Že s týmto už máte skúsenosti? Dovoľte mi teda prezradiť vám ešte pár tipov, ako to udržať na rovnakej úrovni i naďalej 😀
Rád by som napísal článok, ako mi môj blog zarobil 999 999 999,99 eur. (Suma nie je vymyslená – pýtal som sa v mojej banke, koľko mi môžu maximálne pripísať na účet…) Takú skúsenosť žiaľ nemám a preto budem písať o tom, čo ma už stretlo.
Keďže ide o peniaze, treba mať niečo stále na mysli: Hlavný cieľ tohto článku je naučiť sa, ako sa zbaviť toho čitateľa, ktorý by mohol niečo kúpiť alebo kliknúť na reklamu.
1. Píšte nepravidelne
Načo by ste chodili napríklad na rozhladnu každý pondelok? Nebude lepšie keď uverejním jeden článok v stredu, ďalší v pondelok a nasledujúci vo štvrtok? Tak sem budete musieť chodiť denne, mne sa zvýšia pageviews a vy zabijete nejaký ten čas. Aj tak ho máte určite príliš veľa. Inak by ste ho nezabíjali tu, že ano?
Po pár dňoch, naplnených novými článkami, padne dobrá nejaká polročná prestávka. Tak máte zaručené, že čitateľov neutopíte v množstve informácií.
Čomu sa za každých okolností vyhnúť sa dozviete tiež v článku: Ako často písať a koľko času to zaberie?
2. Píšte extrémne dlhé príspevky
Pokiaľ napíšete niečo kratšie ako 10 000 slov, nerozmýšľajte ani náhodou o tom, že by sa to malo uverejniť. Ak napíšete niečo ešte dlhšie, mohlo by niektorým napadnúť rozdeliť príspevok do viac dielov.
Dôrazne vás upozorňujem: Od toho upustite! Mohlo by sa stať, že sa zväčší posuvná lišta a bude ju možné myšou uchytiť a pohodlne “skrolovať”. Zoberte si príklad z tejto stránky: Posuvník je veľmi veľký a zaberá zbytočne veľa miesta… Fuj!
3. Nedržte sa jednej témy
Pozrite sa sem: Tento blog sa špecializuje na jednú úzku tému – ako na blog. Koho to zaujíma? Moju mamu… tú vlastne ani nie… moju sestru a možno ešte niekoho. Je to síce málopravdepodobné, ale predpokladajme, že by sa niekto našiel. To je teraz ale jedno. Hlavným cieľom je zbaviť sa ich. Tu je návod:
Píšte o tom, čo vás napadne. Vždy! Nenechajte si ujsť žiadnu príležitosť! Predstavte si, že by tento blog mal nejaký cieľ alebo nejakú jednu tému. Nuda. Absolútne neprípustné!
Tejto rade sa vyhnite zďaleka. (Uvádzam ju sem naschvál, pretože niekoho môže napadnúť niečo plánovať a z toho by mohol vzísť zárobok, čo je absolútne… viete čo.) Sľúbený exemplárny príklad: Ako jednoducho naplánovať ciele blogu?
4. Píšte nezaujímavé články
Ide do tuhého. Píšete o rôznych témach. Píšete dlhé príspevky. Píšete dokonca nepravidelne. A ten skalný čitateľ sa tu stále drží. Čo teraz?
Riešenie je prosté: Napíšte niečo nezaujímavé. Najlepšie nejakú štatistiku so všetkými dostupnými dátami, podporenú zahraničným výskumom. V žiadnom prípade nevkladajte do textu zaujímavé informácie alebo obrázky!
5. Píšte s chyabmi
Toto je internet, nie vaša dilpomovka a preto sa ani náhodou neobťažujte s opravou gramatiki a pravopysu a tiež píšte vety také dlhé, ako sa to len dá, pretože by to potom niekto mohol pochopiť, mohlo by to mať štruktúru, zmysel a samozrejme používajte množstvo slov z hantýrky, pretože ten čitatel to šecko musí pochopyt, ved neny z dzedziny kde sa drmolí nejakým dialektom, nye?! No a samozrejme, že článok nejako natáhneš kopou zbytočných a opakujúcich sa slov a viet a nikdy nepoužívajte jednu osobu. To by si si mohol niekoho udržat. To nemá zmysel písat k veci, bez omáčky a bez zbytočných žvástov!
Aha ho: Zoznam čomu sa vyhnúť pri uverejňovaní článku. V žiadnom prípade ani nečítať: Môj tajný zoznam na kontrolu článku pred uverejnením
6. Píšte neprehľadne
Toto je veľmi dôležité. Niektorí blogeri majú vo zvyku používať odrážky, zvýraznenia, nadpisy, podnadpisy alebo citáty. Tomu sa vyhýbajte, čísla píšte vždy slovne a na odseky zabudnite úplne! Inak by sa mohlo stať, že si nejaký “rychločitateľ” niečo prečíta rýchlejšie a mohol by mať z toho úžitok. A čo by urobil so zvyšným časom? Mohol by kliknúť na nejakú reklamu, čo by znamenalo… ani na to nechcem pomyslieť!
Ako som už písal vyššie. Čitatelia majú kopu času. Prečo by si inak asi čítali váš blog, že? Použitím návodu pre rýchločitateľov im pomôžete! Nebudú ich bolieť oči, veľmi ľahko nájdu čo hľadajú a mohlo by sa stať, že omylom kliknú na… 😮
Jednoznačné pravidlá, čomu sa vždy vyhnúť sú tu: 7 pravidiel dizajnu pre blogerov. Odporúčam vyhnúť sa im naozaj veľkou okľukou a radšej ich ani nečítať. Čo keď by vzniklo pokušenie ich použiť??
7. Berte blog ako žart
V žiadnom prípade to neberte ako biznys. Mohlo by sa stať, že ho dovediete do úspešného konca. Je jedno o čom píšete (viz bod 3), je jedno aký máte vzhľad a je úplne jedno, koľko času blogu venujete. Nevenujte sa mu denne, neplánujte a najmä nič nové na ňom nerobte!
Neposkytujte žiadne hodnotné informácie, žiadnu kvalitu, neberte to seriózne a už vôbec neprezrádzajte, že máte nejaké skúsenosti! Prenieslo by sa to do vášho písania a obsahu. Čitatelia by sa mohli vrátiť a začať vám dôverovať.
Tiež píšte bez úcty k čitateľovi a zhoďte všetkých naokolo. Najlepšie v článkoch, ktoré nebude nikto chápať. Za ideálnych okolností ani sám autor ❗
8. Skryte vaše články
OK, odignorovali ste ma až sem a napísali vynikajúci článok v rozpore s bodmi 1 až 7. Vhodný čas napraviť to celé reklamou. Áno, počujete dobre, ideme primiešať reklamu a podstúpiť riziko, že na ňu niekto klikne… Ale žiaden strach. Pri použití nasledovného receptu je riziko naozaj minimálne:
Umiestnime ju totiž do každého kúta stránky. Vlastne ideálne bude, keď celú prvú stránku zaberie reklama a niekde v dvoch tretinách je malé nevýrazné tlačidlo “Preskočiť reklamu”. Nezabudnite, že musí byť bledošedé, ak máte biele pozadie. Na väčšine monitorov tak ideálne splynie s pozadím. Ale má to výhodu, že vás nikto nemôže obviniť z toho, že sa reklama nedá preskočiť 😉
9. Doména
Zvoľte niečo dlhé. Vhodný príklad: www.navodynanahratiephpajpgsuborovnaftpserveranaslednespustenieblogu.sk. Ako zlý príklad uvediem www.rozhladna.sk. Táto doména nehovorí nič o tom, čo je obsahom stránky. Ak budete náhodou pripravovať reklamu pre vašu firmu do rádia, je ideálne do dlhého názvu doplniť pomlčky. Tak sa efektívne natiahne čas prečítania názvu domény v étery: “Vé vé vé, bodka, návod, pomlčka, na, pomlčka, nahratie, pomlčka, pé há pé, pomlčka, a, pomlčka, jé pé gé, pomlčka, súborov, pomlčka, na, pomlčka, ef té pé, pomlčka, server, pomlčka, a, pomlčka, následné, pomlčka, spustenie, pomlčka, blogu, bodka es ká.” Povedať “vé vé vé rozhľadňa es ká” je až 10x ( ❗ ) kratšie a hrozí, že poslucháč dokáže udržať pozornosť, prísť na vašu stránku a niečo si kúpiť! Bŕŕ…
Jeden ironický príspevok nájdete aj tu: Ako si vybrať názov a doménu?
10. Neustále fidlajte s dizajnom stránky
Nepodarilo sa vám dodržať prechádzajúcich 9 bodov? Nevadí! Ešte sa to dá zachrániť: Namiesto písania článkov meňte dizajn. Neustále! Moje odporúčanie je minimálne raz za 3 mesiace. Meňte farby, testujte stále nové pluginy, nové programy na blogovanie a samozrejme sa hrajte s logom. Investujte do toho všetok čas venovaný vášmu novému blogu.
Inšpiráciu na to, čo ešte doplniť na stránku nájdete v príspevku: Aké prvky majú byť na blogu?
Pri dodržaní týchto zásad máte zaručené, že vám blog nič nezarobí. Máte ešte nejaký nápad, ako sa zbaviť čitateľov?
A o týždeň? V pondelok bude… prekvapenie! 😉 Pekný pracovný týždeň a úspešnú likvidáciu návštevníkov prajem!
(Obrázok od lepiaf.geo)
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: Prečo propagujem RSS, keď jeho odberatelia potom nemusia chodiť na môj blog?
Nasledujúci príspevok na stránke: Čo by blogeri radi našli pod stromčekom? (Otázka pre čitateľov) »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.
Ten biznis bol s tvrdým “y” napísaný naschvál na odstrašenie čitateľov ? 😉
Reaguj na tento komentárHehe, áno… Ale že práve toto vyvolá prvú reakciu k článku som nečakal 😀
Reaguj na tento komentárVšimol si si, že v 5. odseku sú poprehadzované písmenká a ešte väčšie chyby? 😉
Článok som preletel len tak zbežne…
Reaguj na tento komentárBod 9 : Doména
Spolu s kamarátom som zakladal blog v januári a ono je naozaj makačka vôbec nejakú doménu vymyslieť. Väčšina je už obsadená a ak nemá obsahovať pomlčky čiarky, výber sa zužuje.
Bod 1 : Pravidelnosť
Ja som pravidelnosť zúžil na 1 článok / 1 mesiac. Síce mám v zálohe 3 články a dokázal by som uverejňovať 2 články / mesiac, nechávam ich však radšej dozrieť, aby boli lepšie a s čo najmenej chybami.
Bod 3 : Jedna téma
Musím povedať, že s týmto nesúhlasím. Práve preto, mám na webe kategórie úplne hore, aby si človek klikol na tú, ktorá ho zaujíma. Aby som oddelil elektroniku od nekonečných fotočlánkov. A čo chystané plastelínové videá? 🙂
Bod 8 : Skryte Vaš články
Reaguj na tento komentárMusím povedať, že s týmto si ma presvedčil. Pôvodne som RSS vyhadzoval, nech nezaberá miesto na stránke, ale už je späť.
Pozitívne hodnotím zmenu Tvojho štandardného štýlu písania. Je to veľké oživenie. Najviac sa mi páčil 5. bod – skutočne som sa zasmial 😀
Reaguj na tento komentárMarcel má blog, ktorý naposledy zverejnil: Blog autora týchto stánok
Pred mesiacom som spustil svoj prvý blog http://www.akopredavat.sk, kde uverejňujem rady pre obchodníkov, ako lepšie predávať. Nie na internete, v klasickom off-line biznise. Pozrel som si tých 10 spôsobov a odľahlo mi. Zistil som, že som na dobrej ceste. Dobrý blog, Martin, má “dušu” a dáva dobré info! MM
Reaguj na tento komentárMartin Mišík má blog, ktorý naposledy zverejnil: Všetko je pekné- ale ste drahí!
@Martin Mišík: Ahoj Martin! 🙂
Som rád, že sa naša blogosféra rozrastá o praktické blogy. Predávanie off-line je stále číslom 1 v akomkoľvek zarábaní…
Reaguj na tento komentárČlánek mně pobavil 🙂
Reaguj na tento komentár