Čítate: Komunikácia: Máte na ňu „vodičský preukaz“?

„Kôň tu bol, je a bude. Automobil je len prechodné módne riešenie.“
– bankári v roku 1903

Vedeli ste, že prvé „auto“ postavil misionár z Belgicka v Číne ako hračku pre vtedajšieho panovníka v roku 1672?

Prvý patent na auto bol udelený r. 1789.

1880 – Trvalo takmer ďalších 100 rokov, kým sa na auto dostali brzdy a začali sa vynachádzať spaľovacie motory.

1886 – Vo Veľkej Británii bol schválený zákon, že pred každým autom musí utekať človek (!) s červenou vlajkou a trúbiť na trúbku (!!!), čo tam efektívne zastavilo ďalší vývoj v tejto oblasti. Len si predstavte, že by zákon ponechali do dnes… Koľko ľudí by pracovalo ako vlajkonosiči pre autá? Idete do toho?? 🙂

1888 – Sťažnosti na veľký hluk a zápach donútili Karla Benza, aby požiadal o prvý vodičský preukaz.

Rok 1903 bol bohatý na rôzne vtipné zákony:

USA – bankári radili ľuďom NEinvestovať do firmy Ford: „Kôň tu bol, je a bude. Automobil je len prechodné módne riešenie.“ Ako sa asi tvárili, keď Ford vychŕlil behom nasledujúcich 15 rokov cez 15 miliónov „prechodných módnych riešení“?

Veľká Británia: Nutnosť registrácie každého auta; umožňuje majiteľovi jazdiť maximálnou rýchlosťou 32 km/h (najskôr vlajkonosič/trubač a teraz toto!).

Prusko (v Nemecku): Prvá povinnosť absolvovať test na úrade parných strojov. V roku 1910 rozšírená na celé Nemecko.

1977 – Belgicko ako posledný štát sveta zavádza povinnosť absolvovať test pred vydaním vodičského preukazu.

Podľa štátu teda trvalo až 305 rokov od vynálezu auta po povinnosť zložiť skúšku na preukaz.

Autá ani dnes nešoférujú všetci – deti, niektorí dospelí alebo domorodci v pralesoch.

Čo však robia všetci?

…bez ohľadu na vek, bydlisko alebo pohlavie?

Komunikujú s inými.

Je až zarážajúce, že test pred šoférovaním auta považujeme za samozrejmosť, ale do komunikáce s inými sa púšťame bez toho, aby sme vedeli, ako a čo nám druhí rozumejú, čo nám hovoria alebo aké signály podvedome vysielame.

Bez ohľadu na to, či to je pri vedení ľudí vo firme, pri výchove detí, v obchode alebo pri kariérnom raste.

Rozhodol som sa preto zmeniť súčasnú situáciu. Usporiadal som niekoľko konferencií efektívnej komunikácie. Na nich sa dozviete napríklad ja to, ako zbadať blížiace sa nedorozumenie a predísť mu už v zárodku, bez toho, aby vás to stálo veľa námahy.

Poznám dokonca ľudí v USA, ktorí majú za cieľ presadiť zákon, aby minimálne učitelia na školách poznali to, ako s deťmi efektívne komunikovať.

Keby každý musel ukázať komunikačný „vodičský preukaz“ pred tým, než začne viesť diskusiu, pred tým, než vôbec otvorí ústa, pred tým, než sa na niekoho čo i len pozrie; aké by to bolo??

Úspešní ľudia nečakajú na to, čo na nich okolnosti hodia. Úspešní ľudia konajú a sami sú iniciatívni. Aj napríklad v oblasti vlastného vzdelávania. Úspešní ľudia potom komunikujú efektívne.

Bude trvať ďalších 305 rokov, kým bude povinné komunikovať tak, aby sme si rozumeli, alebo si sami zľahčíte život a uvidíme sa niektorej z konferencií?

Je zbytočné zlepšovať sa v iných oblastiach, pokiaľ neviete efektívne predať ďalej vaše posolstvo a pokiaľ neviete efektívne porozumieť tomu, čo vám iní hovoria.

Preto som si urobil taký malý zoznam toho, ktoré školenia a tréningy sú zbytočné, pokiaľ nemáte základy efektívnej komunikácie:

  • Zlepšovanie manažérskych dovedností
  • Výchova detí a zlepšovanie rodičovských schopností
  • Zlepšovanie obchodných zručností
  • Tréningy toho, ako získať partnerku/partnera
  • Je zbytočné chodiť na teambuilding, pretože ten team má tiež svoje slabé a silné stránky, ktoré sa na jednodruhovom teambuildingu neprejavia
  • Stres manažment
  • Je zbytočné venovať sa email marketingu
  • Štúdiu vlastnej osobnosti a toho, čo nás urobí šťastnými
  • Profesné školenia a doplnkové vzdelávanie, ak pracujete s ľuďmi alebo vytvárate niečo pre ľudí (sprievodca, masér, kaderníčka, grafik, učiteľ, projektový manažér)

Toto všetko je zbytočné, ak neviete s inými ľuďmi komunikovať efektívne.

Naša osobnosť je pevne daná. Čo však môžeme ovplyvniť, je spôsob, akým sa správame a komunikujeme.

Prečítajte si o tejto téme viac cez tento odkaz: Zadarmo online mini kurz efektívnej komunikácie a možnosť prihlášky na konferenciu alebo workshop »

(3 z 5 konferencií na najbližších 10 mesiacov sú naplnené v čase písania článku)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »