Čítate: Afiliačné reklamy a uverejňovanie tvárí čitateľov

2

V posledných týždňoch sa u mňa zišlo viacero otázok od čitateľov. Dnešné otázky sú od čitateľky Tiny.

Po prečítaní Vašej stránky by som sa Vás chcela opýtať, ako je to s afiliátnymi reklamami. Je potrebná nejaká prvotná dohoda s danou spoločnosťou alebo stačí uverejniť link danej firmy na mojom blogu a automaticky sa začne spolupráca. Alebo to iniciujú až firmy na základe návštevnosti blogu?

V prvom rade – za celý môj život som počul zatiaľ len jedenkrát, že by firma iniciovala spoluprácu s blogerom. Vždy si bloger sám musí zistiť, že ktoré firmy/produkty/služby mu vyhovujú. Potom musí sám iniciovať začiatok spolupráce.

Potom prichádza na rad nejaká dohoda. Väčšinou sa u danej firmy zaregistrujete. Potom dostanete špeciálnu linku alebo inštrukcie. Cez ne budete mať zaručené to, že dostanete odmenu, ak niekto nakúpi cez váš odkaz. Niekedy firmy vyžadujú podpísať zmluvu pred začatím spolupráce, inokedy nie. Niekedy musíte tejto firme vystaviť faktúru. Inokedy musíte mať napríklad živnosť alebo s.r.o. na “sprostredkovanie obchodu”. Podmienky si určuje vždy partner.

Tiež by som sa chcela opýtať, ako je to s uverejňovaním fotografií (tváre), ktoré by mi čitatelia na výzvu poslali, avšak bolo by tam napísané upozornenie, že ich upravené fotky budú na stránke uverejnené. Je to dostačujúce ošeterenie?

Ideálne je mať písomný súhlas od človeka, ktorého fotografiu uverejňujete. Toto sa dá ošetriť cez podmienky používania web stránky. Tiež môžete vytvoriť zvlášť pravidlá, ktoré užívateľ odsúhlasí pri nahrávaní fotografie.

Radšej predpokladajte, že ľudia nevedia, do čoho idú, že o vás nikdy nepočuli a “podsuňte” im možnosť prekliknúť sa na podmienky.

Ak budete na tých fotkách nejako zarábať (použitie v reklame a podobne), tak sa to môže sprísniť. Pokiaľ fotky nebudete používať v reklame, tak odsúhlasené podmienky sú dostatočné.

Nezabudnite si dať do podmienok aj to, čo sa s fotkou deje, koho bude vlastníctvom po zverejnení u vás atď. Napr. Facebook ponecháva autorské práva užívateľovi a v podmienkach má, že môže tieto obrázky zobrazovať, čiže používať akýmkoľvek spôsobom.

Na strane druhej keď používate napríklad ICQ, tak autorské práva si ponecháva spoločnosť ICQ na všetko, čo do nej napíšete.

V každom prípade – pokiaľ si nie ste istý, kontaktujte sa s právnikom alebo iným odborníkom, ktorý vám v danej veci poradí.

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (2)

Ahoj skvele rady mam ešte dotaz..

Mozem uverejnovat PPC reklamu na svojom blogu/magazine, ak som sukromna osoba? Musim to potom danit, priznavat prijem…apod?

Reaguj na tento komentár

@Ivan: Reklamu u seba uverejňovať môžeš. Samozrejme z nej nesmieš mať príjem Ty, ak ho nechceš daniť. Môžeš tam dať napríklad reklamu niekoho iného. Ak chceš touto cestou zarábať Ty, prečítaj si Dane, DPH a Google AdSense

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »