu, napríklad To-do list. Pred týždňom sme ale písali recenziu jednej podobnej aplikácie, tak prečo na ten článok niekde v texte neodkázať?
Druhá možnosť je ich zobraziť pod článkom s jedným pluginom do WordPressu. Veď návštevník si rád prečíta niečo podobné tomu, čo našiel. Keď zistí, že naša stránka je zaujímavá a pomohla mu, pravdepodobne si ju pridá do záložiek, niekomu o nej napíše, a tak podobne.
Upozornenie na odber RSS
Na túto tému som písal zhruba pred mesiacom samostatný článok, 4 spôsoby ako zvýšiť počet RSS čitateľov, odporúčam vám ho prečítať. Tu zhrniem len tie tipy ktoré môžu nejako ovplyvniť náhodných návštevníkov z vyhľadávačov.
Keďže sú zameraní na článok, vyzveme ich k odberu niekde pri ňom. Na toto dobre poslúži aj plugin WP Greet Box, ktorý sa zobrazí nad článkom a vyzve návštevníka k odberu RSS. Druhá možnosť je urobiť to ručne, pod článkom. Stačí byť kreatívny a určite sa dá niečo vymyslieť. Napríklad: “Ak sa vám páčil tento článok, môžete tento blog odoberať cez RSS kanál…”
Hlavným problémom ako urobiť z takéhoto návštevníka aj nášho RSS odberateľa je, že vôbec nemusí vedieť čo to vlastne RSS (Really Simple Syndication) je. Môže to byť niekto, kto o blogoch počuje prvý raz, preto mu musíme aj povedať čo to je. V takomto prípade môžme hneď vedľa uviesť odkaz na vysvetlenie pojmu RSS. Napríklad z Wikipédie, nejakého internetového portálu, alebo najlepšie aj ten náš.
Verím, že tipy popisované v článku sa vám pozdávali a niektoré aj využijete. A ak máte aj vy ešte nejaké nápady, kľudne sa vyjadrite v komentároch.
Autorom príspevku je Martin Sliacky, 13. ročný blogger, ktorý sa na svojom ExtraBlogu blogu ExtraThings venuje témam ako blogovanie, internet, web 2.0 služby atď. ExtraBlog má za cieľ prinášať z týchto tém kvalitné články a aktuality a nemal by chýbať vo vašej RSS čítačke.
Zaujal vás príspevok na tomto blogu? Pridajte si ho do k odoberaným RSS kanálom alebo do záložiek a príďte opäť v pondelok.
(Obrázok od: Jiggs Images)
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Ako dlho trvá vybudovanie najlepšieho blogu na svete?
Nasledujúci príspevok na stránke: Kedy zvoliť hosting zdarma? A aký? »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.
k tomuto clanku by sa hodila anketa, ze kolki navstevuju tento blog pravidelne 🙂
Reaguj na tento komentár@Tom@S: Určite ich bude dosť 🙂
Reaguj na tento komentár.-= martin má blog, ktorý naposledy zverejnil: Prečo RSS nie je mŕtve =-.
Ja ho navštevujem pravidelne 😎
Reaguj na tento komentár