Čítate: SEO od začiatku alebo mám sa na to vykašlať?

7

Nájdený O čom dnes píšem? S-E-O? Áno! SEO je anglická skratka a znamená "search engine optimization", čiže optimalizácia stránok pre vyhľadávače.

Použili ste už niekedy Google? Našli ste, čo ste hľadali? Niekedy sa to podarí, inokedy vďaka tomu, že niekto zabudol alebo nepoužil SEO môže byť aj dobrá stránka v ríši zabudnutia.

V prvom rade chcem upozorniť na to, že i keď viem, čo je SEO a možno ho i využívam, sú články na tomto blogu písané pre ľudí. To si treba uvedomiť na úvod. Možno si ma Google všimne a možno ste ma našli aj vy vďaka nejakému vyhľadávaču. A práve tomu sa budem dnes venovať bližšie.

Ako sa skamarátiť s vyhľadávačmi (a ľuďmi zároveň)?

Znie to možno trochu chladne a technicky, ale ten vyhľadávač sa snaží prilákať ľudí na váš blog! O SEO by sa dala urobiť niekoľkohodinová prednáška o tom, čo má dobrý blog obsahovať, aby ho niekto našiel. Sú to však bežné princípy, ktoré na internete platia bez ohľadu na to, či človek SEO využije alebo nie.

V prvom rade sa treba venovať nosnej téme. To má rád ako Google, tak i väčšina čitateľov. Pokiaľ píšem o autách, vyhýbam sa chovu rybičiek. Google má tiež rád nejaké slová, ktoré sa často opakujú. Napríklad: tento blog je o blogoch 🙂 Samozrejme ak to niekto preženie a spomína určité slovo často, odradí ako čitateľa, tak vyhľadávač. Myslím si, že v bežnej komunikácii platí to isté: ekonomická situácia, krachy, kríza, prepúšťanie... To sú len jedny z mála slov, na ktoré som v poslednej dobe alergický a určite nájdete aj vy nejaké "obľúbené slová".

Nadpisy, obsah a triedenie

Nadpis je prvá vec, ktorú si čitateľ (alebo vyhľadávač) všimne. Nadpis je niečo ako prvý dojem. Ak bude nadpis "Ako uvariť vajíčko na tvrdo?", musí byť k nemu i adekvátny obsah, bez zbytočného príbehu o tom, ako som išiel po vajíčka do obchodu a stratil kľúče. Pretože čitateľ chce naozaj niečo k veci. Keď to autor neposkytne, čitateľ pôjde inde. A to i v prípade, že mám perfektne zvládnuté SEO! V podstate som už načal ďalšiu časť SEO - samotný obsah príspevku. Vyhľadávače si tiež potrpia na jeho kvalitu.

Na niektorých blogoch sa stretneme s tzv. nálepkami alebo "tagmi". Tieto slúžia na identifikáciu kľúčových slov v príspevku a môžeme podľa nich triediť a vyhľadávať vrámci danej stránky. Tagy k tomuto príspevku by som dal napríklad: SEO, vyhľadávače, obsah. Na tomto blogu používam kategórie, ktoré sú podľa mňa prehľadnejšie. Ideálne je zaradiť každý článok do jednej kategórie, aby si to vedel vyhľadávač (alebo človek?) presne zatriediť.

Tento môj dnešný príspevok by sa dal nazvať úvodom do vyhľadávania a SEO. Okrem viditeľných písmen a textu, používam totiž na stránke aj špeciálne prvky, ktoré sa prenášajú len medzi internetovými vyhľadávačmi a touto stránkou. Možno sa práve tým myslí to SEO. Pretože tento blog má ešte málo návštevníkov, aby sa dalo posúdiť, či je špeciálne SEO vhodné alebo účinné, budem sa tejto téme v budúcnosti ešte venovať.

Máte otázky? Pýtajte sa v komentároch.

Ak chcete, aby Vám neunikol žiaden ďalší príspevok z tohto blogu, použite RSS... Alebo sa naučte ho používať. Budete mať vynikajúci pocit!

(Obrázok od: tanakawho)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Prihlásiť sa k odberu RSS kanála s kompletnými príspevkami Patríte k nadšencom RSS? Prihláste sa zdarma k odberu cez RSS. Príspevky sú zasielané v úplnom znení!
(Prosím vysvetlite mi, čo je to RSS.)

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (7)

Tagy sú dôležitou a určite potrebnou súčasťou pri vyhľadavaní či už textu alebo obrázkov už na konkrétnej stránke.

Reaguj na tento komentár

Áno, tagy sú neštruktúrované a hodia sa na stránky, kde je veľa rôznych tém, podtém a v každej veľké množstvo príspevkov. Kategórie sú štruktúrované. V každom prípade ponúkam návštevníkom vyhľadávanie cez vyhľadávacie pole vpravo hore.

Reaguj na tento komentár

Pěkný článek, věřím, že i často dosti opomíjený. Znám tagy na youtube, gmail. Kde jsou už nadefinovaná pole, kam je vepsat. Zrovna tvořím blog a nemám představu, kam tagy umístit na mém blogu, jestli do těla článku nebo do html kódu a jak. Sum sumárum, co si mám představit na blogu ať už za blog považuji e-shop nebo čistě článkový blog pod pojmem tag, třeba na příkladě Vašeho blogu?

Děkuji

Reaguj na tento komentár

@Martin: V prvom rade porozmýšľajte, či by Vaša cieľová skupina tagy používala.

Ak áno, tak je na to často pole rovnaké ako na YouTube. U mňa sú iba kategória (aj namiesto tagov). Teda tagy k tomuto článku by mohli byť: seo, vyhľadávače, nadpisy, triedenie, tag 🙂

V eshope to môžu byť slová a spojenia ako: mixér, do 2000 wattov, ručný, metličky na šľahanie.

Po čase, keď uvidíte, že niektorý tag sa často opakuje alebo ho ľudia vyhľadávajú, môžete ho „povýšiť“ na kategóriu. Vznikne tak napríklad kategória (oddelenie) ručné mixéry.

Suma sumárum ale odporúčam robiť veci čo najjednoduchšie pre ľudí, aby to našli, mohli si ľahko pridať záložku obľúbené, prípadne mohli obsah ľahko zdieľať so známymi ako napríklad cez Facebook.

Sústreďte sa preto viac na ľudí ako na technické veci.

Reaguj na tento komentár

@Martin Mikláš: Děkuji za vysvětlení.

Reaguj na tento komentár

@Martin Mikláš: Dobrý deň,
podľa mňa hovoríte o kľučových slovách a nie o tagoch. Tagy sú kódy v html kóde, keď potrebujem text zvýrazniť tak použijem tag strong a podobne. Toto čo sa bavíte v tomto príspevku sú kľučové slova “keywords”. A toto si myslím, že je asi najdôležitejšia oblasť aj napríklad pri stavbe blogu. A to nehovorim pri webe alebo eshope.

Reaguj na tento komentár

@Lubo: Myslím, že článek byl o Tags, tedy česky se to někdy překládá jako Štítky, ve slovenštině používaný překlad bude podobný 🙂 Vy nejspíš máte namysli něco trochu jiného 😀

Zajímavý článek, který je asi stále aktuální při vymýšlení struktury každého nově vznikajícího magazínu nebo blogu. Myslím, že pokud se nad tím člověk správně zamyslí, Tagy/Štítky mají smysl a v případě SEO mohou být užitečné. Například kategorie by měla IMHO být zvolena vždy jen jedna, kdežto štítků je možno použít více a odrážejí prakticky témata článku. Vhodně navržená struktura je pak užitečná jak pro návštěvníka tak pro orientaci robota.
George má blog, ktorý naposledy zverejnil: Formičky na vaření vajíčka

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge


Návod na marketing a blog?

Zadajte email nižšie a pošlem vám video o rozmýšľaní naruby a 2 návody k blogu a webu:

.

Návod na blog zadarmo »