Miera inteligencie je schopnosť meniť sa.
Albert Einstein
Dnes sa veľa ľudom obráti ich svet blogovania úplne naruby. Dozvedia sa totiž, ako s blogom zarobiť najviac peňazí.
Prvé veci na začiatok: Veľa ľudí si myslí, že stačí mať blog, o niečom tam písať, naboku zverejniť reklamu na niečo a peniaze sa pohrnú.
Toto je úplne zlé zmýšľanie, pretože blog samotný je podľa mňa iba ako taký jeden veľký billboard.
Ako to myslím?
Je to najlepšie strážené tajomstvo medzi úspešnými blogermi.
Blog samotný neslúži na to, aby priamo zarábal. V jednom teste som dokonca meral, koľko zarobí blog, pokiaľ je na ňom reklama a pokial ho používate len ako prostriedok na to, aby návštevník prešiel napríklad na „žmýkaciu“ stránku.
Výsledok? Pokiaľ ľudí pritiahnete na blog na to, aby ste ich (napríklad) poslali na nejakú cudziu stránku, pripravujete sa podľa môjho testu o 98% zisku.
Pokiaľ ľudom ihneď na blogu niečo predávate, strácate minimálne 98% možného zisku.
Pokiaľ už blogujete a ste spokojný s vašim ziskom z blogu, gratulujem.
Pokiaľ sa ešte len chystáte blogovať alebo vám blog prináša 50-krát menej, ako ste čakali, tu je tajomstvo:
Blog je ako billboard
Ako zarobiť s blogom? Jednoducho: Zodpovedzte si otázku: Ako zarobiť s billboardom?
To, že máte blog je podľa mňa to isté, ako mať billboard.
Musíte tam niečo zverejniť. Musíte zaujať okoloidúceho. Najlepšie je ponúknuť mu niečo zadarmo. Alebo ho pozvať k vám bližšie. Jednoducho mu ponúknite „syr namiesto mačky“…
- Ako využívate váš billboard? (Pozrite si príspevok Syr, mačka a zákazník)
- Máte na ňom viac reklám ako textu? (Pozrite si 10 tipov ako s blogom nezarobiť ani jeden cent)
- Mierite presne na to, čo zaujíma náhodného okoloidúceho? (Ako jednoducho naplánovať ciele blogu?)
- Koľko máte úrovní produktov? (pre „všetkých“, pre „vybraných“, pre „VIP“)
- Ako vyzerá váš „predajný lievik“? (vediete zákazníka tak, aby presne vedel, čo má robiť?)
- Koľko predajných kanálov okrem blogu (teda „billboardu“) používate? (noviny, časopisy, odporúčania, reklama v audio-vizuálnych médiách…)
Čím viac otázok si zodpoviete, tým viac zarobíte. Čím lepšie budete vedieť využívať rôzne stratégie blogovania a iných marketingových kanálov, tým lepšie bude vaše podnikanie. Čím lepší budete v odhaľovaní nových možností zľahčovania si života, tým spokojnejší budete.
PS: Cieľom nie je zničiť sa alebo sa do niečoho nútiť. Nájdite si spôsoby, ako veci delegovať na iných. Najmä tie, čo vás nebavia. Aký život budete mať, keď budete pracovať len na tom, čo vás baví??
Ostatným sa páčilo tiež:
« Predchádzajúci príspevok na stránke: VIDEO: Vyberáte si v živote to najlepšie?
Nasledujúci príspevok na stránke: VIDEO: Ako si vybrať z viacerých naj možností? »
Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.
Skvelé Martin 😉 Presne o tomto to je.
Reaguj na tento komentárSuhlasím s Michalom.
Reaguj na tento komentárAkurát pred nedávnom som rozmýšľal nad tým, že by som zriadil reklamu na svojej stránke/blogu. Po dhšom zvažovaní som došiel presne k tomu o čom píšeš. Moja stránka prezentuje mňa a to čo dokážem a ja nechcem, aby reklama odvádzala pozornosť mojich čitateľov niekam inam.
Veľa zdaru želám a teším sa na ďalšie podnetné články.
Martin má blog, ktorý naposledy zverejnil: O pevnom rozhodnutí a narodeniny X-Raj
Ahoj Martin,
myslím, že dôležité je skúšať rôzne metódy a identifikovať tú/tie, na ktorú/ré publikum konkrétneho blogu reaguje najlepši.
Inými slovami, to čo funguje na jednom blogu, nemusí fungovať na inom. Základ je poznať svoje publikum a vedieť čo chce.
Zaujímavý článok.
Reaguj na tento komentárOsobný blog by naozaj nemal slúžiť ako zdroj príjmu, teda konkrétne zdroj príjmu z reklamy (ak si vás niekto všimne vďaka vášmu blogu a dohodí vám zákazku/prácu/čokoľvek, tak potom klobúk dole, evidentne viete naozaj zaujať). A tiež si nemyslím, že by mal slúžiť ako “funneling page” na “žmýkacie stránky”, resp. by to mal vykonávať len veľmi decentne a jemne, nech pred svojimi čitateľmi nestratíme tvár.
Osobne odporúčam radšej investovať viac času do copywriteningu a linkbuildingu a tým prilákať ľudí (nehovoriac o tom, že takéto “leady” sú oveľa efektívnejšie) na “žmýkacie stránky”.
Reaguj na tento komentárPavel má blog, ktorý naposledy zverejnil: Kašlite na SEO
Osobny blog by mal v prvom rade sluzit citatelovi a potom ako zdroj prijmov.Ak ste dobry vo svojom odvetvy a tym padom aj viete o com pisete tak by ste sa nemaly bat o pracu a tym padom aj zarobok.
Reaguj na tento komentárMarek@seobook má blog, ktorý naposledy zverejnil: Výhody Guest Blogging a Jeho Alternatívy
Vďaka za užitočné tipy. Už dlhšiu dobu sa borím s otázkou, ako na svojom blogu o bývaní dobre, ale aj správne, zarábať viac. Prečítam si aj ostatné články, zmieňované v texte, a určite svoj blog vylepším. Ďakujem.
Reaguj na tento komentárJúlius má blog, ktorý naposledy zverejnil: Aké sú pozitívne stránky panelákového bývania?
@Július: Musíte si v prvom rade vybrať produkt, ktorý budete cez blog predávať a na neho upriamovať pozornosť ľudí… dnes ich pozornosť upriamujete cez reklamy na produkty a služby iných ľudí a firiem, čo je tá najmenej efektívna možnosť (pokiaľ teda nemáte státisíce návštevníkov denne)…
Reaguj na tento komentár