Čítate: Ako začať podnikať? Chcete si na to vybudovať predpoklady? Máte na to?

2

Či si myslíš, že to dokážeš, alebo si myslíš, že to nedokážeš, máš pravdu.
Henry Ford

Zo zaujímavosti som hľadal na internete odpoveď otázku, ktorá zaujíma veľa ľudí: Ako začať s podnikaním. Existuje veľa autorov snažiacich sa otázku zodpovedať. Tí sú však vo svojom podnikaní veľmi ďaleko. To spôsobuje, že ich články sú veľmi vysoko nad potrebami ľudí, ktorí ich čítajú.

Akosi predpokladajú isté veci, ktoré nemusia byť také samozrejmé pre úplných začiatočníkov.

Keď napíšete do Google otázku ‚v čom začať podnikať‘, nájdete paletu článkov. Od Ministerstva práce cez rôznych podnikateľov so svojimi radami až po motivačných rečníkov.

Každý prikladá do skladačky svoju čast „puzzle“. Nevýhoda? Prikladá ju zo svojho pohľadu.

Keď niekto totiž chce začať s podnikaním, chýba mu určité myslenie, návyky a predvídavosť, s ktorou iní autori-podnikatelia píšu svoje články.

Zamestnanec má napríklad určité výhody oproti podnikateľovi

Prvou výhodou je stabilný (možno aj nízky) príjem 🙂 Pokiaľ nie ste ochotní pracovať za premennú odmenu, nebudete nikdy úspešný podnikateľ. Táto odmena môže byť niekedy aj nulová pred tým, než sa stanete úspešným…

Po čase je samozrejme možné aj to, že zarobíte viac, ako keby ste ostali v zamestnaní.

Ďalšia vec, ktorá sa zamestnancov nejako veľmi netýka, je zodpovednosť. Rozbili ste firemné auto? Nevadí. Rozpadla sa kvôli vám nejaká vec za milión? Nič sa nedeje… Zamestnávateľ vám strhne maximálne trojnásobok mzdy a tým to končí. Ak ste poistení, tak vás to ani veľmi nebude bolieť…

Na strane druhej má podnikateľ zodpovednosť za celé dianie firmy. Kto je zodpovedný vo vašej firme za nových zákazníkov? Vy! Za to, že platia? Vy… Za to, že sú im dodávané služby alebo produkty, ktoré ste im sľúbili? Za verejné vyjadrenia? Za to, že zarobíte milión tento mesiac naviac? Bez ohľadu na to, či je to pozitívne alebo nie, v podnikaní ponesiete následky vy sami. Ak chcete niesť len to pozitívne, je otázne, či ste pripravení na podnikanie.

Možno ste si teraz povedali: „Za tie prachy mi to stojí!“ Spravili ste skvelé rozhodnutie.

Čo ďalej?

Ďalej musíte vykopať koryto, kadiaľ potečie rieka. Teraz si asi hovoríte – čože??? Kopať? Zlá správa: Nebude to také ľahké ako si myslíte. Toto koryto totiž nevykopete žiadnou lopatou.

Aby ste pochopili, čo tým myslím, musíme si povedať niečo o fungovaní mozgu: Funguje podobne ako naše svaly. Povieme si napríklad, že začneme cvičiť. Super. Na začiatku máme nadšenie. Je rovnaké, ako nadšenie začať podnikať.

Svaly nás ale začnú po chvíľke bolieť, pretože sme na cvičenie neboli navyknutí. Prichádza bod zlomu: Ostanete trénovať alebo to vzdáte?

Pokiaľ ostanete, svaly si na to zvyknú. Toto isté sa deje aj v našom mozgu. Veci, ktoré opakujeme, vytvárajú v našom mozgu prepojenia. Tieto prepojenia sa zosilňujú pri opakovaní. Tvoríme si tak správne alebo aj, žiaľ, nesprávne návyky. Väčšinou si ale neuvedomujeme, že sa jedná o zlé návyky…

Medzi dvoma miestami v mozgu sa začína vytvárať prepojenie. Informácie na začiatku prúdia medzi týmito dvoma miestami veľmi ťažko.

Je to však ako prúd rieky. Na začiatku je to malá lesná bystrina. Po čase sa začne vytvárať potok, potom rieka a na konci veľtok. Môžete si to predstaviť aj ako lesnú cestičku, ktorou ešte nikto pred vami nešiel, na začiatku a ako 6 prúdovú diaľnicu na konci tréningu.

Tomu sa hovorí disciplína. Disciplína v podnikaní. Ste ochotný každý deň spraviť 1 krok? 1 krok, ktorý vás dostane bližšie k vašim cieľom? 1 krok, ktorý vás každý deň dostane bližšie k stupňu víťazov?

Ako bude vyzerať disciplína?

Na prvý pohľad to vyzerá celkom jednoducho: Každý deň zarobiť napríklad 100 Kč alebo 1000 Kč cez internet, aby ste sa stali úspešným podnikateľom.

Matematika – jednoduchá. Prevedenie – ťažšie. Prečo? Pretože sa musíte sami motivovať. Musíte sami plánovať. Často sa aj budete musieť deliť s inými ľuďmi o váš úspech (rozumej ‚o peniaze‘).

Udržiavať sa sám nad vodou začne byť po čase náročné. Namiesto toho, aby ste zarábali a zlepšovali sa v tom, čo už viete, začnete mať chuť pozrieť sa na niečo nové. Webinár, fórum, kúpite si nový kurz a podobne. Namiesto toho, aby ste pracovali na svojom podnikaní, budete pracovať v ňom.

Namiesto toho, aby ste vylepšovali predajné procesy, budete sa vzdelávať vo veciach, ktoré vám nijako nepomôžu. Poznáte to? Máte kurz, z ktorého sa vám investícia nikdy nevrátila??

Presne na to, aby sme zamedzili strácaniu času s vecami, ktoré nefungujú a udržali pri živote seba a svoje podnikanie, máme napríklad v mojej VIP funkciu zodpovedného partnera. Je to človek, ktorý vás skontroluje pri dodržiavaní vašich cieľov a plánov. Vy tak ostanete na správnej ceste. Zároveň budete „kopať správne korytá“.

Neposledný predpoklad pre úspešné podnikanie je: Zisk

Možno ste už videli investorskú show, kde prišiel záujemca a predstavil revolučný nápad, ktorý „môže zarobiť miliardy“. Spoznávate sa?

Väčšinou potom odišiel „s prázdnou“.

Na strane druhej – možno ste tam videli človeka, ktorý mal biznis plán v odvetví, kde je ďalších tisíc firiem a on investíciu dostal. Prečo?

Pretože pokiaľ to zarobilo niekomu inému, zarobí to pravdepodobne aj vám. Pokiaľ to nezarobilo doteraz nikomu, pravdepodobne to nezarobí ani vám.

Hľadajte si preto zameranie podnikania, ktoré spĺňa tieto predpoklady:

  • už dnes na tom niekto zarába
  • je tam dlhodobý rast (dobrý príklad: tablety, zlý príklad: poznámkové bloky)
  • baví vás to (nie je nič horšie, ako mať úspešnú firmu, do ktorej vás nebaví chodiť, ale musíte, lebo vás to živí…)
  • napĺňa vás to (Ľudia si myslia: keď budem mať peniaze, nebudem mať žiadne problémy. Poznáte celebritu, ktorá spáchala samovraždu? Presne kvôli tomuto: S viac peniazmi vaše problémy nezmiznú. Stanú sa 10x väčšie.)
  • má to zmysel (načo produkovať veci, ktoré si zákazníci možno kúpia, ale nikdy ich nepoužijú? Tiež v prípade dlhodobých vecí môžete predávať opakovane.)
  • môžete predávať za veľa peňazí (je lepšie predať jednému človeku produkt za 20 000 € ako predať 20 000 ľuďom vec za 1 € – náklady na výrobu, reklamácie, starostlivosť o zákazníka a tak ďalej… nehovoriac o byrokracii spojenej s každým účtovným dokladom, evidenciou a podobne)

Pokiaľ túžite po podnikaní cez internet, musíte niekde začať. Osobne odporúčam začať s biznis blogom. Návod zadarmo na to, ako si urobiť vlastný blog ste si už asi odo mňa stiahli? Pokiaľ je vaša odpoveď iná než áno, kliknite sem. Teraz si ten blog založte a začnite písať… a predávať!

Čo myslíte, máte na to stať sa úspešným podnikateľom?

Zdieľajte radosť:

« Predchádzajúci príspevok na stránke:

Nasledujúci príspevok na stránke: »

Páčil sa vám článok?
Pridajte si ho do záložiek alebo ho zdieľajte cez tlačidlá vyššie.

Verzia pre tlač Verzia pre tlač

Pekné komentáre (2)

Už len zaujímať sa o podnikanie je obrovský krok k podnikaniu. Poznám veľa ľudí čo by chcelo peniaze ale nechce sa im ani len vygoogliť niečo 5 min.

Reaguj na tento komentár

@GH9: Pretože snívať je ľahšie než konať 😉

Vidno to na popularite filmov ako Tajomstvo a podobných.

Reaguj na tento komentár

Pridajte pekný komentár

» RSS kanál komentárov tohto príspevku

CommentLuv badge

Prečo sú kľúčové hodnoty dôležitejšie ako misia, vízia alebo firemné ciele?
Stiahnite si dokument s viac ako 160 hodnotami. Zadajte email nižšie a pošlem vám dokument, ktorý som vytvoril:

.

160 námetov na kľúčové hodnoty »