Čítate: Ako sa pripravíte na „rýchločitateľov“?

4

Ako sa pripraviť na rýchločitateľov

Čitatelia web stránok sú známi tým, že na web stránky sa pozerajú len krátko a dlhé príspevky prebehnú očami bez toho, aby ich skutočne doslova čítali. Toto platí dvojnásobne o čitateľoch používajúcich RSS kanály. Namiesto toho, aby prečítali všetko, hľadajú kľúčové slová a frázy.

V dôsledku tohoto je dôležité vedieť, ako písať obsah, ktorý je možné “prebehnúť” bez zdržania sa a ako písať a tvoriť techniky na prácu s týmito čitateľmi a nie proti nim. Tu je pár tipov:

  • zvýraznenie – používajte tučné, kurzívu, VEĽKÉ PÍSMENÁ, podčiarknuté slová a ich kombinácie na zvýraznenie pointy. Nepreháňajte to však, pretože oči sa musia uspôsobiť a rôzne zmeny vo formátovaní spomaľujú čitateľa, ktorý číta všetko.
    Veľké písmená sú ťažšie čitateľné ako malé, tmavočervené na bledočervenom pozadí sú takmer nečitateľné a už vôbec nepoužívajte rôzne ozdobné písma. S podčiarkovaním riskujete pomätenie čitateľa, ktorý si môže myslieť, že sa jedná o odkaz a bude na text klikať a stránka sa mu nie a nie otvoriť…
  • štruktúra nadpisov a podnadpisov – v dlhých textoch pomáhajú budovať štruktúru a tiež našim rýchlonávštevníkom skrolovať na časť dokumentu, ktorá ich najviac zaujíma.
  • zoznamy ako tento nie sú žiadnym prekvapením a čitatelia ich majú radi.
  • voľné miesto – pri dizajne stránky sa nesnažte zaplniť každý milimeter nejakým textom, obrázkom, reklamou alebo odkazom. Návštevník sa cíti byť stratený v množstve informácií, ktoré sa naňho valia a jeho oči blúdia po týchto miestach namiesto toho, aby sa sústredil na obsah.
  • citácie a orámovanie – používanie rámov okolo vyjadrení alebo citátov získava pozornosť rýchločitateľa.
  • krátke odstavce – užívatelia internetu sa ľahko stratia v dlhých odstavcoch. Ak sú teda rozdelené na viacero malých častí, získajú si väčšiu pozornosť.
  • prvé veci najskôr – v prvých vetách vyjadrite hlavnú pointu príspevku, svoj názor a podobne. To znamená, že s týmito nebudeme čakať až na posledný odstavec, aby sme urobil zhrnutie.
  • obrázky – ich vhodné použitie vtiahne čitateľa do deja, zvýrazní myšlienky a vzbudí záujem začítať sa do príspevku. Vhodné je tiež použitie obrázkov na rozdelenie dlhého textu alebo k nejakej výzve k akcii.

Ak budú teda príspevky vytvorené s rýchločitateľom na mysli, očakávajme že sa zvýši čitateľská základňa i pri dlhých príspevkoch.

Za dlhé a komplikované články s komplexným obsahom a cudzími slovami sa žiaľ neudeľujú žiadne ocenenia. Opak je skôr pravdou. Niekedy chce čitateľ len pár bodov a návod k jadru veci.

Návody sa tiež vyhýbajú opisu výroby, balenia a dovozu výrobkov. Jednoducho poskytujú informácie, ktoré človek hľadá. Čitateľ môže mať zlý zrak, môže ho niečo rušiť alebo má málo času. Čím jednoduchšie sa k informácii vďaka blogu dostane, tým viac čitateľov daný blog priláka.

Zaujal vás článok? Prihláste sa k odberu cez RSS, aby vám už nič z tejto stránky neuniklo.

Ste “rýchločitateľ”? Podeľte sa s nami o to, čo pomáha na blogoch vám pri “behaní” očami.

(Obrázok od monkeyc)

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (4)

Ja napriklad som tiez nechutny rychlocitatel. Pisem tento komentar a uz zatvaram tab a otvaram novu stranku 🙂

Citam hlavne nadpisy, veci, ktore su boldom a odrazky. Tak sa snazim pisat aj svoje clanky. Hlavne to vsetko nenatlacit do jedneho neprehladneho odstavca. Strukturovat, zvyraznit a sprehladnit!
.-= faster má blog, ktorý naposledy zverejnil: Recenzia: Externý disk Western Digital My Book =-.

Reaguj na tento komentár

Asi aj ja patrím k rýchlo čitateľom, až doteraz som si myslel, že nás je málo. 😯

Reaguj na tento komentár

Táto nová – internetová – doba rýchločitateľov doslova vyrába, pretože informácií je stále viac a ľudia sa ich snažia vstrebať a nájsť stále rýchlejšie, čo rýchločítaniu celkom nahráva.

Reaguj na tento komentár

@Martin Mikláš: Vy asi viete reagovať na všetko dúfam, že Vás na niečom nachytám 😆

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »