Čítate: Vyhodnotenie veľkého dotazníka blogovania

Všimli ste si, že slová ako blog, bloger, blogosféra a podobne sa dostávajú čím ďalej tým viac do popredia? Je to najmä tým, že práve na myšlienke blogovania a mikroBLOGovania stavajú moderné služby ako napríklad Facebook.

Práve preto som sa rozhodol urobiť výskum, kto používa klasické blogy, koľko má rokov, koľko z nich zarába a tak ďalej.

Nejaký čas mi trvalo spracovať výsledky, pretože automatizované spamovacie stroje sa vynašli a hlasovali tiež. 🙁 Prišiel som na to tak, že na otvorené otázky odpovedali nezmyselnými odkazmi. Tieto hlasy som úplne vymazal. Rovnako som nezapočítaval ani hlasy, ktoré vyzerali celkom nezmyselne… vysvetlím, keď sa k nim dostaneme. 🙂

Celkovo bolo 26 otázok, z toho 2 otvorené. Poďme ich teda postupne rozobrať:

Predstavme sa navzájom

Začnime zložením môjho “publika”. Výsledok poukazuje najmä na to, že začať blogovať sa neboja ľudia v žiadnej vekovej kategórii a ani zarábanie cez blogy nie je ľuďom až také cudzie, ako by sa mohlo zdať.

Koľko máte rokov?

3/4 ľudí má medzi 15 a 34 rokmi. Sú mladí, perspektívni a zároveň môžu niečo dokázať. Výhodou je, že ľudia v tomto veku už nepovažujú počítač za niečo nové a neznáme a zároveň môžu ovplyvniť svoju budúcnosť. Napríklad písaním kvalitného blogu. 😉

Muž/žena?

V minulosti to boli práve ženy, kto si písal nejaký ten denníček. V dotazníku dominovali muži – bolo ich až 78 % oproti 22 % ženám.

Pretože mám k dispozícii i údaje z e-mailového bulletinu, tak ich sem dám pre porovnanie.

V čase vyhodnocovania som mal zloženie e-mailov v pomere 38 % ženy a muži mali 62 %. Z toho vyplýva, že muži buď radšej vypĺňajú dotazníky, alebo ženy sa radšej prihlasujú na odber noviniek cez e-mail.

Ako dlho už blogujete?

Asi štvrtina respondentov sa ešte len chystá s blogovaním začať. Práve pre nich sú určené články v sekcii začíname. Tých článkov je na tomto blogu zároveň najviac.

Začínajúcim blogerom sa snažím podať pomocnú ruku. Keď však prechádzame vo výsledkoch ďalej, zisťujeme, že zloženie začínajúcich a skúsených blogerov je viac-menej rovnocenné.

Tiež som rád, že tí, čo blogujú už dlhší čas, nachádzajú na stránke rozhladna.sk stále novú inšpiráciu. Najlepšie sa to dá vyjadriť spojením “celoživotné vzdelávanie”.

Zapamätajte si tých 24 %, čo sa ešte len chystajú začať a pozrite si ďalší výsledok ohľadne návštevnosti:

Čitatelia za deň

29 je o niečo viac ako 24, takže v čase vypĺňania dotazníka tu boli nejakí ľudia s čerstvo založeným blogom… a nebolo ich málo! Koľko respondentov má do 50 čitateľov denne má alebo nad 500 vyčítate z grafu.

Čo sa z grafu nedozviete, je že pôvodne som mal odpovede odstupňované do 8 úrovní, ale segmentáciu medzi 1000 a 10 000 čitateľmi denne alebo dokonca voľbu nad 10 000 návštevníkov za deň nikto nevyužil…

Koľko aktívnych blogov máte?

…zahrnutí sú len tí, čo už blogujú, pretože by sme tu mali opäť tých 24 % zo všetkých hlasujúcich s nulou…

Moji čitatelia majú 1-5 blogov, zároveň nikto nemá viac ako 5 blogov. Asi 3 z 5 čitateľov majú 1 blog. 1 z 5 má 2 a veľmi málo ľudí má blogov viac.

Snažíte sa cez blog zarábať?

Tu sa dostávame k sľúbeným nezmyselným odpovediam: Touto cestou pozdravujem všetkých, čo odpovedali, že sa ešte len chystajú založiť si blog a už sa snažia cez neho zarábať. Vaše hlasy tu nie sú započítané.

Inak je situácia zhruba vyrovnaná:

  • 53 % respondentov sa snaží cez blog zarábať

V pokračovaní sa budem venovať spôsobom zarábania, finančnému výnosu a tomu, s čím kto zápasí.

(Obrázok od erix!)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »