- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

3 otázky pred spustením firemného blogu

Ako sa tak blogovanie dostáva do popredia internetového marketingu, začínajú nad ním postupne uvažovať i viaceré firmy. Ako však zistiť, či môže firemný blog pomôcť i vašej spoločnosti? Zodpovedzte si nasledujúce tri otázky pred spustením nového blogu a zistite, či môže byť prínosom i pre vás.

1. Je blog nevyhnutnosť alebo zbytočný rozmar?

Blog môže byť použitý ako nástroj na vylepšenie firemného obrazu, zvýšenie povedomia o produktoch a službách alebo podporu predaja. Firemných expertov môžete nechať hovoriť o výhodách vašich riešení a postupov, môžete na blogu viesť odpovede na najčastejšie otázky zákazníkov alebo ho využiť na zlepšenie pozícií vo vyhľadávačoch. Niekedy sa však firma rozhodne vytvoriť blog z čisto egoistického hľadiska:

Teoreticky nie je žiaden zo spomenutých dôvodov zlý. Avšak problém sa vyskytne, keď za týmto rozhodnutím nebude žiaden reálny cieľ. Spustenie blogu len preto, aby ste ho spustili môže v konečnom dôsledku firemnému obrazu viac uškodiť ako prispieť. Preto si dajte od začiatku jasný cieľ, kam má blog zákazníka doviesť a vybavte sa dostatočnou dávkou odhodlania.

2. Máte dostatok zdrojov na spustenie a udržiavanie blogu?

Blog sa od statickej prezentácie veľmi odlišuje. Bežná firemná prezentácia vyžaduje zásah len raz za čas a tým to končí. Blog je však stálym konzumentom zdrojov.

Finančné zdroje

Môže to byť dizajn blogu, vývoj, hostingové a podobné služby. V rámci firmy bude treba nájsť alebo zohnať ľudí, ktorí urobia výskum trhu a budú sa starať o rozvoj a údržbu blogu. Dobre si to spočítajte predtým, než nastúpite do vlaku firemných blogov.

Blog je konzument času a pozornosti

Na rozdiel od firemnej prezentácie sa blogu treba pravidelne a stále venovať. Či už sú to maličkosti ako komentáre a otázky čitateľov alebo rôzne výskumy, analýzy a následná komunikácia s čitateľmi. Ak teda váš tým nemá dostatok času venovať sa blogu, nájdite niekoho, kto čas bude mať. Dobre vieme, že čas sú peniaze a tak sme pri tom opäť – sú potrebné ďalšie finančné zdroje.

Ľudské zdroje

Človek, ktorý bude na blog prispievať môže byť zamestnanec alebo externý spolupracovník oboznámený s vnútornými procesmi. V každom prípade by sa tomu mal venovať väčšinu času, čiže by to nemalo skončiť na človeku, ktorý už má okrem iných povinností i starostlivosť o web stránku. Treba tiež nájsť správneho človeka, vhodného na túto pozíciu. V konečnom dôsledku to bude opäť stáť finančné zdroje.

Vybranému človeku tiež treba prejaviť dostatočnú dôveru a nebáť sa, čo vynesie von. Inak sa vôbec neoplatí začínať firemný blog.

Technické a analytické zdroje

Máte dostatočné technické znalosti na vytvorenie a údržbu blogu? Sledujete najnovšie trendy vo vývoji technológií? Máte dosť chuti reagovať na názory iných, prípadne na kroky konkurencie v blogosfére? Alebo si budete musieť opäť najať nejakého odborníka?

Posledná z otázok zisťuje pokrokovosť vašej doterajšej prezentácie:

3. Ako vníma verejnosť prítomnosť vašej firmy on-line?

Zvážte vnímanie vašej prezentácie na internete. To vám poskytne dostatok informácií o tom, čo si o vás myslí verejnosť, prípadne vám dá nejaké námety. Kde hľadať?

Google

Je najpoužívanejší vyhľadávač a verím, že ak ste sa dočítali až sem, viete ako ho používať. Napíšte doň meno vašej firmy, produktu alebo podobných (alebo pridajte slovo blog) a prečítajte si, čo sa o vás píše.

Odborné stránky z vašej oblasti a zamerania

Čo o vás píšu a hovoria odborníci na vplyvných weboch? Majte na mysli, že niektoré zdroje môžu byť ovplyvnené vašou konkurenciou, ktorá môže tieto média sponzorovať.

Risk

Ako každý nový krok, aj tento je spojený s určitým rizikom. Skúste si prečítať komentáre pod článkami slovenských on-line médií. Kultúra slovenských komentátorov je úplne iná než to, na čo ste možno zvyknutí zo svojej komunikácie s medzinárodnými partnermi.

Ak sú doterajšie reakcie užívateľov na váš produkt alebo službu negatívne, nečakajte, že sa to s príchodom blogu zmení. Dajte ľuďom prostriedok a oni ho využijú na vyjadrenie svojej frustrácie. Najčastejšie samozrejme bez akejkoľvek spojitosti s uverejnením článkom a bez akejkoľvek objektivity. Napadá vás riešenie uzavrieť komentáre? Je to síce možné, tým sa však stratí primárny zmysel blogu – komunikovať so zákazníkom.

Zhrnutie

Netreba byť génius, aby si človek uvedomil, že ak je v sfére blogovania nový, jedná sa o luxus. Ak sa o blog začne starať majiteľ, po čase na neho väčšinou zabudne a blog upadne do zabudnutia. Bez potrebných predpokladov je jeho spustenie takmer nemožné. Tiež treba počítať s tým, že budete súdení a obviňovaní na vlastnej pôde, čo sa nemusí všetkým páčiť.

Na strane druhej môže blog vytvoriť puto medzi zákazníkom a firmou dlho pred tým, než sa začne hovoriť o produktoch. Majte však plán a zásobu nápadov, o čom budete písať aspoň na 6 mesiacov vopred. Tiež myslite na to, že blog by mal udržiavať vzťah so súčasnými zákazníkmi a nezabúdať na tých, čo už vaše produkty majú.

Zodpovedzte si preto tieto otázky pre seba a čestne. Závisí na tom totiž možný budúci úspech vašej firemnej prezentácie na internete!

Ak potrebujete viac informácií alebo sa chcete s niekým poradiť, môžte využiť konzultáciu.

Aby vám z tejto stránky už nič neuniklo, pridajte si ju do RSS čítačky alebo do záložiek a príďte sa sem pozrieť ďalší pondelok.

(Obrázok je od Kat)

Zdieľajte radosť: