Čítate: Ako jednoducho naplánovať ciele? …blogu alebo čohokoľvek iného…

5

Ako na jednoduché plánovanie cieľov blogu? Už asi máte predstavu o tom, čo zahŕňa budovanie úspešného blogu. Čo však zahŕňa plánovanie?

Samotné slovo plánovanie znie možno pre niekoho strašidelne. Nemáte sa však čoho obávať. Dnešné plánovanie bude jednoduché a zvládne ho každý skoro-bloger. Na príklade blogu ukážem, ako odporúčam, aby ste pristupovali k plánovaniu.

Budete k nemu potrebovať pero a papier a môžeme sa do toho pustiť. Verím, že už teraz máte aspoň minimálnu predstavu o tom, čo chcete s podnikaním alebo blogovaním dosiahnuť. Inak to nemá veľmi zmysel…

Radšej, ako zhotoviť dlhosiahly podnikateľský zámer so všetkými zložitosťami, budeme tvoriť pár bodov na papieri. Bude to jednoduché, avšak hodnota bude nevyčísliteľná! Nemôžeme jednoducho spustiť blog alebo vypustiť raketu na Mars a začať dúfať v to najlepšie.

Pred tým, než budeme pokračovať, pripomeniem pasáž zo známej rozprávky.

Predstavte si, že ste Alica v krajine zázrakov prichádzajúca na rozcestie v lese. Začína sa teda vypytovať mačky:

“Povedala by si mi, prosím, kadiaľ sa odtiaľto dostanem?” opýtala sa Alica.
“Záleží na tom, kam sa chceš dostať,” povedala mačka.
“To mi je jedno,” povedala Alica,
“Potom je jedno, kadiaľ pôjdeš,” povedala mačka.

Bystrá mačička, však? 😀

Ako vyzerá plán (blogu)

Nie je to žiadna formálna záležitosť. Nepotrebujete dokonca ani skúseného poradcu na rizikové investície! Bude to jednoduchá vec na jeden papier formátu A4:

  1. Vízia – kto je cieľová audiencia a čo ponúkate?
  2. Misia – pripravte jedinečné riešenie alebo poskytnite hodnotu
  3. Ciele – čo sa snažíte svojim blogom/podnikaním dosiahnuť?
  4. Stratégie – ako sa dostanete k cieľom?
  5. Činy – čo musíte urobiť na dosiahnutie cieľov s uvedenými stratégiami?

Trochu o tom porozmýšľajte. Nebojte sa rozvinúť odpovede i napriek stručnosti otázok. Toto sú veci nad ktorými kľudne rozmýšľajte aj hlbšie. Nebojte sa písať svoje myšlienky – nikomu (okrem seba) ich nebudete ukazovať.

Pri písaní cieľov majte na mysli manažérske pravidlo MČ. Nejedná sa o mestskú časť, ako sa môže zdať:

  • M ako merateľné – je bezpochyby jasné, či bol cieľ dosiahnutý (napíšte si preto nejaké číslo)
  • Č pre časovo viazané – deň a mesiac, kedy to chcem dosiahnuť (do kalendára si dajte poznámku v deň D, aby ste vyhodnotili, či ste to dosiahli)

Sám na sebe vidím, že neviem odhadnúť, koľko času trvá dosiahnutie určitého cieľu. Napríklad ak sa chcete venovať blogu len hodinu denne, nesnažte sa napísať do stratégií, že využijete 5 rôznych marketingových taktík behom nasledujúcich 3 dní. Tiež si napíšte cieľ, koľko návštevníkov chcete mať za mesiac, za 3 alebo za pol roka.

Je to o marketingu!

Máte skvelý nápad na blog. O téme viete napísať stovky článkov. Čo je najdôležitejšie: Zvolenú tému milujete! Kde môže byť teda háčik?!

Máte sa ako dostať k vašej cieľovej skupine? Bude to nákladné? Vyžaduje si spustenie blogu kúpu reklamy vo vyhľadávačoch? Musíte sa stať členom nejakého klubu, aby sa o vás začali ľudia zaujímať?

Niekedy sa stane, že práve to, na čo sa chcete sústrediť vôbec nie je vyhľadávané. Takáto téma je pre začínajúceho blogera úplne nevhodnou. Služba alebo produkt, o ktorý sa ľudia dnes nezaujímajú, je väčšinou oveľa náročnejšia na marketing, než tá, ktorú denne používajú od niekoho iného.

Nechcem povedať, že sa máte sústrediť na kľúčové slová vo vyhľadávaní. Vždy existuje viacero spôsobov ako osloviť potencionálnych čitateľov. Ťažisko by však malo byť v marketingu a vzťahoch.

Dobrý obsah síce spôsobí, že si vás ľudia uložia alebo začnú odoberať váš RSS kanál. To sa však nestane, ak vás nenájdu. Ľudia neprídu len preto, že ste niečo postavili…

Tak veľa práce a tak málo času

Čítali ste už článok, kde vám dali zoznam 238 vecí na rozrastenie blogu a to bolo asi tak všetko? Potom ostalo všetko už len na vašich bedrách, aby ste vybrali správnu kombináciu a dúfali, že práve ona je tá najvhodnejšia pre rast vášho blogu.

Možno vám to znie povedome. Ak nie, mali ste veľké šťastie! Prejdeme však rovno k jadru veci:

Ak začínate, počítajte s nasledovným rozložením času do činností spojených s blogom

  • 25 % časuadministratíva, správa, technické a súvisiace záležitosti
  • 35 % času – reklama a marketing
  • zvyšok času je na blogovanie samotné. Vo firme je zvyšok tá výroba, výstavba, poskytovanie vašej služby…

Ak sa chcete blogovaniu venovať napríklad 20 hodín mesačne, vyzerá to nasledovne:

  • 5 hodín budete tráviť v „backende“, čiže vylaďovať fungovanie blogu, spravovať ho a aktualizovať
  • 7 hodín sa budete venovať propagácii
  • a 8 hodín budete tvoriť samotný obsah

Teraz si asi myslíte – tak z 5 hodín venovaných blogu budem len 2 písať články? Dobrá správa: áno, len 2 hodiny! Zvyšok sa povenujete komunikácii s kolegami – blogermi, budete si robiť reklamu na Facebooku, na iných blogoch alebo inde niekomu pomáhať, prípadne dolaďovať detaily na vašej stránke. Je to zábavné a stojí to za to!!

Samozrejme tieto časy nie sú nijako pevne dané, ale na začiatok máte aspoň nejakú predstavu o tom, čomu sa treba ako dlho venovať. Každý si nakoniec nájde svoj štýl, ktorý mu bude fungovať.

Radšej ako by som vás mal na záver zavaliť ďalšími informáciami, zoberte si pero a papier. Choďte na svoje obľúbené miesto, kde vás nebude nikto a nič rušiť, zoberte si prípadne so sebou svoju obľúbenú pochúťku. Čaká vás veľmi dôležitá úloha…

PS: Chcete pomôcť s plánovaním, uistením sa, či idete správne alebo návrhom úplne novej stratégie? Využite zlomovú business konzultáciu zadarmo »

Chcete sa podeliť s vašimi myšlienkami s ostatnými? Zanechajte komentár!

(Autorské práva patria príslušným vlastníkom)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (5)

Super článok, naozaj sa oplatí investovať trochu času do toho plánu, sám som si napísal podobný a pomohlo to. Postupom času vás blogovanie chytí a nepustí. A ten dobrý pocit, keď sa to iným páči… 😉

Reaguj na tento komentár

Vedel som čo chcem, ale teraz to viem presne. A to vďaka uvedeným 5-tim bodom plánu, podľa ktorého som postupoval. Venoval som tomu hodiny a zapísal viacero A4-iek (išiel som do detailov), ale oplatilo sa. Som si istý, že moja snaha prinesie svoje ovocie a s blogom budem spokojný nielen ja.
Dobrá práca Martin, len tak ďalej 😉
Marcel má blog, ktorý naposledy zverejnil: Blog autora týchto stánok

Reaguj na tento komentár

@Marcel: Viacero A4-iek? To si nemal prezrádzať 😀 Ja som akurát včera natrafil na tú moju… a bola len 1. A niečo k tomu ešte v počítači 😉

Reaguj na tento komentár

Myslím si, že je nanajvýš vhodné si tento plán nielen zhotoviť, ale ho aj pravidelne kontrolovať, aby sme sa neodklonili od pôvodného zámeru, ale postupne realizovali všetky vytýčené ciele.
Len tak na margo: tie A4-ky mám napísané v počítači 😀
Marcel má blog, ktorý naposledy zverejnil: Blog autora týchto stánok

Reaguj na tento komentár

Veľmi dobrý článok Martin, vždy si rád čítam tvoje články. Sú pre mňa obohacujúce. Pri tomto článku ma napadlo jediné. Synchronicita. Zjavne to, čo robím má zmysel. Tvoj článok úplne dopĺňa to, čo prežívam za posledný mesiac a pridáva Ďalšie dôležite veci do To do listu. Ďakujem 🙂
Martin má blog, ktorý naposledy zverejnil: Čo potrebujeme k získaniu kontroly

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »