Ak si kladiete otázky, ako čo najlepšie využiť čas strávený na Twitteri, mám tu pre vás nie jeden, ale hneď 50 tipov. A ak ste si náhodou aktivovali účet po minulotýždňovom príspevku čo je mikroblogovanie, určite sa zaujímate o to, ako ho využiť čo najefektívnejšie.
Dnešný príspevok som rozdelil do dvoch častí. V prvej sú tipy a nápady, na čo všetko môžete mikroblogy využiť. Samozrejme, že niektoré tipy využijete i na klasických blogoch alebo v iných sociálnych sieťach.
V druhej časti sú tipy, ako sa správať vrámci sociálnych sietí, ako si uľahčiť prácu s nimi a ako sa správať k ostatným. Netvrdím, že sa mi darí všetkými radami riadiť sa… ale viete čo sa hovorí o žiakoch dobrých učiteľov 😀
Tipy pre využitie mikroblogov
- Informácie o novinkách na stránkach, novinky – Sledujte @rozhladna a pochopíte, čo myslím. Tiež sa o aktuálnom dianí vo svete dozviete cez sociálne siete rýchlejšie, ako cez iné metódy.
- Výuka – Už dávno je známe, že deti, čo sa učia z domu cez počítač sú oveľa viac vzdelané ako tie, čo denne chodia do školy. Ak sledujete správnych ľudí, ste vo výhode.
- Výuka netrpezlivosti – Každý chce všetko rýchlo, hneď a okamžite. Nič nepočká. Obávam sa, že tieto médiá z nás robia netrpezlivých ľudí.
- Branding – Vytvorte o sebe obraz sociálnej dostupnosti, informovanosti, profesionálnej firmy…
- Hľadanie odpovedí – Stačí sa len spýtať. Napríklad: Ako ďalej? Čo si myslia ostatní? Kde nájdem toto?
- Kritika – úzko súvisí s predchádzajúcim bodom. Môžete nájsť vašich kritikov a študovať ich.
- Služby zákazníkom – Mikroblogy síce nikdy nenahradia iný zákaznícky servis, ale ako doplnok sú skvelé. Možno si zákaznícky servis za pár rokov ani nebudeme vedieť predstaviť bez sociálnych sietí.
- Najímanie ľudí – Potrebujete grafika, programátora alebo človeka na marketing? Pošlite správu a čakajte odporúčania od priateľov.
- Získavanie nových priateľov – Zoznamovanie sa cez internet je už dnes známe asi všetkým. Na Twitteri tiež nájdete zopár (desiatok miliónov) ľudí.
- Získavanie výhod – Potrebujete sa dostať k testovacej verzii nejakého programu? Stačí osloviť správnych ľudí a ste “in”.
- Použite to ako svoj zoznam činností, čo máte spraviť – Prístupné z akéhokoľvek miesta na zemi. Keď činnosť dokončíte, môžete na Twitteri váš “tweet” (čítaj “tvít”) vymazať.
- Riadenie projektu alebo firmy – môžete vytvoriť účty, cez ktoré budú komunikovať zamestnanci. Účty môžu byť samozrejme označené ako súkromné, aby ich nikto “nezasvätený” nevidel.
- Rozvoj firmy – ak sú vaši pozorovatelia online, môžu vám dať nápady kedykoľvek. Stačí počúvať.
- Získavajte zákazníkov – Rovnako ako RSS, môžete použiť i mikroblogy alebo iné sociálne siete na šírenie správy o novom produkte. Bežný účet by mal takýchto “komerčných správ” obsahovať najviac 10 %. Nezabudnite odkazovať na blogy, obrázky, dávať tipy atď.
- Poznámky – Zaznamenávajte si, čo chcete spraviť, akým nápadom sa venovať, prípadne odkazy na relevantné stránky.
- Časy konania udalostí – Firmy môžu informovať o predvádzacej akcii, ostatní napríklad o babičkinej narodeninovej párty.
- Nájdite nasledovníkov – Sú ľudia, čo chcú nakupovať a ľudia, čo vás chcú sledovať. S oboma skupinami sa môžete potom spojiť priamymi správami alebo získať ich “offline” kontakt.
- Živé vysielanie – Obmedzenia, napríklad v množstve znakov, zamedzujú poskytnúť detailné pokrytie udalosti. Umožňujú však robiť výstrely ako: “Predstavený iPad.” “Nemá to kameru.” “Je to vraj ideálne na surfovanie po internete v gauči.” atď.
- Časový manažment a analýza – Toto môže znieť trochu nudne, ale ak potrebujete odsledovať, na ktorej úlohe trávite koľko času, riešenie je tu.
- “Lifestraming” – je ako predchádzjúci bod s tým, že prácu nebudete nijako pitvať, ale to, čo sa bude diať inokedy áno. Jednoducho budete “vysielať svoj život”.
- Získajte hlasy – Potrebujete byť zvolená za Miss Internet? Pošlite svojim nasledovníkom stránky, kde sa dá za vás hlasovať.
- Sledujte konkurenciu – Spomína vás? Čo robí? Spomínajú ostatní konkurenciu? Čo o nej hovoria?
- Nečakajte zárobky – sociálne médiá sú dobré, ak potrebujete získať pozornosť, ale zapamätajte si, že pozorovatelia chcú pozorovať, nie nakupovať!
- Mikroblogy “nakopnú” váš blog – Niektorí si mylne myslia, že mikroblogy zabíjajú blogy. Omyl! Na mikroblogu nájdete námety na váš ďalší blogový príspevok.
Tipy pre mikroblogovanie samotné
- Obmedzte sa na tri príspevky denne alebo tri príspevky týždenne. Aj tu platí, že ľudia chcú čítať, čo píšu iní.
- Používajte všade jedno meno, aby vás známi mohli nájsť. Na blogu, Facebooku, mikroblogoch, na YouTube…
- Ťažisko majte na tom, čo si získalo vašu pozornosť. Nepíšte čo ste raňajkovali alebo kde práve ste (pokiaľ to nie je napríklad vo vesmírnom hoteli)
- Používajte desktopového klienta alebo mobilnú aplikáciu namiesto web stránky. Môj tip: Tweetdeck. Funguje na PC, Macu, Linuxe aj iPhone.
- Majte ostatných na pamäti – poraďte im alebo im odporučte niečo dobré
- Sledujte zaujímavých ľudí. Zistite si, koho sledujú oni a možno vás zaujmú aj ich “tvíty”.
- Upozornite kam odkazujete. Je to prezentácia? Označte ju PPT. Je to video na stiahnutie? Upozornite na to.
- Okrem odkazu na stránku, skúste vložiť aj otázku alebo vysvetlenie, čo nasleduje
- Nie je to o množstve. Chcite len najkvalitnejšie kontakty. Nesledujte každého. Aj tak nemôžete vedieť, čo robí celý svet. Veď si ani nepamätáte, čo bolo vo včerajších večerných správach na jednom kanále… Ako si myslíte, že stihnete sledovať 500 ľudí??
- Rovnako aj vy píšte hodnotné príspevky a poukazujte na dobré veci
- Reagujte, nepreháňajte to. Nemusíte sa vyjadriť ku každej správe, čo vidíte.
- Buďte ľudskí! Firemný účet a osobný účet môžete mať v jednom. Tiež môžete odkazovať na osobné príbehy vašich zamestnancov.
- Majte vo firme viac (mikro-) blogerov. Sme len ľudia a občas chceme tiež dovolenku.
- Mikroblogy nikdy nenahradia iné marketingové cesty
- Nepočítajte s tým, že tu mikroblogy budú aj zajtra! Využite príležitosť, pokiaľ je tu. Zajtra možno nebudú mať na faktúru za elektrinu alebo ich serverovú farmu postihne zemetrasenie…
- Obmedzte čas strávený na sociálnych sieťach. Použite klasický budík, stopky alebo kuchynské hodiny. Čas sa tam stráca naozaj rýchlo
- Ak sa budete v práci celý deň venovať takýmto veciam, počítajte s tým, že zajtra tam už nemusíte byť vítaný
- Nečítajte všetko
- Necíťte sa vinným, ak niekomu neodpoviete
- Používajte priame správy, ak cítite, že to, čo sa chystáte napísať, nemá hodnotu pre ostatných
- Používajte skracovanie adries. Ušetríte pár znakov. Môj tip je bit.ly
- Overte si, kam takéto skrátené adresy vedú pred tým, než si stiahnete do počítača vírus
- Nenechajte sa odtrhnúť od produktívnej práce
- Majte cieľ, inak je to len čisté zabíjanie času
- Existujú aj iné spôsoby, ako to spraviť
- Záverečný tip: Zabávajte sa!!!
26 + 24 = 50! Máte aj vy nejaký tip?
(Obrázok od koroshiya)
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Čo je mikroblogovanie?
Nasledujúci príspevok na stránke: Ako si nájsť čas na blogovanie? »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.
Ďakujem za poučné informácie, ste skvelý 😉
Reaguj na tento komentár