- rozhladna.sk - http://www.rozhladna.sk -

Aké rozhodnutia urobiť pred spustením blogu?

Aby ste neskôr nemuseli meniť na blogu kopu vecí za behu, je dobré si určiť smer ešte pred jeho spustením. Hneď na začiatku plánovania tvorby blogu je dobré si zodpovedať nasledovné otázky:

Rozmýšľajte od začiatku, pre koho budete písať. Budú to mamičky na materskej alebo skúsení programátori? Muži alebo ženy? Bezdetní? S akým príjmom?

Cieľová skupina

Mladý programátor skôr použije RSS ako mamička, ktorá je rada, že dokáže zapnúť pokec. Každý tiež vyžaduje iný prístup a inú hĺbku informácií. Tiež bude pre každého dôležitý iný dizajn. Budú cieľovou skupinou rýchločitatelia alebo audiencia hladná po informáciách? Prvá skupina uprednostní krátke zoznamy, zatiaľčo druhá si rada prečíta detailné analýzy a rozbory. Štýl bude tiež iný pre firemný blog ako napríklad pre politický.

Monetizácia blogu

Od začiatku majte jasnú myšlienku o tom, ako a či budete z blogu získavať nejaké peniaze. Plánujete predávať reklamu? Overte si, či vaša grafická téma podporuje reklamné priestory v rozmeroch a tvaroch, aké potebujete. Ak chcete blog používať výhradne na reklamu svojej činnosti, uistite sa, že reklamy zapadajú do celkového konceptu blogu.

Chcete používať i niektoré iné reklamné metódy ako napríklad väčšie reklamné siete? Kedy je vhodná chvíľa umiestniť na blog reklamu? Koľko návštevníkov treba, aby sa mi oplatilo reklamu zobraziť?

Ak chcete mať na stránke reklamu, umiestnite ju tam hneď od prvého dňa. Ak už máte totiž stránku s množstvom návštevníkov, a rozhodnete sa ju zrazu zaviesť, môžete nejakých kvôli takejto zmene stratiť. Odporúčam mať reklamné plochy od začiatku a v budúcnosti ich len redukovať.

Zamyslite sa tiež nad tým, ktoré reklamné kanály budete využívať. Tvorcovia stránok sa niekedy ulakomia na pár drobných z kontextovej reklamy a neuvedomujú si, že keby im tieto reklamy návštevníkov neodviedli ku konkurencii, nakúpia na ich vlastnej stránke!

Ďalšia výhoda umiestnenia reklám od dňa jedna je i tá, že medzi čitateľmi môžu byť reklamní partneri, ktorých by inak ani nenapadlo mať u vás inzerát. Ak je teda na stránke zvykom mať inzeráty od začiatku, bude to úplne bežná súčasť blogu a každého záujemcu o inzerciu napadne nakontaktovať tvorcov.

Nepreháňajte to s reklamou!

Stránky, kde veľkú časť zaberajú rôzne reklamy možno dnes vynášajú, ale z dlhodobého hľadiska prichádzajú o návštevníkov a tým pádom i o možné budúce zisky.

Branding (alebo obraz, ktorý stránka vysiela)

Posledné rozhodnutie, ktoré dnes urobíme, je či chcem na blogu prezentovať seba ako autora alebo či chcem rozšíriť povedomie o určitej značke. Ak robíte reklamu sebe – máte už avatar, ktorý vás bude všade reprezentovať? Ak sa však rozhodnete pre čisto pracovný blog, budete musieť oželieť napríklad príspevky o zážitkoch z dovoleniek alebo nákupov.

Zhrnutie

Rozhodnutiami o týchto záležitostiach už na začiatku predídete tomu, aby sa musel blog v budúcnosti radikálne meniť. V prípade, že už máte funkčný blog, zamyslite sa nad tým, kde v konkurenčnom poli stojí. Akú audienciu blog láka? Je to tá, ktorú prilákať chcete? Akú formu zarábania používate? Ste s ňou spokojní? Reaguje vôbec vaše publikum na túto formu reklamy? A na záver – aký obraz vysielate?

Ak zisťujete, že potrebujete niečo zmeniť, nevadí! Urobte tak čím skôr a počas prípravy myslite najmä na to, kam sa chcete dostať.

Pridajte si túto stránku do záložiek a vráťte sa ďalší pondelok alebo použite RSS kanál, ktorý vás automaticky upozorní na akékoľvek zmeny.

Zdieľajte radosť: