Čítate: Mýtus o testovaní

4

Všetko skúmajte a čo je dobré, toho sa držte.
Apoštol Pavol, Biblia

Testovanie je vec, ktorá môže priniesť najväčšie zlepšenie s najmenšou námahou. Zároveň je testovanie vec, ktorú by mal robiť každý za každých okolností.

Vždy testujte pred tým, než sa rozhodnete pre finálnu vec.

Príkladom na test môže byť získavanie zákazníkov. Pokiaľ zverejníte jednu reklamu, ktorá vám získa 5 % ľudí, ktorí sa na ňu pozrú, tak sa nikdy nedozviete, že malá zmena môže spôsobiť to, že nová reklama vám získa 5,5 % ľudí.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že sa jedná o zanedbateľné čísla. Urobme toto malé zväčšenie na viacerých miestach: 10 % zvýšenie pri získavaní záujmu, 10 % viac ľudí na web stránke, 10 % viac ľudí vám zanechá email, o 10 % viac ľudí otvorí email a nakoniec nájdete video, ktoré predá o 10 % viac ľuďom.

Päťkrát desať percent na rôznych miestach. Aké je celkové zvýšenie zisku? O 61 %. Prečo? Pretože mierne zvýšenie konverzie tu a tam sa premietne všade. Na všetkých nasledujúcich krokoch.

Ak by sa vám podarilo ale zvýšiť konverziu o 20 % na piatich miestach, znamená to, že ste práve zvýšili váš zisk o 149 %…

Niekedy sa vám podarí zlepšiť konverziu o 7 %, inokedy o 57 % a občas aj o 500 alebo 700 %. Je to jednoduchá hra čísiel: Čím viac ľudí zaujmete a čím viac ľudí presuniete do ďalšieho kroku, tým viac zarobíte.

Otázka však nastáva takáto:

Kedy začať s testovaním?

Počul som jedného odborníka na email marketing povedať takúto vec: „Testovať sa vám neoplatí, pokiaľ nemáte v databáze X ľudí.“ X môže byť teraz akékoľvek číslo. 100, 500 alebo 5000. Je to jedno.

Moje odporúčanie: Testujte od dňa 1. Hoci aj s 5 ľuďmi v databáze. Keď si totiž na niečo navyknete, ostanete to robiť neustále. Keď si navyknete na niečo, nebudete to meniť. Keď si navyknete, že váš emailing odosielate bez testovania, ostanete to robiť neustále. Chcete dôkaz? Tu je:

Napísal som na podporu firmy SmartEmailing ohľadne testovania. Došla mi odpoveď. Mimochodom tam bola poznámka, že testovanie robí veľmi málo zákazníkov. To potvrdzuje platnosť predchádzajúceho odstavca.

Mimochodom to potvrdzujú aj moje konzultácie s rôznymi ľuďmi v poslednom období. Je jedno, či sa jednalo o niekoho, kto mal v databáze 15 000 alebo 50 000 kontaktov… títo ľudia tiež netestovali!

Viete si predstaviť, že im emaily otvára napríklad 15 % ľudí a že by sa im podarilo toto zvýšiť o 20 %? Naozaj nájdete predmety správ, ktoré zaujmú viac ako ostatné. Pri databáze kontaktov 50 000, a tomto zvýšení, sa jedná o ďalších 1500 ľudí k súčasným 7500. Teraz už prehovára mailing k 9000 namiesto k pôvodným 7500 ľuďom.

Keď si zvykne nakúpiť potom 5 % ľudí a podarí sa zvýšiť aj toto číslo o 20 %, tak sa z pôvodných 375 zákazníkov dostávame na 540 zákazníkov. Ak je priemerná výška objednávky napríklad 1000 korún a dokážete ju tiež zdvihnúť o 20 %, stane sa to, že namiesto pôvodných 375 000 korún, minú teraz zákazníci z tohto jedného mailingu 648 000 korún.

Eshop teda zarobí skoro o 73 % viac… a to sme sa pozreli len na 3 premenné. Keby mal tento eshop lepší proces získavania kontaktov, viac si ich udržal, na dlhší čas, tak tieto malé zlepšenia prinesú behom roka niekedy aj 5 násobné zvýšenie zisku.

Viete, aké zvýšenie zisku spravia tieto malé zmeny behom 2,3,5 alebo 10 rokov?

Preto: Testujte! …okamžite. Nečakajte, kým budete mať X niečoho.

PS: Ak odoberáte emaily odo mňa, tak v tom dnešnom nájdete výsledky nedávnych 4 testov, ktoré som robil ako ja, tak jeden môj známy…

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (4)

ja mam v databaze iba 2 emaily, mam pocit, že ludia dnes nic nechcu

Reaguj na tento komentár

@dusan: Treba dať ľuďom motiváciu zapojiť sa do emailového spravodajcu. Musíte im vyriešiť ich problém.

Pocit, že ľudia dnes nič nechcú? Naposledy, keď som bol v hypermarkete, tak tam bolo plno 🙂

Treba testovať aj rôzne „magnety“ na zákazníkov… a potom zlepšovať celý proces získavania zákazníkov.

Reaguj na tento komentár

Skvělý článek o jednom mýtu, ale mám již Smartemailing 2.0 a ten zatím neumí A/B test kampaní. 😡

Reaguj na tento komentár

Testovať, testovať, testovať. Najväčšia chyba si myslieť, že zákazník si to myslí. Prax býva veľakrát iná.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »