Čítate: Nie som blogger…
(Hosťovský príspevok)
Nie som blogger, teda aspoň sa tak neoznačujem. Nezačal som písať pre slávu ani popularitu. Nepíšem veľa a nepíšem často. Píšem však kvalitne, aspoň sa o to snažím. Píšem články v nádeji, že budú pre niekoho užitočné. Píšem prevažne odborné články, určené pre relatívne úzku cieľovú skupinu.
S blogovaním som začal skoro presne pred troma rokmi. Na webe som mal nejaké informácie o sebe a referencie. Chcel som mu však dať nejakú pridanú hodnotu. Niečo, kvôli čomu by ho ľudia pravidelne navštevovali. Dorobil som si do CMS blog a začal publikovať. Venoval som sa hlavne tématike tvorby webu, uverejňoval odkazy na nástroje a techniky, ktoré som používal.
Neskôr pribudli aj kusy kódu z projektov. Vždy, ak som pri práci vyriešil nejakú netriviálnu vec jendoduchým a elegantným spôsobom, uverejnil som blogu návod ako na to, aby som to ostatným uľahčil. Neskôr pribudlo písanie o skúsenostiach s rôznymi prevažne softvérovými vecami.
V poslednom čase publikujem často články, v ktorých vyjadrujem svoj názor na veci, ktoré sa ma dotýkajú. Vďaka týmto článkom som získal veľa nových čitateľov ale aj veľa odporcov. Paradoxom je, že kvalitné články nikto nečíta, ale nekvalitné, ak sa v nich spomína MS alebo Apple číta každý.
Predtým, ako som začal s blogom, písal som pár rokov pre Pc Revue. Hlavne vďaka tomuto magazínu sa vyformoval môj štýl písania do dnešnej podoby. Všetky staršie články z Pc Revue mám na webe, som na ne hrdý a dodali mi sebavedomie v písaní.
Štýl je dôležitý, myšlienka vám nie ja nič, ak ju neviete prezentovať. Okrem Pc Revue som písal aj pre IT News a WindowsBlog.sk , ktorý som sám aj vytvoril. Vadili mi však obmedzenia, hlavne cielenie príspevkov na čo najširšiu skupinu čitateľov.
Začať písať na vlastnom blogu dáva najväčšiu slobodu, na rozdiel od písania pre iné media sa musíte však postarať aj o propagáciu, čo nie je vôbec jednoduché. Zopár rád ako na to nájdete v mojom článku. Pri propagácií však nepodľahnite modernej skratke SEO ale pamätajte si, že základom je kvalitný obsah.
Čo by som teda na základe svojich skúsenosti doporučoval?
Ak začínate s blogom, musíte si, ako asi vo všetkom, hlavne stanoviť ciele.
- nesnažte sa zaujať všetkých, vyhovieť všetkým, pretože sa to odrazí aj na vašich článkoch
- nájdite oblasť, v ktorej ste dobrý a píšte o nej
- nebojte sa vyhranených názorov, neuškodia vám.
Mám radšej blogy, kde autor píše o úzkej problematike, na ktorú má svoj názor ako blogy, kde autor píše o všetkom a zároveň o ničom, ale hovorí si bloger lebo píše veľa. Ja takýto blog čítať nebudem a určite nie som sám.
Neskrývajte sa za žiadnu prezývku, píšte pod vlastným menom. Aj zlá reklama je reklama. Ak si blogom nevybudujete dobré meno, budú o vás aspoň ľudia vedieť. Nikdy neviete, kedy sa vám to môže hodiť. Dbajte na štýl písania, dávajte si pozor na gramatiku, neverili by ste, koľko ľudí nepoužije ani len spellchecker a potom sú na posmech.
Píšte pre ľudí, nie pre vyhľadávače ani reklamu. Nesnažte sa blogom zarobiť, nemá to byť jeho primárnym cieľom. Nemať na blogu žiadnu reklamu je prestíž, aspoň pre mňa.
Autorom príspevku je Igor Kulman – študent informatiky na MFF UK v Prahe, aktuálne pracuje ako Solution Architect Assistant v SIS, svoje názory a myšlienky prezentuje na blogu kulman.sk
(Obrázok od AHMED)
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Óda na blogovanie od Slovakmamy
Nasledujúci príspevok na stránke: Cez WordPress sa nesmie robiť reklama? »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.